BYD wprowadza do Europy najmniejszego SUV-a ze swojej gamy: BYD ATTO 2

4 godzin temu

Chińska marka BYD wprowadza na rynek europejski kolejny model, tym razem jest to najbardziej przystępny cenowo (niestety dokładnych kwot w Polsce jeszcze nie znamy), elektryczny, miejski SUV, BYD ATTO 2.

BYD zaprezentował nowość na rynku europejskim – BYD ATTO 2. Zdaniem marki ATTO 2 to model stworzony z myślą o miejskich wyzwaniach, ma stanowić istotne uzupełnienie dla większego modelu BYD ATTO 3.

„Cieszymy się, iż możemy rozpocząć rok 2025 od zaprezentowania kolejnego ważnego modelu w Europie. Klasa SUV-ów segmentu B jest tutaj niezwykle popularna, a dzięki ATTO 2 mamy elastyczną i wszechstronną ofertę, która spodoba się dużej liczbie klientów w Europie. Model ten wykorzystuje wszystkie mocne strony BYD w zakresie baterii, silników elektrycznych i konstrukcji Cell-to-Body i łączy je w kompaktowym nadwoziu, które posiada wszystkie technologie, których klienci oczekują w miejskim SUV-ie” – powiedziała Stella Li, wiceprezes BYD.

Apple potajemnie współpracowało z chińskim producentem BYD

Nowość mierzy 4310 mm długości, 1830 mm szerokości i 1675 mm wysokości – jest więc o 145 mm krótszy i o 45 mm smuklejszy niż ATTO 3, ale przez cały czas posiada duże wymiary w porównaniu z wieloma SUV-ami segmentu B (np. należący do tego samego segmentu elektryczny Jeep Avenger mierzy 4084 mm długości). BYD ATTO 2 ma stosunkowo długi rozstaw osi wynoszący 2620 mm, co ma zapewniać sporo przestrzeni w kabinie.

W przedniej części pojazdu znajdują się zgrabnie zintegrowane, w pełni diodowe reflektory i wąskie światła do jazdy dziennej, które współgrają z jasnym wykończeniem przedniego grilla. Tył auta jest ozdobiony charakterystycznym spojlerem dachowym, który znajduje się nad szeroką listwą świetlną. Tylne lampy przypominają według producenta kształtem cyfrę 8, symbol nieskończoności lub pierścień Mobius Infinity Ring, oznaczający niekończące się szczęście.

Wnętrze ATTO 2 łączy ostre kształty i ponoć dobrej jakości materiały z dużą przestrzenią i ciekawie zintegrowaną technologią. Przednia część kabiny nawiązuje do nadwozia i stylistyki Dragon Face poprzez lekko uniesione krawędzie na obu końcach prostej linii biegnącej przez całą powierzchnię czołową.

Wnętrze kabiny posiada miękkie wykończenia we wszystkich kluczowych miejscach oraz zintegrowane uchwyty w przednich i tylnych drzwiach, a także w dolnej części konsoli środkowej. We wszystkich wersjach ATTO 2 oba przednie fotele są regulowane elektrycznie, co nie jest standardem w segmencie B, natomiast w wyższych poziomach wyposażenia oferuje dodatkowo podgrzewanie foteli i kierownicy.

Marka BYD wchodzi do Polski – Chińczycy zaskakują nie tylko ceną

Konsola środkowa zawiera parę uchwytów na kubki i zintegrowany podłokietnik, który otwiera się, odsłaniając jeden z kilku schowków. Dźwignia zmiany biegów charakteryzuje się wyrafinowanym wyglądem, przypominającym szlifowany diament, a tuż obok znajdziemy fizyczne przyciski do obsługi niektórych kluczowych funkcji, takich jak odparowywania przedniej szyby, a także pokrętło głośności systemu audio i przełącznik trybów jazdy – Eco, Normal, Sport i Snow. Panoramiczny szklany dach zapewnia dużą ilość naturalnego światła dla wszystkich pasażerów.

e-Platforma BYD 3.0, zaprojektowana z myślą o pojazdach elektrycznych, posiada całkowicie płaską podłogę, dzięki czemu tylne siedzenia są wystarczająco praktyczne do użytku rodzinnego. Podobnie jak w innych modelach BYD, ATTO 2 posiada system sterowania głosowego. Dostępny dzięki komendy „Hi BYD”, pozwala użytkownikowi aktywować wiele kluczowych funkcji, takich jak sterowanie z ogrzewaniem i wentylacją, otwieranie i zamykanie elektrycznych szyb.

Doświadczenie BYD w zakresie systemu zapewnia również funkcje wielodotykowe, które poprawiają użyteczność wyświetlacza informacyjno-rozrywkowego; choćby w przypadku korzystania z Android Auto lub Apple CarPlay (jest obsługa bezprzewodowa), przesuwanie trzema palcami w górę i w dół dostosowuje temperaturę w kabinie, a przesuwanie z boku na bok zmienia prędkość wentylatora.

Wszystkie wersje ATTO 2 są wyposażone w 8,8-calowe cyfrowe zegary. W przypadku infotainment dostępny jest w standardowym rozmiarze 10,1 cala w wersjach Active i 12,8 cala w wersjach Boost. Niezależnie od wielkości wyświetlacza, oprogramowanie BYD zapewnia obsługę aplikacji takich jak Spotify, YouTube, Zoom i Amazon Music. Jest również w stanie odbierać aktualizacje „over the air” (OTA).

BYD Seal U i BYD Seal – pierwsze wrażenia z jazd testowych chińskimi elektrykami

Pasażerowie mają wiele opcji ładowania swoich urządzeń, dzięki portom USB typu C o mocy 60W i 7,5W typu A z przodu oraz dwóm kolejnym gniazdom USB z tyłu. Wyższa wersja modelu ATTO 2, czyli Boost, posiada również bezprzewodową ładowarkę o mocy 15W umieszczoną w konsoli środkowej.

Bagażnik ATTO 2 oferuje pojemność 400 litrów. Bardzo dużo jak na segment miejski. Pojemność tę można zwiększyć do 1340 litrów po złożeniu dzielonej tylnej kanapy.

Samochód jest wyposażony w baterię Blade (katody LFP) o pojemności 45.1kWh oraz wykorzystuje konstrukcję Cell-to-Body (CTB) po raz pierwszy użytą w miejskim modelu BYD. Proces ten całkowicie integruje akumulator z podwoziem pojazdu, a jego górna pokrywa pełni funkcję podłogi przedziału pasażerskiego. Zawieszenie jest raczej klasyczne i optymalne dla auta miejskiego: MacPherson z przodu oraz trwała belka skrętna z tyłu, promień skrętu wynoszący 5,25 metra sprawdza się w warunkach miejskich.

ATTO 2 jest standardowo wyposażony w 17-calowe aluminiowe felgi oraz system hamulców tarczowych – wentylowanych z przodu i pełnych z tyłu. Za napęd odpowiada tu silnik elektryczny o mocy 130 kW i momencie obrotowym 290 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości 160 km/h. Bateria Blade o pojemności 45,12 kWh zapewnia zasięg mieszany WLTP wynoszący 312 km, a w warunkach miejskich aż 463 km (to dane testowe, realny zasięg bez ekojazdy będzie niższy).

BYD Seal U DM-i – pierwsze jazdy dobrze wycenionym, hybrydowym SUV-em z Chin

Model obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 65 kW, które umożliwia naładowanie baterii od 10% do 80% w 37 minut. Standardowa trójfazowa ładowarka prądu przemiennego o mocy 11 kW pozwala na pełne naładowanie od 0 do 100 proc. w ciągu 5,5 godziny. ATTO 2 wyróżnia się również w swoim segmencie standardowym wyposażeniem w pompę ciepła. Pojazd obsługuje także dwukierunkowy przesył energii (V2L), dodatkowe gniazdko zewnętrzne pozwala samochodem zasilać zewnętrzne urządzenia wymagające mocy do 3,3 kW.

Dostęp do wnętrza ATTO 2 można uzyskać na kilka sposobów. Kluczyk jest tylko jednym z nich. Oprócz tego można użyć technologii NFC, smukłej karty, telefona lub urządzenia wearable. Zdalny dostęp dzięki telefona, poprzez aplikację BYD, pozwala również użytkownikom na korzystanie z kilku funkcji pojazdu, w tym wstępnego przygotowania kabiny i aktywacji podgrzewanych siedzeń.

