BYD Seal 6 DM-i Touring – hybrydowe kombi z zasięgiem do 1505 km już (prawie) w Polsce

2 godzin temu

BYD szykuje kolejną premierę na polskim rynku. Już 3 września do salonów trafi Seal 6 DM-i Touring – średniej wielkości kombi z napędem hybrydowym plug-in, które może pokonać choćby do 1505 km na jednym tankowaniu i ładowaniu.

Chiński BYD zaliczył trudne początki na europejskim rynku. Wynikało to z faktu, iż tutejszym klientom zaoferował wyłącznie samochody o napędzie elektrycznym. Ale od jakiegoś czasu Chińczycy naprawiają ten błąd.

W październiku 2024 roku do sprzedaży trafił uterenowiony Seal U DM-i z napędem hybrydowym plug-in w cenie startującej z pułapu 169 900 zł. Z kolei w czerwcu gamę Chińczyków zasiliła spora kompaktowa limuzyna Seal 5 DM-i, dysponująca 212-konnym układem plug-in. Takie auto kosztuje 129 900 zł.

BYD Seal 5 DM-i mierzy 478 cm długości. fot. Archiwum

Pierwsze kombi BYD-a w Polsce

Na stronach BYD polska pojawiła się właśnie informacja, iż już 3 września tego roku do sprzedaży nad Wisłą trafi hybrydowe kombi Seal 6 DM-i Touring. Co ciekawe, w sekcji, w której można się umówić na jazdy próbne model ten występuje także w wersji sedan.

https://magazynauto.pl/testy/byd-seal-5-dm-i-test-dane-techniczne-silnik-osiagi-spalanie-zasieg-bagaznik-prowadzenie-opinia-cena,aid,5440

BYD 6 DM-i Touring w Polsce ma być oferowany z dwoma różnymi układami plug-in do wyboru. Z podstawowym to chińskie auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,5 s i zapewnia łączny zasięg 1350 km (zgodnie z cyklem WLTP). Średnie zużycie paliwa wynosi tutaj 4,8 l/100 km.

Nadwozie prezentuje się całkiem zgrabnie. fot. BYD

Z kolei w przypadku mocniejszej wersji można już liczyć na pokonanie dystansu 1505 km (WLTP) bez ładowania baterii trakcyjnej i tankowania. Z tego dystansu to chińskie kombi aż 140 km przejedzie na samym prądzie.

Jego bateria trakcyjna typu LFP, która zgodnie z danymi na chiński rynek ma pojemność 18,71 kWh, może być nabijania z mocą 50 kW. Poza tym dysponuje funkcją „pożyczania” prądu innym urządzeniom.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/400-km-zasiegu-po-5-minutach-ladowania-byd-pokazal-ze-to-mozliwe,aid,5041

Kawał samochodu

BYD Seal 6 DM-i mierzy 485 cm długości, 189 cm szerokości i 150 cm wysokości, przy rozstawie osi 279 cm. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,284. Bagażnik ma 670 l pojemności, co stawia go tuż za Skodą Superb Combi (690 l). Po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do 1535 l.

W kabinie znajdziemy cyfrowe zegary (8,8”) i centralny ekran 12,8” z możliwością obrotu w pion lub poziom. Standard obejmuje m.in. diodowe reflektory, 6 poduszek powietrznych, 6 głośników oraz podgrzewane i wentylowane fotele. Pakiet DiPilot 100 oferuje wsparcie kierowcy przy pomocy 12 kamer, radaru i czujników ultradźwiękowych.

Kokpit w standardzie ma dwa ekrany. W droższej wersji centralny ma przekątną 15,6" zamiast 12,8". fot. BYD

W topowej wersji pojawiają się większy ekran (15,6”), 8 głośników, 7 poduszek powietrznych oraz adaptacyjne zawieszenie DiSus-C z zaworami elektromagnetycznymi.

Jaka cena w Polsce?

W Polsce BYD Seal 5 DM-i kosztuje 129 900 zł. W Państwie Środka Seal 6 DM-i Touring startuje od 109 800 juanów (ok. 55 900 zł). Dla porównania chińska cena „piątki” to 89 900 juanów, czyli około 45 800 zł.

Informacja na temat daty debiutu Seal 6 DM-i Touring pojawiła się już na stronie BYD Polska. fot. BYD

Biorąc pod uwagę taką różnicę cenową, można spodziewać się, iż BYD do kombi w Polsce może przyczepiać metkę z kwotą choćby poniżej 150 000 zł. Czy tak będzie, przekonamy się już wkrótce.

2085

Idź do oryginalnego materiału