9 na 10 nowych aut w Norwegii to elektryki: Elektryczna rewolucja na norweskim rynku aut osobowych i dostawczych

wataha.no 2 miesięcy temu

W 2024 roku w Norwegii zarejestrowano 128 691 nowych samochodów osobowych – o 1,4% więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne stanowiły aż 89% wszystkich nowych pojazdów, co oznacza wzrost z 82,4% w 2023 roku.

9 na 10 nowych aut w Norwegii to elektryki

Wrzesień był rekordowy, z udziałem elektryków wynoszącym 96,4%. Żaden inny kraj nie zbliżył się do tak wysokiego odsetka samochodów elektrycznych. Oznacza to, iż 9 na 10 kupionych samochodów w Norwegii to “elektryki”.

Przeczytaj również: Noworoczne postanowienia. Czy obiecujemy sobie zbyt wiele?

Dyrektor OFV, Øyvind Solberg Thorsen, podkreśla, iż utrzymanie dotychczasowych ulg podatkowych i innych zachęt jest kluczowe, aby osiągnąć cel na 2025 rok.

Elektrycza rewolucja. Zmiany w preferencjach zakupowych

Mimo stabilizacji gospodarczej i pojawienia się nowych, tańszych modeli, tendencja do kupowania mniejszych i tańszych aut będzie się utrzymywać. W 2024 roku Tesla dominowała z udziałem 18,9%, a na dalszych miejscach znalazły się olkswagen, Toyota, Volvo i BMW.

Przeczytaj również: Koniec wysokich stóp procentowych? Szansa na zmianę w marcu

Wzrost rynku wtórnego i wyzwania dla dostawców

W 2024 roku ponad 500 000 aut zmieniło właściciela, z czego 21,5% stanowiły auta elektryczne. Na rynku pojawiło się również więcej modeli z Chin, które zdobyły ponad 10% udziału.

Problemy z elektryfikacją aut dostawczych

W 2024 roku udział elektrycznych aut dostawczych spadł do 29,6%. Brak odpowiednich rozwiązań technologicznych i wysokie ceny utrudniają przejście na zeroemisyjność w tym segmencie. Udział pojazdów elektrycznych w 2024 r. wyniósł 29,6 proc. w porównaniu z 30,9 w 2023 r. przez cały czas prawie siedmiu na dziesięciu wybiera nowego vana z silnikiem Diesla.

Dołącz do Watahy już teraz – włącz Radio Wataha

Parametry użytkowe nie są dobre

Oferta elektrycznych samochodów dostawczych jest coraz lepsza, jednak wielu handlowców przez cały czas uważa, iż ​​parametry użytkowe nie są na tyle dobre, aby sprostać potrzebom.

Polub nas na facebooku i udostępnij innym nasz post

Źródło: OFV, Zdjęcie: Wojtek Sobieski

Przeczytaj również: Przedłużenie zwolnienia z VAT dla samochodów elektrycznych do 2026 roku

Idź do oryginalnego materiału