ATTO 2 to jak dotąd najmniejszy SUV BYD w Europie, ale wyróżnia się wyposażeniem standardowym, obejmującym wiele funkcji typowych dla większych pojazdów.

Struktura gamy modelowej jest przejrzysta i opiera się na dwóch początkowych wersjach wyposażenia, które mają tę samą specyfikację silnika i baterii. Dzięki bogatemu w funkcje wyposażeniu dostępnemu już w standardzie, dla większości klientów wybór sprowadzi się jedynie do decyzji o preferowanym kolorze.

Podstawowa wersja, ATTO 2 Active, to auto z 17-calowymi felgami aluminiowymi, LED-owymi reflektorami, tylnymi światłami i światłami do jazdy dziennej, panoramicznym dachem z elektrycznie regulowaną osłoną przeciwsłoneczną, inteligentnym sterowaniem światłami drogowymi, dostępem NFC dzięki kluczyka, karty, telefona lub urządzenia do noszenia, tylnymi czujnikami parkowania i kamerą, 10,1-calowym obrotowym ekranem dotykowym systemu infotainment, tapicerką ze skóry wegańskiej i funkcją Vehicle-to-Load (V2L).

BYD Sealion 7 – pierwsza jazda [galeria]

Wersja Boost oferuje jeszcze więcej wyposażenia, w tym podgrzewanie przednich foteli i kierownicy, oświetlenie kabiny, elektrycznie składane lusterka boczne, przednie czujniki parkowania i kamerę 360 stopni. Ponadto ATTO 2 Boost oferuje większy wyświetlacz systemu infotainment o przekątnej 12,8 cala, bezprzewodową ładowarkę do telefonów o mocy 15 W oraz ulepszony system audio z ośmioma głośnikami.

BYD ATTO 2 został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie. Konstrukcja Cell-to-Body zapewnia większą sztywność nadwozia w porównaniu z innymi kompaktowymi SUV-ami, a samochód jest także wyposażony w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, przednie boczne poduszki powietrzne i pełnowymiarowe boczne kurtyny powietrzne.

Ponadto dostępna jest pełna gama systemów wspomagających kierowcę, w tym system monitorowania kierowcy (DMS), adaptacyjny i inteligentny tempomat (ACC/ICC), inteligentny system informowania i kontroli o ograniczeniach prędkości, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent zmiany pasa ruchu (LCA), Wykrywanie martwego pola (BSD), Ostrzeżenie o otwarciu drzwi (DOW), Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR), Automatyczne hamowanie awaryjne (AEB), System kontroli trakcji, Kontrola zjazdu ze wzniesienia, Ostrzeżenie o kolizji z przodu i z tyłu (FCW, RCW) oraz Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) z Hamulcem poprzecznym z tyłu (RTCB).

ATTO 2 jest standardowo oferowany w kolorze Climbing Grey, a trzy odcienie – Hiking Green, Skiing White i Cosmos Black – są dostępne jako opcje.
Sprzedaż na pierwszych rynkach rozpocznie się w najbliższych tygodniach, a pierwsze dostawy będą miały miejsce wkrótce. Pełna sprzedaż na poszczególnych rynkach całej Europy nastąpi jeszcze w 2025 r., a ceny zostaną potwierdzone przez lokalne oddziały.

Ponadto nieco później (ale jeszcze w tym roku) gamę modelu uzupełni wersja Comfort z większą baterią (zasięg mieszany wg WLTP do 420 km) i mocniejszy silnik. Wersja Comfort będzie również oferować więcej udogodnień w stosunku do Boost, w tym wydajniejszą bezprzewodową ładowarkę o mocy 50 W z przodu, dodatkowe porty USB-C z tyłu, podparcie lędźwiowe fotela kierowcy i tylną szybę zapewniającą prywatność. Pełna specyfikacja i ceny ATTO 2 Comfort zostaną ogłoszone bliżej premiery rynkowej w 3. kwartale 2025 roku. Polskie ceny poznamy, gdy model BYD ATTO 2 zostanie oficjalnie ogłoszony przez polski oddział chińskiej marki.

Jeśli artykuł BYD wprowadza do Europy najmniejszego SUV-a ze swojej gamy: BYD ATTO 2 nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału