Mediolan/Ingolstadt, 2 września 2025 r. – Audi przedstawia Audi Concept C – w pełni elektryczny, dwuosobowy samochód sportowy, który ucieleśnia nową filozofię designu marki i toruje drogę ku przyszłości. Z każdej perspektywy ten samochód koncepcyjny ukazuje radykalną prostotę – sedno nowego języka stylistycznego Audi. Nowe „oblicze” marki definiuje m.in. charakterystyczna sygnatura świetlna złożona z czterech elementów. Innowacyjna koncepcja dachu oferuje zalety kabrioletu, jednocześnie zachowując esencję jednolitej, monolitycznej bryły. Materiały najwyższej jakości podkreślają precyzję w każdym detalu. Minimalistyczny projekt wnętrza sprawia, iż jest ono wolne od zbędnych rozpraszaczy. Dyskretne technologie (shy tech) oraz solidne elementy haptyczne tworzą doświadczenie, które jest jednocześnie intuicyjne i emocjonalne.
Audi Concept C uosabia atletyczny minimalizm – czystość formy, precyzję i wyrazistość. Charakter projektu buduje kontrast pomiędzy pełnymi a powściągliwymi powierzchniami, przecinanymi jedną mocną linią. Razem te elementy definiują istotę architektury samochodu.
Pionowa rama definiuje przód
Pionowa rama stanowi centralny element nowego przodu Audi, z którego wyrasta cała bryła samochodu. Inspiracją dla stworzenia tego modelu były zarówno Auto Union Type C z 1936 roku, jak i trzecia generacja Audi A6 z 2004 roku. Niejako hołdem dla nich jest wyrazista, pionowa forma, która nadaje nowemu Audi siłę i tożsamość, będąc progresywną reinterpretacją dziedzictwa marki. To właśnie wspomniana rama podkreśla pierścienie Audi i integruje technologię przyszłości. Z kolei mocno zaznaczona linia barkowa definiuje proporcje sportowego roadstera, opartego na układzie z centralnie umieszczonym akumulatorem. Kluczowa jest również kabina, którą przesunięto do tyłu i mocno osadzono na nadwoziu. Po raz pierwszy też w roadsterze Audi zastosowano elektrycznie składany twardy dach, składający się z dwóch segmentów – dzięki temu samochód zachowuje monolityczną sylwetkę, a jednocześnie oferuje doświadczenie jazdy z otwartym dachem. Tył? Stworzony z czystych powierzchni, które wzmacniają sportowy charakter auta.
Audi Concept C to też nowa sygnatura świetlna – cztery horyzontalnie ułożone elementy w każdym reflektorze i lampie tylnej. To motyw, który staje się wyznacznikiem tożsamości wizualnej Audi – zarówno w dzień, jak i w nocy, sprawiając, iż marka wyróżnia się na drodze. Nadwozie pokazano w kolorze „Titanium” – barwie inspirowanej blaskiem tytanu, metalu symbolizującego precyzję, lekkość i wytrzymałość.
Wyrafinowane wnętrze
Wnętrze nowego Audi tworzą mocne powierzchnie architektoniczne i geometryczne formy, które zapewniają przestrzeń dla dwóch osób, a jednocześnie subtelnie koncentrują uwagę na kierowcy. Fizyczne przyciski wykonane z anodowanego aluminium oferują wyjątkowe doświadczenie dotykowe, odzwierciedlając precyzję wykonania – zarówno poprzez wygląd, jak i charakterystyczne „kliknięcie Audi”. Sercem tego doświadczenia jest kierownica: okrągła forma, wyrafinowane elementy haptyczne oraz pierścienie Audi wykonane z prawdziwego metalu w centralnym punkcie – wszystko stworzone z najwyższą precyzją. Paleta kolorów również inspirowana tytanem, utrzymana w spójnej, harmonijnej tonacji. Naturalne materiały budują szlachetne, ciepłe i eleganckie wnętrze. Dyskretne, pośrednie oświetlenie ambientowe w naturalnych barwach podkreśla jakość materiałów i wzmacnia wyrazistość formy.
„Shy tech” – technologia w tle
Technologia w Audi Concept C wspiera, ale nie dominuje. Jest zawsze obecna, ale nienachalna. Inteligentne rozwiązania tworzą spójne doświadczenie, angażujące wszystkie zmysły. 10,4-calowy składany ekran centralny dostarcza użytkownikom odpowiednich informacji w sposób intuicyjny i dopasowany do sytuacji. W połączeniu z haptycznymi elementami sterującymi na kierownicy i konsolą środkową, wnętrze zapewnia maksymalną klarowność i precyzję interakcji – przyciski i funkcje znajdują się dokładnie tam, gdzie użytkownik ich oczekuje.
Audi Concept C – prekursor przyszłości
Audi koncentruje się na tym, co najważniejsze: wyrazistości, technice, inteligencji i emocjach. Concept C jest pierwszym wyrazem nowej filozofii projektowej i kamieniem milowym dla marki. Zapowiada przyszły model produkcyjny i będzie inspiracją dla kolejnych aut Audi.
Filozofia designu Audi
WYRAZISTY – radykalna prostota leży w centrum podejścia marki. Celem jest osiągnięcie wyrazistosci oraz redukcja elementów do tego, co najważniejsze.
TECHNICZNY – nie ma doskonałości bez precyzji, dlatego Audi przesuwa granice technologii i designu.
INTELIGENTNY – marka idzie na skraj możliwości, by odkrywać nowe ścieżki i łamać bariery.
EMOCJONALNY – rezultatem designu musi być zawsze emocja. Subtelność, która zapiera dech.