Kiedy ABT Sportsline zabiera się za poprawę wydajności, możemy być pewni, iż efekt będzie zadowalający. Na ich warsztat trafiło rodzinne kombi – Audi RS4.
Seryjnemu Audi RS4 tak naprawdę nic nie brakuje
To rasowe kombi z 2,9-litrowym V6 i podwójnym turbodoładowaniem. Jego moc sięga 450 KM, a moment obrotowy to 600 Nm. Całość trafia na wszystkie koła za sprawą 8-biegowej automatycznej przekładni. Rozpędzenie do setki jest kwestią 4,1 s, a prędkość maksymalna z elektronicznym kagańcem wynosi 250 km/h. Wystarczająco szybko, by przy małym zagapieniu stracić prawo jazdy.
Są jednak klienci, którzy oczekują znacznie więcej i to z myślą o nich niemiecki tuner poprawił fabrykę
Dzięki modyfikacji układu dolotowego i wydechowego oraz ingerencji w ECU ABT podniósł moc jednostki do 510 KM i 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zabieg ten pozwolił skrócić czas sprintu do setki o 0,2 s.
Jeśli i te osiągi wydają się komuś mało satysfakcjonujące, pozostało opcjonalna aktualizacja ABT Power S
Pakiet oferuje zastrzyk mocy do 520 KM i 680 Nm momentu obrotowego. Na życzenie odblokowywana jest również maksymalna prędkość, co oznacza możliwość jazdy z prędkością 300 km/h.
Poza modyfikacją pod maską ABT RS4-S wyróżnia się imponującym pakietem aerodynamicznym
Auto zyskało nowy przedni splitter, nakładki na progi i osłonę wlotu powietrza z włókna węglowego. Z tego samego materiały wykonano lotkę i tylną nakładkę. Układ wydechowy jest ze stali nierdzewnej i kończy się czterema okrągłymi karbonowymi końcówkami – o średnicy 102 mm każda. Dopełnieniem zewnętrznych poprawek są 21-calowe felgi aluminiowe z czarnym wykończeniem.
Zawieszenie też nie pozostawiono bez modyfikacji
Pojawiły się nowe sztywniejsze sprężyny z regulacją wysokości oraz nowe stabilizatory na przedniej i tylnej osi. Za dodatkową opłatą dostępne jest zawieszenie gwintowane.
ABT Sportsline pochwaliło się pakietem, ale nie ujawniło jego ceny. Tę można uzyskać bezpośrednio kontaktując się z niemieckim tunerem.
Zdjęcia: motor1.com