Napędzany tętniącym życiem biznesem pojazdów elektrycznychGM jest gotowy, aby zakończyć swoją następną ofertę. We wtorek Cadillac oficjalnie ogłosił Vistiqa 2026 SUV, trzyrzędowy SUV o zasięgu 300 mil i cenie początkowej 80 185 dolarów.
Vistiq dołącza do Lyriq, OptiqI Eskalada IQa także ultraluksusowe, szyte na miarę Celestiqw rosnącej rodzinie pojazdów elektrycznych Cadillaca. Dzieje się tak w momencie, gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych GM gwałtownie wzrosła dzięki ulepszonemu rytmowi produkcji i bardziej zróżnicowanej ofercie niż wielu konkurentów.
Rosnąca rodzina pojazdów elektrycznych Cadillaca
Vistiq będzie plasował się w najwyższej klasie pojazdów GM typu plug-in, a jego cena wywoławcza wyniesie 78 790 dolarów plus 1395 dolarów opłaty docelowej. Elektryczny SUV będzie produkowany od początku przyszłego roku o godz Zakład GM w Spring Hill w stanie Tennesseegdzie mniejszy Lyriq jest już produkowany, co oznacza, iż może kwalifikować się do federalnych ulg podatkowych, o ile ulgi te przez cały czas będą dostępne.
Vistiq ma także wiele elementów konstrukcyjnych, które po raz pierwszy zaprezentowano w Lyriq, takich jak płaskie klamki drzwi i wzór wycięty w romby na sztucznej osłonie chłodnicy. Panele boczne są wcięte jak Lyriq, a przednie i tylne światła również są prawie identyczne.
Odchylona do tyłu przednia szyba bardziej przypomina Escalade IQ, który będzie umieszczony obok Vistiqa, gdy wejdzie do produkcji w przyszłym roku. Ale chociaż ten pojazd elektryczny jest pozycjonowany jako najwyższy luksus typu plug-in, Vistiq jest dla kupujących gotowy na coś nieco tańszego.
Oznacza to nieco mniejszą moc niż Escalade IQ, ale wciąż duże przyspieszenie i zasięg. Dwusilnikowy Vistiq działa na akumulatorze o pojemności 102 kWh (w porównaniu do akumulatora o pojemności 200 kWh, który zasila Escalade IQ), generującego 615 koni mechanicznych i momentu obrotowego 650 funtów na stopę. Aktywny tylny układ kierowniczy pomoże w ostrych zakrętach i zapewni większą zwrotność. Opcjonalne 23-calowe koła zapewnią lepszą widoczność, ale wysokość pojazdu elektrycznego może sprawić, iż będzie on bardziej niebezpieczny dla pieszych i niechronionych użytkowników dróg, dlatego należy zachować ostrożność.
System informacyjno-rozrywkowy Vistiqa będzie zasilany systemem Android i wbudowanym oprogramowaniem Google. Oznacza to nawigację obsługiwaną przez Mapy Google, aplikacje dostępne do pobrania w sklepie Google Play i brak obsługi popularnych funkcji projekcji telefonu, takich jak Apple CarPlay i Android Auto. (szef systemu GM poszedł dalej Dekoder Ostatnio bronić tej decyzji, mimo iż większość klientów i analityków stwierdziła, iż była ona zła).
Dwusilnikowy Vistiq działa na akumulatorze o pojemności 102 kWh
Nowością dla Cadillaca będzie możliwość ładowania dwukierunkowego, co przy odpowiednim wyposażeniu umożliwi ładowanie pojazdu do domu (V2H). Dział energii domowej firmy GM rozpoczął niedawno sprzedaż a Pakiet V2H który obejmuje ładowarkę domową i zestaw pomocniczy za około 7300 USD. Dzięki tej konfiguracji właściciele Vistiq mogą podczas przerwy w dostawie prądu zasilać swój dom z akumulatora pojazdu elektrycznego. jeżeli chodzi o regularne ładowanie, GM nie zakończył jeszcze testów, więc szczegóły, takie jak szybkość szybkiego ładowania i czas ładowania na poziomie 10–80 procent, przez cały czas nie są znane.
Vistiq będzie wyposażony w szereg innych zaawansowanych technologicznie funkcji, w tym ulepszone ostrzeżenia o bezpieczeństwie, system wspomagania kolizji OnStar i noktowizor zasilany na podczerwień, którego wyświetlanie na zestawie wskaźników zapewnia lepszą widoczność na ciemnych drogach.
W chwili premiery Cadillac będzie oferowany w trzech różnych wersjach wyposażenia: Luxury, Sport i Premium Luxury. W 2025 roku producent samochodów będzie oferował wersję Platinum z „dodanymi elementami zwiększającymi wydajność oraz większą liczbą opcji kolorystycznych wnętrza i nadwozia, dzięki czemu klient będzie mógł wybrać pojazd pasujący do jego własnej osobowości i preferencji”.
Cadillac ma nadzieję dorównać sukcesowi Lyriqa dzięki temu nowemu, trzyrzędowemu modelowi. Lyriq jest w tej chwili jednym z najlepiej sprzedających się kompaktowych luksusowych pojazdów elektrycznych w USA i odpowiada za dużą część ubiegłorocznego wzrostu sprzedaży Cadillaca.
Ale wejdzie on również do produkcji w znacznie mniej sprzyjających warunkach dla pojazdów elektrycznych, tj drugą kadencję prezydencką dla Donalda Trumpa. Prezydent elekt zapowiedział wyeliminowanie zachęt administracji Bidena do korzystania z pojazdów elektrycznych, w tym federalnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 dolarów. Aspiracje GM dotyczące przyszłości „zeroemisyjnej” i rentownej działalności związanej z pojazdami elektrycznymi w najbliższej przyszłości są w dużym stopniu uzależnione od federalnych ulg podatkowych.