Cupra Ateca po liftingu – silnik bez zmian

profiauto.pl 4 lat temu

Tydzień temu Seat zaprezentował zaktualizowaną Atekę, a dziś debiutuje najbardziej ognisty hiszpański SUV z oznaczeniem Cupra, który stylistycznie czerpie ze zwykłego modelu.

Z zewnątrz kilka subtelnych poprawek

Dotyczą one głównie nowych przednich reflektorów LED i świateł przeciwmgielnych oraz nowej kratki inspirowanej crossoverem Formentor, którą otoczono chromowanym obramowaniem. Z tyłu zobaczymy światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami. Trzeba też wspomnieć o nowym zderzaku, który sprawia, iż Cupra Ateca jest o 10 mm dłuższa. Czystą kosmetyką są miedziane akcenty i emblematy, wskazujące na fakt, iż nie mamy do czynienia z przyziemnym modelem Seata.

Szybszy sprint do setki

Cupra Ateca przez cały czas ma pod maską 2-litrową 4-cylindrową jednostkę TSI, z którą współpracuje 7-biegowa automatyczna skrzynia DSG i standardowo napęd 4Drive. Wartości mocy i momentu obrotowego pozostały na niezmienionym poziomie i wynoszą odpowiednio 300 KM i 400 Nm. Mimo to udało się poprawić wartość przyspieszenia od 0 do 100 km/h, dzięki dostrojeniu układu AWD i maksymalizacji przyczepności. Sprint do setki zajmuje teraz 4,9 s, czyli nowa Cupra Ateca jest szybsza od poprzednika o 0,3 s. Prędkość maksymalna nie uległa zmianie – to 247 km/h.

We wnętrzu debiutuje nowy wirtualny kokpit o przekątnej 10,25-cala

Poza tym pojawił się system multimedialny w rozmiarze 9,2 cala oraz nowa skórzana kierownica z większymi łopatkami zmiany biegów. Na pokładzie nie zabrakło też systemu Full Link z funkcją APple CarPlay/Android Auto. Za dopłatą można siedzieć na skórzanych fotelach (niebieska skóra Nappa), a standardem jest tapicerka Dinamica z elementami skóry ekologicznej. Detale w kolorze miedzi i nowe wykończenia foteli w zasadzie wyczerpują listę zmian.

Klienci mogą wybierać spośród 6 kolorów nadwozia i 6 rodzajów felg aluminiowych w rozmiarze 19-cali.
W opcjach można zaznaczyć także sportowy układ wydechowy Akrapovic, czy hamulce Brembo.

Podobnie jak Seat Ateca, tak i Cupra Ateca powstaje w fabryce w Kvasinach w Czechach. W sprzedaży zobaczymy ją w trzecim kwartale tego roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału