AGTZ Twin Tail Zagato ma zdejmowany tył. Powstał w kooperacji z La Squadra

profiauto.pl 10 miesięcy temu

Włoski producent nadwozi Zagato połączył siły z polską La Squadra. Efektem współpracy jest oryginalny projekt dla kolekcjonerów, inspirowany historyczną Alpine A220.

Alpine A220 występował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1969 roku, ale bez sukcesów. Projektanci zdecydowali, iż skrócą tył auta o 30 cm, tak by miało szansę w rywalizacji na krótkich, górskich trasach, co ostatecznie pozwoliło mu zatriumfować. Tę historię przypominają wspólnie Zagato i La Squadra, tworząc absolutnie wyjątkowy pojazd – AGTZ Twin Tail.

Za bazę posłużyła Alpine A110

To lekki pojazd z silnikiem umieszczonym centralnie. Zagato nic nie wspomina o napędzie, więc można zakładać, iż mamy tu fabryczny turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 252 KM. Najważniejsze jest nadwozie, o to zostało przez Włochów gruntownie zmodyfikowane.

Przeprojektowano standardową osłonę chłodnicy i reflektory Alpine A110 i dodano nowe wloty powietrza na tylnym zderzaku. Auto ma też typowy dla Zagato kopulasty dach.

Najciekawszy jest tył, co zresztą sugeruje sama nazwa „Twin Tail”

Można go w każdej chwili ściągnąć, wpływając tym samym na rozmiary i wygląd auta, a także na aerodynamikę.

Trzeba przyznać, iż to piękny ukłon w stronę historycznej Alpine A220.

AGTZ Twin Tail jest mocno limitowany

Powstanie w zaledwie 19 egzemplarzach, a szczęśliwcy, którym uda się go kupić, dostaną wolną rękę w kwestii wyboru kombinacji kolorów we wnętrzu. Auto publicznie zadebiutuje podczas majowego konkursu elegancji Villa d’ste nad jesiorem Como we Włoszech. Cena? 650 000 euro netto.

Zdjęcia: Zagato, La Squadra

Idź do oryginalnego materiału