BMW M3 i M4 – gigantyczne nerki, ponad 500 KM i nowe lakiery

profiauto.pl 4 lat temu

Po serii sieciowych teaserów BMW zaprezentowało oficjalne zdjęcia nowych BMW M3 i M4. Na rynek trafią w pierwszym kwartale 2021 roku.

Ach, te nerki

Największą zmianą wizualną są masywne podwójne nerki z przodu. Rozciągają się pionowo od podstawy maski do dolnej części zderzaka. Prawdopodobnie będzie musiało minąć trochę czasu, zanim się do nich wszyscy przyzwyczaimy. Jedno trzeba im oddać z pewnością – M3, jak i M4 prezentują się teraz bardziej agresywnie. jeżeli taki był ostateczny cel producenta z Monachium, to został osiągnięty.

Nowością są dwa lakiery nadwozia – zielony Man Green i żółty Sao Paolo Yellow

Auta będzie można zamówić z pakietem karbonowych dodatków i akcesoriów M Performance Parts, które pozwolą wydatnie wyróżnić się na drodze (np. dach z włókna węglowego).

Wrażenie robi wnętrze z pakietem M Race track z kolorowymi fotelami kubełkowymi, wykończonymi karbonem

To M-ka, co oznacza, iż obydwa modele reprezentują wysokie osiągi

Pod maską w obydwu przypadkach pracuje 6-cylindrowa jednostka rzędowa twin turbo o pojemności 3 litrów, która generuje 480 KM (przy 6250 obr./min) i 550 Nm momentu obrotowego (2650-6130 obr./min). Wariant Competition jest mocniejszy i ma aż 510 KM oraz 650 Nm (2750-5500 obr./min.). Te wartości na tylną oś przekazuje manualna 6-biegowa skrzynia biegów w standardowej odmianie. Gdy zdecydujemy się na wersję Competition dostaniemy 8-biegową przekładnię Steptronic.

Napęd xDrive trafi do sprzedaży w połowie przyszłego roku. Będzie on podobny do systemu z M5 z aktywnym dyferencjałem i możliwością przeniesienia całej mocy na tylną oś.

Pierwsza setka pęka w 4,2 s

BMW M3 i M4 Competition skraca ten czas do ok. 3,9 s. Prędkość maksymalna sięga choćby 290 km/h, jeżeli nabywca zdecyduje się na opcjonalny pakiet M Driver.

Poza mocnym silnikiem M3 i M4 standardowo wyposażone są
w adaptacyjne zawieszenie M

Wśród innych cech eM-ek należy wymienić wysokowydajne hamulce (w opcji ceramika), układ kierowniczy M Servotronic, czy całą masę trybów i ustawień, które wpływają na pracę silnika, zawieszenia, czy układu wydechowego.

Cena BMW M3 startuje od 414 900 zł. BMW M4 jest droższe o 5000 zł.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału