CHERY wjeżdża do Polski. Oto co musisz wiedzieć o tej marce i jej innowacyjnych SUV-ach

22 godzin temu
CHERY to chińska marka motoryzacyjna założona w 1997 roku, która w ciągu niespełna trzech dekad urosła do rangi światowego lidera w branży samochodowej. Od 22 lat z rzędu pozostaje ona największym chińskim eksporterem samochodów osobowych. w tej chwili firma działa w ponad 110 krajach i regionach, a jej pojazdy posiada ponad 15 milionów użytkowników na całym świecie​. Do tego grona właśnie dołącza Polska. Pierwsze samochody CHERY wjadą do nas już w kwietniu.


W samym 2024 roku CHERY sprzedało ponad 2,6 miliona pojazdów, notując imponujący wzrost o 38,4 proc. rok do roku. Eksport wyniósł ponad 1,14 miliona sztuk. Co więcej, marka trafiła na prestiżową listę Global Fortune 500, osiągając roczne przychody na poziomie 283 miliardów złotych.

Skąd tak imponujące liczby? Recepta na sukces tkwi w całkowitej niezależności. Pojazdy CHERY, w przeciwieństwie do najpopularniejszych na naszych drogach marek są całkowicie niezależne jeżeli chodzi o poszczególne komponenty. Firma jako pierwsza w Chinach w pełni opanowała technologie silników, skrzyń biegów i podwozi, zgłaszając ponad 29 000 patentów, z czego 18 000 już zostało przyznanych.

CHERY: determinacja i innowacje


Historia CHERY rozpoczęła się w 1997 roku. Jej założyciele mieli jeden, dość ambitny, cel: stworzenia pierwszej w pełni niezależnej marki motoryzacyjnej w Chinach.

Powiedzieć, iż mieli pod górkę, to nie powiedzieć nic. Jak się jednak okazało, niewielkie doświadczenie, brak dokumentacji technicznej oraz zaplecza produkcyjnego nie były aż takim problemem, wręcz przeciwnie: zadziałały motywująco.

Firma porwała się na produkcję własnego silnika i… po 500 dniach intensywnej pracy, w 1999 roku powstała pierwsza jednostka napędowa. Ten przełomowy moment umożliwił rozpoczęcie masowej produkcji pojazdów​.

CHERY od początku stawiało na niezależność i rozwój własnych technologii. W 2002 roku nawiązało strategiczną współpracę z renomowaną firmą inżynieryjną AVL, dzięki czemu opracowano rodzinę nowoczesnych silników spalinowych. W kolejnych latach sukcesywnie rozwijało swoje kompetencje inżynieryjne, co doprowadziło do stworzenia legendarnych już jednostek ACTECO, znanych z niezawodności i nowoczesnych rozwiązań technicznych​.

Dziś CHERY to światowy lider eksportu samochodów osobowych z Chin, obecny na ponad 110 rynkach. Marka może się pochwalić ponad 15 milionami użytkowników i wzrostem sprzedaży o niemal 40 proc. w skali roku.

Modele CHERY cieszą się popularnością w Brazylii, Turcji, Arabii Saudyjskiej, Chile czy RPA, a model TIGGO 8 był choćby oficjalnym pojazdem prezydenta Brazylii​.

CHERY Super Hybrid: piąta generacja hybrydowej rewolucji


Punktem zwrotnym w historii marki jest opracowanie piątej generacji napędu hybrydowego: CHERY Super Hybrid (CSH). To jeden z najbardziej zaawansowanych systemów hybrydowych na świecie. Jak wszystkie inne systemy CHERY, również ten został zaprojektowany całkowicie niezależnie, bez udziału zewnętrznych dostawców​.

Głównym elementem CSH jest silnik 1.5 TGDI o rekordowej sprawności cieplnej (44,5 proc.), połączony z inteligentną przekładnią DHT. Dzięki nowoczesnym akumulatorom i trzem trybom jazdy (elektryczny, hybrydowy i spalinowy), system ten oferuje łączny zasięg do ponad 1000 km.

Pojazdy z CSH wykazują się nie tylko oszczędnością, ale też niezwykłą płynnością jazdy i niską emisją CO2. Co więcej, technologia ta została przetestowana w ekstremalnych warunkach na wszystkich kontynentach, co potwierdza jej niezawodność i uniwersalność.

Dodatkowo firma CHERY zaprezentowała w ubiegłym tygodniu w Chinach swoją nową technologię Chery Super Hybrid, osiągającą sprawność cieplną silnika do 48 proc.

CHERY w Polsce: TIGGO 7 i TIGGO 8 dostępne już w drugiej połowie 2025


CHERY oficjalnie wjedzie na polski rynek w drugiej połowie 2025 roku. Pierwsze modele trafią do dziennikarzy już w kwietniu, a sprzedaż dla klientów indywidualnych ruszy tuż po oficjalnej premierze zaplanowanej na czerwiec​.

CHERY planuje również uruchomienie centrum logistycznego z częściami zamiennymi w Polsce, co przełoży się na sprawną obsługę serwisową i krótkie terminy realizacji napraw.

W polskiej ofercie znajdą się SUV-y z popularnej serii TIGGO: pięcioosobowy TIGGO 7 oraz siedmioosobowy TIGGO 8.

CHERY TIGGO 7


To SUV segmentu C, idealny dla 4-5 osobowej rodziny. Wersja benzynowa jest wyposażona w silnik 1.6 TGDI o mocy 108 kW i momencie obrotowym 275 Nm, współpracujący z 7-stopniową skrzynią biegów DCT.

Auto oferuje nie tylko dobre osiągi, ale także przestronne wnętrze, eleganckie wykończenia i wysoki poziom komfortu jazdy.

Model TIGGO 7 PHEV oferuje zasięg do 90 km w trybie całkowicie elektrycznym, a dzięki systemowi CSH łączny zasięg sięga do 1600 km. To znakomite rozwiązanie dla osób, które często podróżują po mieście, ale też cenią sobie możliwość dalszych wyjazdów bez konieczności ładowania​.

CHERY TIGGO 8


Większy, 7-osobowy SUV, także klasy C, zorientowany na większe rodziny lub osoby poszukujące przestrzeni i elastyczności.

Tak jak TIGGO 7, dostępny jest w wersji spalinowej i PHEV. Oferuje imponującą przestrzeń bagażową, wygodne fotele w trzech rzędach, oraz szereg nowoczesnych funkcji: od 24 systemów ADAS po panoramiczny dach i rozbudowany system infotainment​.

Wersje hybrydowe PHEV TIGGO 8 oferują takie same możliwości napędu jak TIGGO 7, ale z dodatkowymi udogodnieniami wynikającymi z większych gabarytów: więcej miejsca dla pasażerów, lepsza izolacja akustyczna i jeszcze bardziej rozbudowane opcje konfiguracji wnętrza.

Wszystkie pojazdy posiadają homologację UE (EU WVTA). Testy bezpieczeństwa Euro NCAP zaplanowano do zakończenia w trzecim kwartale.

Czy CHERY podbije serca polskich rodzin? Nowoczesna technologia, atrakcyjny design, sprawdzona jakość i przystępna cena mogą uczynić z tej marki czarnego konia rodzimego rynku SUV-ów.

Idź do oryginalnego materiału