Części zamienne i serwis posprzedażowy, pięta achillesowa chińskich samochodów w Meksyku

ochrona24.info 3 dni temu

Według najnowszych danych Inegi, chińskie marki, które zgłaszają swoje dane dotyczące sprzedaży, sprzedały w kraju 46 226 pojazdów w okresie od stycznia do maja 2024 r., podczas gdy w tym samym okresie roku poprzedniego liczba ta wyniosła 49,01 sztuk. Wynika to między innymi z faktu, iż ww Zwracanie uwagi na sprzedaż i obsługę posprzedażową wiąże się z wyzwaniami.

„Konkurencja istnieje i przejęła pewien procent rynku, jednak jej udział maleje, ponieważ duże marki odbudowują nasze zapasy. Wyniki chińskich marek spadły i nie są już takie, jak dawniej Meksyk: „Rok, półtora roku temu”.

Polecamy: Chińskie samochody w Meksyku: To jest lista pięciu najlepiej sprzedających się samochodów

Serwis i części zamienne, pięta achillesowa

Według badania Mexico Sales Satisfaction Index (SSI) z 2024 r. przeprowadzonego przez firmę konsultingową JD Power, chińskie firmy montażowe uzyskały 843 punkty, najniższy wynik w całym badaniu. Na drugim miejscu znalazły się natomiast marki europejskie i amerykańskie, uzyskując odpowiednio 874 i 878 punktów. Badanie to ocenia satysfakcję klienta podczas procesu zakupu nowego samochodu.

Percepcja nie jest lepsza w obsłudze posprzedażnej. Niektórzy właściciele samochodów chińskiej marki w Meksyku borykają się z problemem: długim czasem oczekiwania na naprawę. Ta niedogodność, która czasami trwa choćby do czterech miesięcy, wynika z szeregu przeszkód biurokratycznych i logistycznych, które komplikują proces importu części zamiennych potrzebnych do napraw kapitalnych, a także z braku porozumień pomiędzy ubezpieczycielami a grupami dealerskimi.

Problem części zamiennych i opieki posprzedażowej nie jest prosty. „To frustrujące, iż musimy tak długo czekać na naprawę. Kiedy kupowałem samochód, nie sądziłem, iż obsługa posprzedażna będzie takim problemem” – powiedział Juan Carlos Ramirez, właściciel modelu Chery.

Tego typu skargi nie są odosobnione i zaczęły wpływać na postrzeganie chińskich marek przez konsumentów. Pomimo początkowej atrakcyjności i konkurencyjnych cen, doświadczenie posprzedażowe jest kluczowym czynnikiem lojalności klientów i długoterminowej reputacji.

Chińskie marki podejmują kroki w celu poprawy tych aspektów. Niektórzy zaczęli inwestować w tworzenie centrów dystrybucji części zamiennych w Meksyku, aby skrócić czas oczekiwania. Ponadto pracują nad ustanowieniem lepszych relacji z firmami ubezpieczeniowymi, aby uprościć naprawy.

Polecamy: Chińskie marki samochodów starają się wyróżnić w segmencie pickupów

„Wiemy, iż mamy obszary wymagające poprawy i pracujemy nad nimi. Chcemy, aby nasi klienci mieli jak najlepsze doświadczenia nie tylko w momencie zakupu, ale także później” – powiedział w zeszłym roku Charlie Zhang z Chery International. .

Marki, które niedawno zawitały do ​​Meksyku, również doceniły znaczenie zapewnienia dostępności części zamiennych. Pedro Albaran, wiceprezes i dyrektor generalny Great Wall Motors, skomentował, iż części zamienne jako pierwsze dotarły do ​​Meksyku. „Przed wprowadzeniem na rynek naszego pierwszego modelu dysponowaliśmy już dużym magazynem części zamiennych z katalogiem obejmującym ponad 300 000 części zamiennych do konserwacji naprawczej i zapobiegawczej” – powiedział w wywiadzie przed wprowadzeniem marki na rynek.

Podobną strategię przyjął GAC. Dostępność części zamiennych była kluczem do wprowadzenia GAC ​​na rynek Meksyk. Osvaldo Ramírez, dyrektor ds. części i akcesoriów w GAC Mexico, wyjaśnił na początku roku, iż w oparciu o doświadczenia innych marek utworzyli oni początkową inwentaryzację w oparciu o prognozy sprzedaży i szacunkowy odsetek pojazdów biorących udział w kolizjach, które zwykle realizowane są dłużej czasy.

(Yvette Rodriguez)

okazja

Zachodni producenci samochodów postrzegają obsługę posprzedażną jako szansę na odzyskanie pozycji utraconej w ostatnich latach na rzecz chińskich marek.

„Jedynym sposobem na awans, a choćby przetrwanie w coraz bardziej konkurencyjnej branży, jest obsługa posprzedażna, która obejmuje gwarancje, części samochodowe, naprawy itp. Meksykański konsument jest bardzo wymagający i chociaż może się potknąć przy zakupie czegoś nowego. „Również bardzo racjonalny i myślący w perspektywie średnio- i długoterminowej” – powiedział Miguel Barbeto, prezes Mazdy w Meksyku. „Z tego powodu skupiamy się na usługach posprzedażnych”.

Rynek motoryzacyjny w Meksyku pozostaje atrakcyjny i dynamiczny. Chińskie marki okazały się silnymi konkurentami, zdolnymi do szybkiej adaptacji i wprowadzania innowacji na wysoce konkurencyjnym rynku. Aby jednak zapewnić sobie długoterminową stabilność i rozwój, musi stawić czoła wyzwaniom związanym z obsługą posprzedażową i satysfakcją klientów.

„Każda marka musi opracować własne strategie, aby zapewnić sobie rozpoznawalność i uniknąć piętna związanego z chińskimi samochodami. To, iż części zamienne nie są dostępne dla jednej lub dwóch marek, nie oznacza, iż ​​zdarza się to wszystkim” – powiedział Isidoro Masri, dyrektor generalny JAC. menadżer w Meksyku.

Idź do oryginalnego materiału