Volvo odnotowało kolejne wzrosty sprzedażowe na całym świecie. Świetne wyniki elektryków

3 godzin temu

Volvo sprzedało w sierpniu aż 52 944 samochody na całym świecie, co stanowi wzrost o 3 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży wynika przede wszystkim z dobrych wyników osiąganych przez samochody elektryczne w Europie. Z drugiej strony, rynek chiński okazał się być dla szwedzkiego producenta nieco bardziej wymagający.

Volvo odnotowuje duże wzrosty, głównie w Europie

fot. Volvo Cars

Sprzedaż zelektryfikowanych modeli Volvo, w tym pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in, wzrosła aż o 47% w porównaniu z rokiem 2023. Stanowi też prawie połowę wszystkich samochodów sprzedanych w sierpniu tego roku. Udział tylko elektryków stanowił 25 procent wszystkich samochodów sprzedanych w poprzednim miesiącu.

Całkowita sprzedaż w okresie od stycznia do sierpnia wyniosła już 498 464 egzemplarzy na całym świecie. Stanowi to wzrost o 11 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

Bjorn Annwall, dyrektor handlowy i zastępca dyrektora generalnego Volvo Cars:Dobrze jest widzieć, iż udało nam się zamknąć sierpień z ciągłym wzrostem sprzedaży. Mamy mocną markę i przez cały czas obserwujemy duże zainteresowanie konsumentów całą naszą ofertą. Wyniki w Europie były szczególnie zachęcające, ponieważ sprzedaż naszych pojazdów elektrycznych przez cały czas rośnie w szybkim tempie, a EX30 jest liderem.

XC60 królem sprzedaży

fot. Volvo

W samej Europie sprzedaż w sierpniu osiągnęła 21 119 samochodów. To stanowi z kolei 32 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż zelektryfikowanych modeli Volvo Cars wzrosła o 52 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Z kolei udział modeli zelektryfikowanych stanowił imponujące 73 procent wszystkich samochodów sprzedanych w Europie w sierpniu.

Sprzedaż w USA w sierpniu spadła o 2 procent, osiągając łącznie 10 420 samochodów. Jednakże, sprzedaż modeli hybrydowych typu plug-in wzrosła aż o 84 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż Volvo Cars w Chinach osiągnęła 12 185 samochodów. To spadek o 23 procent w porównaniu z sierpniem 2023 roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych — w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in — wyniosła 1233 sprzedanych samochodów. To stanowi wzrost o 10 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

W sierpniu najlepiej sprzedającym się modelem był Volvo XC60. SUV osiągnął sprzedaż na poziomie 14 723 aut (2023: 16 476). Ale na kolejnym miejscu znalazły się XC40/EX40 ze sprzedażą na poziomie 10 668 aut (2023: 13 942) i EX30 z liczbą 8346 aut (2023: 0).

Idź do oryginalnego materiału