ADAC dokonuje obliczeń: najlepszy samochód w 2024 r. pochodzi z Niemiec

prawica.net 2 dni temu

ADAC ustalił wynik: spośród wszystkich pojazdów przetestowanych w 2024 r. wyłoniony zostanie wyraźny zwycięzca. Volkswagen zajmuje pierwsze miejsce z ID.7 – i tym samym ma w swoim portfolio flagowiec, jakiego nigdy wcześniej nie widziano.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem tych linków, otrzymamy prowizję wspierającą naszą pracę redakcyjną. Cena dla Ciebie pozostaje niezmieniona. Te linki partnerskie są oznaczone symbolem. Dowiedz się więcej.

ADAC uznał VW ID.7 za najlepszy samochód 2024 roku

ADAC spogląda wstecz na rok 2024 i stwierdza: Żaden samochód nie jest w stanie dorównać Volkswagenowi ID.7. Z jednej strony dotyczy to pozostałych 83 testowanych modeli roku. Ponadto ID.7 jest dostępny zarówno w wersji sedan, jak i kombi Uwaga 1,5 – i z tym najlepszy wynik ze wszystkich samochodów testowanych przez ADAC. Biorąc pod uwagę wiele problemów, z którymi w tej chwili boryka się VW, zwycięstwo ID.7 następuje w idealnym momencie.

Według profesjonalnych testerów ID.7 przekonuje jako wszechstronne urządzenie do codziennego użytku. Najwyższe oceny za bezpieczeństwo i cichy, a jednocześnie mocny napęd elektryczny też nie zaszkodzą. Ponadto ID.7 jeździ – szczególnie w porównaniu do popularnych SUV-ów – Dość oszczędny przy 18,1 kWh na 100 km/h dla samochodu o długości co najmniej 5 metrów.

Rozmiar wpływa również pozytywnie na ilość dostępnej przestrzeni, ale nie powoduje nadmiernego zniszczenia zasięgu. W codziennym teście ADAC osiągnął 485 km – „tak odpowiedni do codziennego użytku, jak ty prawie żadnych kompromisów musi” – podsumowuje ADAC.

Nawet stosunkowo wysoka cena – około 57 000 euro za wersję Pro Edition – nie psuje pole position ID.7 i nie bez powodu: w corocznym rankingu Volkswagen pokonuje znacznie droższe modele, takie jak BMW i5 czy Porsche Taycan, oba otrzymały ocenę 1,6.

Każdy, kto uważnie obserwował, już to zauważył W pierwszej dziesiątce w 2024 roku dominować będą samochody elektryczne staje się:

VW ID.7 Pro / ID.7 Tourer GTX (kombi) z klasą 1.5BMW i5 eDrive40 z klasą 1.6Porsche Taycan Performance + z klasą 1.6Skoda Enyaq 85x z klasą 1.6Kia EV9 z klasą 1.7Mercedes EQE SUV 350 + z klasą 1.7Skoda Znakomity Combi 2.0 TDI SCR z klasą 1.7Audi Q4 Sportback 45 e-tron o klasie 1.8Genesis G80 Zelektryfikowany o klasie 1.8

Skoda Superb jako jedyny silnik spalinowy znalazła się w pierwszej dziesiątce

Z Skoda Superb Więc po prostu udaje się to zrobić jedyny silnik spalinowy w pierwszej dziesiątce. W zestawieniu nie uwzględniono jednak faktu, iż kilka innych modeli uzyskało ocenę 1,8. Ściśle rzecz biorąc, zajmują odpowiednio 9. i 10. miejsce.

Ponadto ADAC przy ocenie ignoruje cenę. Z jednej strony podkreśla to, jak imponujące jest zwycięstwo VW ID.7. Wreszcie od razu odchodzi za nim kilka modeli klasy luksusowej.

Z drugiej strony częściowo wyjaśnia dlaczego tyle samochodów elektrycznych z przodu położyć. Producenci dotychczas bazowali głównie na droższych modelach o bardziej wyrafinowanych funkcjach. Znacznie tańsze silniki benzynowe nie muszą liczyć na dobry ranking. Samochody elektryczne mają też zalety, jeżeli chodzi o napęd a także w ocenie oddziaływania na środowisko. ADAC nie określa jednak jako standardu zerowej emisji dla samochodów elektrycznych, ale ocenia ją na podstawie obecnego koszyka elektroenergetycznego w Niemczech.

Nawet jeżeli cena, napęd i klasa pojazdu nie odgrywają roli w ocenie, to są najważniejsze tańsze, mniejsze modele na dole stołu. The Dacia Duster zbliża się do tyłu z oceną 4,1. Poddano ocenie kończący się właśnie rok modelowy 2018. Nowa wersja może niedługo zmienić kiepskie pozycjonowanie słynnego taniego SUV-a.

Spodobał Ci się post? Śledź nas na WhatsApp i Google News i nie przegap żadnych aktualności na temat technologii, gier i rozrywki.

Idź do oryginalnego materiału