Cudowne sportowe Porsche za… 50 tysięcy złotych? To możliwe. Ten model cieszy się świetną opinią

3 tygodni temu

Czy chcąc kupić Porsche trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu setek tysięcy złotych? Oczywiście zależy, co mamy akurat na myśli. jeżeli chcemy kupić nowy samochód słynnego niemieckiego producenta, rzeczywiście kwota będzie liczona w setkach tysięcy. Natomiast jeżeli zadowala nas samochód używany… niekoniecznie. I wcale nie mówimy tutaj o starszym modelu Cayenne, którego skądinąd można dziś kupić za jakieś 30 tysięcy złotych…

Małe, sportowe Porsche za 50 tysięcy złotych?

Jak już zdążyłem zauważyć, chcąc kupić nowe Porsche z salonu trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu kilkuset tysięcy złotych. Jeśli nie zawiódł mnie mój research, to najtańszym oferowanym aktualnie modelem jest Macan z rocznika 2024. Jego ceny zaczynają się od 298 tysięcy złotych. Oczywiście w kilku przypadkach cena przekracza milion. Mowa tutaj chociażby o różnych wersjach kultowej 911. Natomiast nikt nie powiedział, iż nie mając tylu pieniędzy na koncie, nie da się kupić dziś Porsche. Jest to oczywiście nieprawdą, bo są przecież auta używane.

fot. Porsche Press

Czytając niedawno o Audi TT natrafiłem na niezwykle interesującą informację. Otóż za jednego z głównych rywali TT uznaje się dziś model… Porsche Boxster. Pomyślałem, iż przecież takie porównanie nie ma żadnego sensu. Gdzie Audi TT a gdzie Porsche Boxster. I nie zrozumcie mnie źle – nie mam absolutnie nic do TT, ale z automatu założyłem, iż to nie może być żadna konkurencja, skoro ceny Boxstera z całą pewnością są nieporównywalnie wyższe. I okazuje się, iż byłem tutaj w wielkim błędzie.

Za ile można kupić Boxstera?

Pierwsza generacja modelu Boxster pojawiła się na rynku w 1996 roku i była produkowana przez 8 lat. Co interesujące – nie tylko w fabryce w Zuffenhausen, ale również w fińskim Uusikaupunki. Inna ciekawostka mówi o tym, iż Boxster od momentu jego wprowadzenia był najlepiej sprzedającym się Porsche. Rok rocznie… aż do czasu, w którym na rynku pojawił się Cayenne, czyli roku 2003. Z czego wynikał ten niewątpliwy sukces? Chociażby z kapitalnych silników. Mamy tutaj wybór w zakresie pojemności od 2,5 do 3,2 i mocy od 204 do 265 koni mechanicznych. No tak – przecież to klasyczne Porsche. Silnik musi być duży i mocny i o to chodzi.

fot. Porsche Press

Użytkownicy Boxstera podkreślają, iż samochód kapitalnie się prowadzi. Zauważają też, iż pod względem cen części wcale nie ma tu tragedii. Spalanie oczywiście nie jest niskie, ale też można osiągać wartości poniżej 10 litrów. Nikt nie twierdzi, iż to idealne auto na co dzień. Natomiast na miłość boską, mówimy tu o rasowym Porsche. Najlepsza w tym wszystkim jest cena. Dziś bowiem Boxstera kupimy w okolicach 50 tysięcy złotych. Oczywiście nie jest to normą i są modele droższe. Natomiast da się znaleźć ten samochód w takiej cenie.

Zdjęcia: Porsche Press

Idź do oryginalnego materiału