Apple współpracował z chińską firmą BYD nad akumulatorami w ramach swojego projektu samochodowego

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Projekt Apple Car został anulowany zanim w ogóle ujrzał światło dzienne i chociaż Apple nigdy nie przyznał się publicznie do projektu, wiele szczegółów na jego temat znamy dzięki różnym osobom. Teraz nowy raport ujawnił szczegóły dotyczące partnerstwa Apple i BYD w zakresie prac nad akumulatorami do tak zwanego Apple Car.

Apple chciał zastosować akumulatory BYD w swoim samochodzie elektrycznym

Jak informuje Bloomberga w środę Apple ściśle współpracował z chińskim producentem samochodów BYD. Według doniesień obie firmy osiągnęły porozumienie około 2017 roku w sprawie budowy akumulatorów wykorzystujących ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Technologia ta znacznie zwiększyłaby autonomiczność samochodu, a także została uznana za bezpieczniejszą niż typowe akumulatory pojazdów elektrycznych.

Chociaż BYD ma własne pojazdy elektryczne, akumulator zbudowany we współpracy z Apple byłby zaprojektowany wyłącznie dla Apple Car. Do pracy nad projektem Apple wybrał inżynierów specjalizujących się w zaawansowanych zestawach akumulatorów i zarządzaniu ciepłem, a firma BYD wniosła swój wkład w know-how w zakresie produkcji i udoskonalenia wykorzystujące akumulatory LFP.

Kiedy Apple szukał partnerów do pracy nad projektem samochodu, BYD podobno zwrócił się do firmy z propozycją zaprezentowania wczesnej wersji akumulatora „Blade”. Podobno dyrektorzy Apple byli zdumieni bezpieczeństwem i pojemnością baterii i ostatecznie zdecydowali się na współpracę z chińską firmą. Akumulator Blade jest w tej chwili jednym z atutów samochodów BYD.

Pomimo wieloletniej współpracy z BYD, Apple podobno wycofało się z partnerstwa i rozważyło systemy innych firm.

Więcej o projekcie Apple Car

Ponieważ projekt Apple Car został anulowany, Wiele osób zaangażowanych w projekt ujawniło już szczegóły na jego temat. Pomysł zbudowania samochodu rzekomo pojawił się w Apple w 2014 roku, a firma rozmawiała z wieloma producentami samochodów, takimi jak Mercedez-Benz, Volkswagen, a choćby Tesla, prosząc o ich pomoc.

Projekt miał wiele odmian od czasu powstania pierwszej koncepcji. Ze względu na wyzwania związane ze zbudowaniem w pełni autonomicznego samochodu, zgodnie z oczekiwaniami dyrektorów Apple, firma później ponownie rozważyła projekt, stosując mniej ambitne podejście. Mimo to zbudowanie samochodu wydawało się Apple zbyt skomplikowane i firma położyła kres projektowi Titan.

Szacunki sugerują, iż projekt samochodu kosztował Apple ponad 1 miliard dolarów rocznie, podczas gdy firma planowała sprzedać swój samochód za około 120 000 dolarów.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału