Cybertrucka Tesli wywołał wiele kontrowersji swoim klinowatym nadwoziem. W historii motoryzacji takie projektowanie z uwzględnieniem ostrych linii było dość modne w późnych latach 60. i 70., a wszystko zaczęło się od Alfy Romeo Carabo.
Alfa Romeo Carabo
Futurystyczne nadwozie konceptu zaprojektował sam Marcello Gandini z Bertone. Auto prezentowało się zjawiskowo i spotkało się z ogromnym zainteresowaniem odwiedzających salon samochodowy w Paryżu w 1968 roku. Ostatecznie producent zbudował tylko 4 egzemplarze – jeden z nich jest częstym bywalcem światowych imprez motoryzacyjnych.
Maserati Boomerang
Projekt Boomeranga nigdy nie wyszedł poza koncept. Jego nadwozie stworzył kilkoma prostymi liniami Giorgetto Giugiaro na początku lat 70. Ekstremalnie klinowaty kształt reprezentował nowy styl w projektowaniu i funkcjonował do połowy lat 80.
Lamborghini Countach
Nie mogło na tej liście zabraknąć Lamborghini Countach, czyli najbardziej znanego superauta w kształcie klina. Marcello Gandini wykorzystał swoje doświadczenie w pracy nad Carabo i zaprojektował pojazd o czystych liniach, bardzo płaskim nadwoziu (1,07 m) i ostro pochylonej przedniej szybie. Tak powstał prawdziwy obiekt westchnień tysięcy nastolatków i szalona plakatomania z Countachem w roli głównej.
Lancia Stratos Zero
Jeszcze niższa była Lancia Stratos Zero – mierzyła zaledwie 84 cm wysokości. Marcello Gandini nie przestawał eksperymentować z linijką. Wraz z Nuccio Bertone stworzyli istny statek kosmiczny o nazwie Stratos (od stratosfery). W pełni sprawny model trafił do muzeum, a następnie został sprzedany na aukcji w 2011 roku.
Vector W8
Najbardziej pożądane superauto z serii obrazkowej z gumy Turbo zadebiutowało w 1989 roku. Miało klinowaty profil, spiczasty nos i wiele ostrych krawędzi. Podobno jego twórca, Gerald Wiegert, inspirował się wspomnianą wyżej klinowatą sylwetką Alfy Romeo Carabo z 1968. W sumie w latach 1989 – 1993 Vector W8 trafił na rynek w liczbie 22 egzemplarzy.
Aston Martin Lagonda
Pudełkowaty kształt narysowanego od ekierki nadwozia i niezwykle skomplikowane jak na swój czas rozwiązania technologiczne na pokładzie – to główne cechy Astona Martina Lagondy, który stanowi niezwykle istotny rozdział w długiej historii brytyjskiej marki.