Consumer Reports przeprowadziło obliczenia dla ponad 300 000 pojazdów i odkryło, iż pięciu producentów samochodów w 2025 r. uznano za najmniej niezawodnych, jeżeli chodzi o produkcję samochodów. Bezpieczeństwo, wartość i inne czynniki przyczyniły się do tego, iż marki te znalazły się na końcu listy, jeżeli chodzi o niezawodność w jeździe.
Volkswagen
Modele takie jak Taos, który został sklasyfikowany jako najmniej niezawodny samochód w badaniu Consumer Reports, ciągną Volkswagena jako markę . Dane wykazały, iż właściciele Taosów mieli problemy z uszczelką głowicy silnika, akcesoriami elektrycznymi i hamulcami w samochodzie.
„Taos z pewnością nie był pozbawiony problemów” — skomentował Alex Black, dyrektor ds. marketingu w EpicVIN . „Słyszeliśmy doniesienia o problemach z elektrycznością, dziwactwach silnika i problemach z hamulcami. To jest zgodne z tym, co mówi CR. Jakość VW może się bardzo różnić w zależności od modelu — niektóre są w porządku, inne wydają się niedopracowane”.
Jeep
Jeep ma wielu lojalnych klientów. Jednak właściciele Grand Cherokee nie są zadowoleni z niezawodności swojego samochodu, który miał problemy z klimatyzacją i układem napędowym, a także drgania układu kierowniczego i wymianę wiązki przewodów. Lista problemów trwała, a podczas kolejnych jazd Grand Cherokee wymieniano problemy z osprzętem nadwozia, akcesoriami elektrycznymi i przeciekami. Ponadto respondenci w ankiecie wspomnieli o kilku niewyjaśnionych i niepokojących hałasach. Według Blacka, Jeep od lat znajduje się na liście aut niezawodnych, a winowajcą jest zwykle Grand Cherokee. „Pracowałem z nimi wystarczająco dużo w salonach i na aukcjach, żeby wiedzieć, iż mogą być trafione lub nietrafione, zwłaszcza po przejechaniu wielu mil. To zużycie układu kierowniczego i zawieszenia? Zupełnie prawdziwe” – dodał Black.
GMC
Miejsce na tej liście zapewniło GMC średniej wielkości pick-up tej marki: Canyon. Niektóre problemy zgłoszone do Consumer Reports obejmowały problemy z silnikiem i awarie elektroniki samochodowej. Prawdziwym ciosem dla Canyona był problem z całkowitą wymianą sprzętu systemu informacyjno-rozrywkowego, który okazał się bardzo kosztowny.
„Problemy z silnikiem i elektroniką Canyon nie są niczym szokującym” — zauważył Black. „Samochody ciężarowe GM były kiedyś kuloodporne, ale niektóre z nowszych technologii w tych średniej wielkości pickupach sprawiają ludziom kłopoty”.
Cadillac
Choć marka może być znana z klasy, całkowicie elektryczny model Cadillaca, Lyriq, jest w swojej własnej klasie z problemami. Kierowcy powiedzieli Consumer Report, iż akumulator pojazdu elektrycznego był znany jako źródło problemów , podobnie jak akcesoria elektroniczne, w tym elementy wyposażenia wnętrza kabiny.
„Problemy z akumulatorem i błędy w systemie informacyjno-rozrywkowym są całkowicie normalne w pojazdach elektrycznych pierwszej generacji. Bez cienia cienia — po prostu natura szybkiego wprowadzania nowych technologii na rynek” — wspomniał Black.
Rivian
To, co odróżnia Rivian od innych marek samochodowych, to fakt, iż produkuje wyłącznie samochody elektryczne i niestety, w 2025 r. została uznana za najgorszą markę według Consumer Reports. Tylko dwa modele tego producenta samochodów, pick-up R1T i SUV R1S, otrzymały niskie oceny od kierowców w ankiecie. „To boli, bo lubię Rivian. Ale tak, słyszeliśmy od właścicieli o problemach z akumulatorem, błędach ładowania i ogólnych elektrycznych gremlinach” – wyjaśnił Black. „Robią fajne rzeczy, ale wciąż się uczą”. W R1T stwierdzono problemy związane z akumulatorami EV i systemem ładowania, co czasami wiązało się z wymianą zestawu akumulatorów EV. System klimatyzacji i akcesoria elektryczne samochodu również nie spełniały podstawowych standardów wielu kierowców.