Co wiemy o nowym elektrycznym BMW M3? Pewne jest jedno – może mieć choćby 1360 KM

2 dni temu

Już za dwa lata na specjalnej platformie Neue Klasse zadebiutuje nowe BMW M3. Aktualnie wiemy o tym samochodzie dwie rzeczy, przy czym pierwsza z pewnością ucieszy fanów marki, a druga może ich zmartwić. Pewne jest bowiem to, iż nowe M3 będzie najmocniejsze w historii – i to jest dobra wiadomość. Jedyną jego wadą może być fakt, iż do napędu będzie wykorzystywał energię elektryczną.

Obecnie większość elektrycznych BMW opiera się na swoich spalinowych odpowiednikach. Jedynym wyjątkiem jest SUV iX. To się jednak zmieni w nadchodzących latach. Inżynierowie w Monachium pracują nad rodziną zaawansowanych samochodów elektrycznych o nazwie Neue Klasse, która designem nawiązuje do linii modeli z lat 60. XX wieku.

fot. BMW

W końcu szybkie ładowanie

Główną zaletą nowoczesnej architektury będzie sieć ładowania 800 V o przewidywanej mocy do 270 kW, którą w tej chwili można spotkać tylko w kilku konkurencyjnych markach (m.in. Hyundai i Kia, Audi i Porsche). Taki system pozwoli na zwiększenie mocy ładowania akumulatorów, co z kolei przełoży się na komfort użytkowania. Według BMW dzięki tak wysokiemu napięciu klienci będą mogli korzystać z samochodu elektrycznego niemal tak samo bezproblemowo, jak ze zwykłego auta z silnikiem spalinowym.

fot. BMW

Magazynowaniem energii elektrycznej zajmą się cylindryczne ogniwa akumulatorowe szóstej generacji o pojemności od 75 do 150 kilowatogodzin, które powinny oferować choćby o 30 proc. większy zasięg. Co więcej, cena nowych akumulatorów ma być o połowę niższa w porównaniu z obecnymi – 5. generacji.

To będzie… pocisk

Jednak tym, co najbardziej interesuje fanów marki są oczywiście osiągi. Tutaj BMW iM3 ma się czym pochwalić, bowiem może dysponować mocą choćby do 1360 KM. I to wcale nie jest żart. Producent wykorzysta cztery silniki elektryczne (po jednym na każde koło), które teoretycznie mogłyby osiągnąć moc 1000 kW, czyli 1 MW. A 1 MW to właśnie odpowiednik około 1360 KM.

fot. BMW

Nie pozostało jasne, czy elektryczny M3 otrzyma taką moc. W każdym razie możemy liczyć na znacznie wyższe liczby niż wcześniej (na pewno nie mniej niż 700 KM). No i na koniec to, co potencjalnych klientów interesuje najbardziej – cena. Tutaj kolorowo nie jest, według wstępnych przecieków, za nowe, elektryczne M3 trzeba będzie zapłacić minimum 460 tys. zł.

Idź do oryginalnego materiału