Bardzo dobra sprzedaż nowych aut osobowych w Polsce w pierwszych 8 miesiącach 2024 r. Lider umacnia pozycję

1 tydzień temu

Sierpniowa sprzedaż nowych aut w Polsce była wprawdzie gorsza niż lipcowa, ale nie zmienia to faktu, iż w ciągu ośmiu miesięcy bieżącego roku zarejestrowano w naszym kraju znacznie więcej aut osobowych niż w tym samym okresie 2023 r. Wyjątkowo imponujące wzrosty zanotowały dwie marki premium i jedna popularna.

Pomiędzy dwoma wakacyjnymi miesiącami zarysowała się wyraźna różnica. O ile w lipcu zarejestrowano w Polsce 43 142 tys. nowych aut osobowych, o tyle w sierpniu – 37 071 szt, czyli mniej o 14,1%. Mimo to tegoroczny sierpniowy wynik i tak jest lepszy od ubiegłorocznego, o 2,5%. Ważniejsze jednak, jak kształtuje się skumulowana sprzedaż w ciągu siedmiu miesięcy tego roku, a tutaj sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/zalamanie-sprzedazy-aut-elektrycznych-na-najwiekszym-rynku-w-europie-wielu-klientow-ma-watpliwosci,aid,4414

Dobry wynik po ośmiu miesiącach

Od stycznia do sierpnia włącznie kupiono bowiem w Polsce 357 170 nowych „osobówek”, więcej aż o 14,8% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+45 931 egzemplarzy).

Pozycję dominującą utrzymuje Toyota, która sprzedała ponad 66,6 tys aut (+13,7%). Można przyjąć, iż choć do końca roku zostały jeszcze cztery miesiące, japońska firma spokojnie utrzyma tę pozycję, bo choć wzrost drugiej w zestawieniu Skody pozostało wyższy (+15,4%) nie ma raczej szans by nadrobiła ona blisko 30-tysięczną różnicę w liczbie sprzedanych egzemplarzy. Walka będzie prawdopodobnie trwała do końca o ostatnie miejsce na podium, bo możliwość jego zajęcia pozostało w zasięgu trzech firm: Volkswagena (obecnie 3.), Kii (4.) i Hyundaia (5.).

Patrząc na dane dotyczące sprzedaży wśród 20 najpopularniejszych marek w oczy rzucają się olbrzymie wzrosty popytu na auta trzech marek: to Citroen (+47,5% rok do roku), Mercedesa (+45,9%) oraz Lexusa (+37,5%). Z kole tylko dwie marki z listy top 20 notują spadki: Dacia (-3,8%) oraz Kia (-11,7%).

Nic nie zmieniło się także jeżeli chodzi o bestsellera wśród aut osobowych – pozostaje nim Toyota Corolla, która wyraźnie wyprzedza Skodę Octavię. Wśród 20 najpopularniejszych modeli aż czternaście to SUV-y i corssovery.

https://magazynauto.pl/uzywane/male-uzywane-suv-y-i-crossovery-przeglad-20-modeli-nie-brakuje-aut-z-napedem-4x4,aid,4465

Dynamiczny wzrost popularności hybryd

Najchętniej kupowane są u nas samochody z silnikami benzynowymi (36,9%; -2,5% do I-VIII 2023 r.). Następne są w kolejności: mikrohybrydy (24,1%; +40,7%), hybrydy (20%; +38,3%), diesle (8,7%; +1,8%), auta elektryczne (3,1%; +1%), auta z zasilaniem LPG (2,7%; +18,1%) i hybrydy plug-in (2,6%; +5,7%).

Przy okazji warto też krótko wspomnieć o rynku aut dostawczych. Tego typu pojazdów zarejestrowano w ciągu 8 miesięcy br. 42 490 szt, więcej o zaledwie 1,5% niż w okresie I-VIII 2023 r. Tutaj pierwsza trójka marek przedstawia się następująco: Renault (8933 szt.), Ford (5930 szt.) i Fiat (4622 szt.). Bestsellerem wśród modeli jest zaś Renault Master (6266 szt.).

Top 10: najpopularniejsze marki nowych aut osobowych w Polsce (I-VIII 2024 r.; dane PZPM)

Miejsce Marka Rejestracje I-VIII 2024 r. (szt.) Zmiana do I-VIII 2023 r. (proc.) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Toyota 66 666 +13,7
Skoda 38 313 +15,4
Volkswagen 23 321 +1,3
Kia 21 872 -11,7
Hyundai 20 377 +15,9
Mercedes 18 840 +45,9
Audi 18 650 +10,5
BMW 17 880 +19,3
Renault 12 877 +15,7
Dacia 11 767 -3,8

Top 10: najpopularniejsze modele nowych aut osobowych w Polsce (I-VIII 2024 r.; dane PZPM)

1. Toyota Corolla

2. Skoda Octavia

3. Toyota Yaris Cross

Miejsce Marka/model Rejestracje I-VIII 2024 r. (szt.) Zmiana do I-VIII 2023 r. (proc.) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Toyota Corolla 17 510 +11,8
Skoda Octavia 13 313 +31,6
Toyota Yaris Cross 10 715 +20,1
Toyota Yaris 9299 -12,6
Kia Sportage 9057 +9,7
Hyundai Tucson 8594 +28,3
Toyota C-HR 8561 +38,0
Toyota RAV4 8241 +61,0
Dacia Duster 6187 -3,1
Cupra Formentor 5659 +29,9
Idź do oryginalnego materiału