Łącznik brzeski (II etap) w ciągu DK75 jest jednocześnie pierwszym odcinkiem sądeczanki, dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 50 km (z tunelem), który w przyszłości połączy Nowy Sącz z autostradą A4. Na razie odcinek umożliwi przejazdy z A4 w kierunku Sądecczyzny z ominięciem Brzeska. Odciąży ruch w mieście – przejeżdża przez nie do 23 tys. pojazdów dziennie.
Obwodnica Brzeska to dwujezdniowa trasa klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości 3 km. Zaczyna się od użytkowanego od 2016 r. I etapu łącznika (od A4 do DK94), a kończy włączeniem do DK75 (ul. A. Mickiewicza).
Na trasie wybudowano m.in. wiadukt i dwa mosty przez Uszwicę. Przebudowano i wybudowano infrastrukturę pieszo-rowerową, zamontowano też system odwodnienia (w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy, jak rowy, kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne i retencyjno-infiltracyjne). Budowa II etapu łącznika brzeskiego kosztowała 110,1 mln zł.
Umowę na projekt i budowę tej trasy podpisano w listopadzie 2020 r. Początkowo miała być oddana do użytku w połowie 2024 r., jednak termin przesunięto na styczeń 2025 r.
Zdjęcia łącznika brzeskiego
Przeczytaj także: Obwodnice. Pierwsza umowa GDDKiA w 2025 r.