BYD wybiera pierwszy dzień jesieni na debiut nowego SUV-a. Song Pro DM-i to mistrz oszczędzania

2 godzin temu

Jesienna oferta chińskiego giganta BYD wzbogaca się dziś o odnowionego SUV-a Song Pro DM-i. W cenniku pojawiają się łącznie cztery różne warianty modelu. Każdy ulepszony pod względem wyglądu, technologii i wydajności.

Nowy BYD Song Pro DM-i to hybrydowy mistrz oszczędności

Odświeżony SUV BYD Song Pro DM-i debiutuje dziś z pierwszym cennikiem w Chinach. Kompaktowy udany model chińskiego producenta teraz będzie jeszcze modniejszy i wydajniejszy. Samochód wyposażony w najnowszą technologię hybrydy typu plug-in DM5.0. To pozwoli na większe oszczędności względem zapotrzebowania na paliwo.

BYD Song Pro DM-i pod względem mechaniki łączy wolnossący silnik o pojemności 1,5 l o maksymalnej mocy 74 kilowatów (99 KM) oraz silnik elektryczny o maksymalnej mocy 120 kilowatów (160 KM). W związku z tym, iż BYD oferuje dwie opcje baterii: pakiet 12,96 kWh i pakiet 18,31 kWh, to Song Pro DM-i przejedzie odpowiednio 75 km i 115 km bez paliwa.

Łączny zasięg SUV-a ma wynieść do 1400 km. Ponadto producent obiecuje zużycie od 4,85 do 4,9 litra na 100 km (w trybie rozładowanego akumulatora). Maksymalna moc ładowania wynosi 18 kW, a najkrótszy czas ładowania 30%-80% to tylko 34 minuty.

Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość nowego Song Pro DM-i wynoszą odpowiednio 4735/1860/1710 mm, przy rozstawie osi 2712 mm. To dlatego nieznacznie się różni pod tym względem nowego BYD Hiace 05 DM-i.

Boki i tył nadwozia zasadniczo kontynuują konstrukcję obecnego modelu, z nieznacznymi zmianami. Na przykład zmodernizowano do nowego stylu nadwozia koła z pięcioramiennymi felgami, których krawędzie mają czarny wzór. Z tyłu SUV-a przez cały czas widzimy przelotowego światła, ale zderzak ma prostszą konsktrukcję i znajdujemy tam logo BYD zamiast oryginalnego logo Build your Dream.

Ogólnie pod względem wizualnym nowy Song Pro DM-i przyjmuje ujednolicony styl przedniej części rodziny Dynasty. Reflektory po obu stronach są teraz bardziej smukłe i ciemne. Ponadto zoptymalizowano dolną kratkę, pojawiła się struktura plastra miodu i nadające pojazdowi agresywnego wyglądu boczne wloty powietrza. Co nowego pod względem wyposażenia i technologii?

Song Pro DM-i 2025 widok z tyłu foto: BYD/Weibo

Wnętrze Song Pro DM-i jest pełne innowacji

Jeśli chodzi o wnętrze nowego BYD Song Pro DM-i , to cała konsola środkowa powraca do uproszczonej konstrukcji. Wystrój wnętrza i pływający centralny ekran kontrolny jest na wzór tego z nowej generacji BYD Qin L. Widzimy kryształową elegancką przekładnię i szereg fizycznych przycisków wokół niej. Tylne siedzenia można podzielić w proporcji 4:6 i złożyć w jednej płaszczyźnie z bagażnikiem. Pojemność bagażnika wynosi aż 407 litrów ( do 1430 l po złożeniu).

Konfiguracja wyposażenia SUV-a obejmuje takie funkcje, jak:

– bezprzewodowe szybkie ładowanie telefonów komórkowych o mocy 50 W- w pierwszym rzędzie,
– inteligentny system interakcji głosowej,
– 31-kolorowe oświetlenie otoczenia,
– inteligentny system optymalizacji jakości powietrza PM2,5,
– 6 poduszek powietrznych w standardzie.
– inteligentny system wspomagania jazdy DiPilot na poziomie L2
– mobilne kluczyki samochodowe NFC obsługują Apple i Android, pojazd jest kompatybilny z ponad 600 urządzeniami.

Warto porozmawiać o cenach nowego Song Pro DM-i. W tej kwestii BYD zdaje się być pewnym swojej przewagi nad konkurencją. Oferuje swojego odnowionego SUV-a w przedziale od 112 800 do 142 800 juanów (od nieco ponad 61 000 zł do nieco ponad 77 000 zł). Ponadto jedna opcja wyposażenie zniknęła, bo w starej wersji w sprzedaży było 5 modeli. Wygląda na to, iż BYD nie zamierza iść na wojnę cenową z rywalami.

Song Pro DM-i wnetrze
Odnowiony Song Pro DM-i 2025 foto: BYD/Weibo
foto: BYD/Weibo

źródło: Weibo, Autohome

Idź do oryginalnego materiału