Corolla za 43 000 zł wciąż w ofercie. Klienci muszą się spieszyć

3 tygodni temu

Japońska marka cieszy się w Polsce ogromnym zainteresowaniem. Od kilku lat przewodzi w rankingach sprzedaży, co oznacza, iż lokalni klienci mają do niej bardzo duże zaufanie. W zależności od regionu, oferuje konkretne modele, które mają spełnić oczekiwania wybranej grupy nabywców. Ta Corolla za 43 000 złotych jest tego znakomitym przykładem.

Corolla za 43 000 złotych – prosto z salonu

Choć brzmi to zadziwiająco, ten samochód rzeczywiście kosztuje mniej, niż auta z segmentu A. Producent nie kryje się z jego budżetowością, ale klientom to nie przeszkadza. Najważniejsze, iż konstrukcja jest prosta i sprawdzona, a cena – wyjątkowo niska. To sprawia, iż Corolla za 43 000 złotych jest intrygującą propozycją.

Nawet krótki rzut oka na karoserię pozwala dojść do wniosku, iż nie jest to najnowsze wcielenie tego modelu, choć wciąż można je dostać w salonach sprzedaży – z aktualnych roczników i bez przebiegu.

Toyota Corolla Axio

Jak to możliwe? Wszystko zależy od wspomnianych strategii marki. Istnieją regiony, gdzie taki pojazd może zostać oferowany z powodzeniem. U nas nie miałby racji bytu – i nie chodzi o stylistykę czy wyposażenie. Kluczowym problemem są normy Unii Europejskiej – zarówno te dotyczące emisji, jak i bezpieczeństwa.

Corolla za 43 000 złotych to generacja E160, która zadebiutowała w 2012 roku. Ma zatem bardzo duży bagaż rynkowych doświadczeń. Mimo tego, japońska marka produkuje ją nadal, choć trzeba uczciwie przyznać, iż jest to już ostatnia prosta tego modelu.

Tania i prosta

Pod względem stylistycznym nie jest najlepiej. Złośliwi twierdzą, iż Corolla za 43 000 złotych wygląda pokracznie. No cóż, bardzo prosta sylwetka uzupełniona w miarę nowoczesnymi elementami oświetlenia nie tworzy spójnej całości.

Pas przedni wygląda, jak doklejony do reszty, czego uwydatnieniem jest linia maski. Proporcje są po prostu kiepskie. Co ciekawe, prezentowany model występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan (Axio) i kombi (Fielder). Obie równie urodziwe.

Toyota Corolla Fielder

Zostawmy jednak stylistykę, bo ta ma najmniejsze znaczenie dla klientów decydujących się na zakup tego samochodu. Japoński pojazd ma wystarczająco przestronne wnętrze, które nie skrywa skomplikowanych rozwiązań. I jest to duża zaleta.

W krajach rozwijających się, najważniejsza jest ekonomia. Użytkownicy szukają oszczędności. Sprzyja temu niezawodność, która potrafi wyeliminować dodatkowe koszty eksploatacji. I ten model wpisuje się w te oczekiwania.

Corolla za 43 000 złotych – gdzie?

Jak już zaznaczyliśmy, nie jest to model globalny, tylko lokalny. Można ją zakupić na przykład w Japonii, gdzie ceny zaczynają się od 1 639 600 jenów, co stanowi wydatek 42 629 złotych – uwzględniając aktualny kurs (0,026). Można więc mówić o wyjątkowo tanim aucie rozsądnych gabarytów.

Wyżej ujawniona cena dotyczy wersji kombi , czyli Fielder. Natomiast za sedana, czyli Axio, trzeba zapłacić co najmniej 2 028 600 jenów (52 743 złote), co wiąże się z nieco nowszą konstrukcją i trochę bogatszym wyposażeniem.

Corolla za 43 000 złotych jest oferowane nie tylko w Japonii, ale też w Singapurz, Bangladeszu, Nowej Zelandii, na Sri Lance i Jamajce. Japończycy chcą jednak zakończyć jej produkcję, dlatego tamtejsi klienci mają kilka czasu w podjęcie decyzji. Przypomnijmy, iż globalny kompakt o tej samej nazwie jest oferowany w Polsce od 89 000 złotych, co potwierdza oficjalna strona Toyoty.

Idź do oryginalnego materiału