3 nowości od Hondy – CR-V, ZR-V i e:Ny1

1 rok temu

Wkrótce europejską gamę Hondy zasilą trzy kolejne SUV-y – szósta generacja CR-V, zupełnie nowy ZR-V oraz elektryczny e:Ny1. Sprawdź, co już wiadomo na temat tych modeli.

Podczas specjalnego pokazu zorganizowanego w ośrodku badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech miała miejsce europejska premiera aż trzech nowych SUV-ów. Światło dzienne ujrzały: szósta odsłona Hondy CR-V, kompaktowa Honda ZR-V oraz w pełni elektryczna Honda e:Ny1. Japoński producent tradycyjnie już jest dość powściągliwy w dzieleniu się szczegółowymi danymi na temat swoich nowości, jednak tym razem zdradził nieco więcej konkretów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje o nowych modelach Hondy.

Honda CR-V (2023) – oficjalne zdjęcia i informacje

Najnowsze, szóste wcielenie Hondy CR-V zauważalnie urosło względem dotychczasowego modelu i jest teraz dłuższe, szersze i wyższe. O ile dokładnie – nie wiadomo, gdyż japoński producent nie podał konkretnych wartości. Wiemy natomiast, iż rozstaw osi zwiększył się o 3,8 cm (czyli do ok. 270 cm), co przełożyło się na dodatkowe 1,5 cm przestrzeni na nogi dla pasażerów jadących z tyłu oraz o 18% większy bagażnik (oznacza to, iż pojemność kufra wynosi blisko 600 litrów). Przy okazji warto dodać, iż tylna kanapa otrzymała ośmiostopniową regulację kąta pochylenia oparcia.

1 z 3

Od strony stylistycznej obyło się bez rewolucji. Sylwetka i proporcje nadwozia są zbliżone do tych w poprzedniku, choćby wygląd tyłu kilka się zmienił – zachowano charakterystyczny układ świateł i niektóre przetłoczenia. Nowy model zyskał za to bardziej wyrazisty design przodu, kojarzący się z aktualną generacją Hondy Civic. Projekt wnętrza również stanowi rozwinięcie koncepcji znanej ze wspomnianego kompaktu, a istotne różnice między obydwoma modelami są widoczne jedynie w dolnej części konsoli środkowej.

Europejscy klienci otrzymają do wyboru dwie wersje silnikowe – hybrydę e:HEV oraz hybrydę plug-in e:PHEV. W obu przypadkach za napęd odpowiadać będą 2-litrowy silnik benzynowy oraz dwie jednostki elektryczne w połączeniu z bezstopniową skrzynią e-CVT. Dzięki znacznie większej baterii wariant PHEV będzie mógł przejechać do 82 km w trybie elektrycznym. Ponowne uzupełnienie „elektronów” (0-100%) w temperaturze otoczenia 25°C powinno zająć tylko 2,5 godziny.

Honda ZR-V (2023) – oficjalne zdjęcia i informacje

Honda ZR-V to kompaktowy SUV, który jest pozycjonowany między HR-V a CR-V i ma rywalizować przede wszystkim z Toyotą Corolla Cross. Opisywana nowość dzieli podzespoły z jedenastym wcieleniem Civica – oba auta łączy m.in. platforma oraz napęd, czyli 184-konny układ hybrydowy. Producent obiecuje, iż ZR-V będzie oferował adekwatności jezdne na poziomie, który znany jest raczej ze sportowych hatchbacków niż crossoverów.

1 z 3

Projektanci Hondy postawili na dość zachowawczy design. Obłe kształty karoserii z gładkimi bokami i subtelnymi przetłoczeniami budzą skojarzenia ze wspominanym konkurentem spod znaku Toyoty. jeżeli zaś chodzi o wnętrze, to ZR-V w środku przypomina aktualnego Civica, więc o jakość materiałów i łatwość obsługi nie trzeba się martwić. Powodów do narzekania nie powinna dawać także funkcjonalność. Według zapowiedzi w kabinie wygospodarowano sporo schowków, bagażnik pomieści od 380 do 1291 litrów bagażu.

Honda e:Ny1 (2023) – oficjalne zdjęcia i informacje

Honda e:Ny1 to elektryczny crossover, który choć z wyglądu przypomina model HR-V, to został zbudowany na całkowicie nowej platformie e:N Architecture F. Do jej kluczowych cech należą wysoka sztywność, nisko położony środek ciężkości oraz dopracowana aerodynamika podwozia. W podłodze zabudowano litowo-jonowy akumulator o pojemności 68,8 kWh z funkcją szybkiego ładowania prądem stałym (10-80% w 45 minut), a za napędzanie przednich kół odpowiada elektryczny motor, który generuje 204 KM i 310 Nm. Taka konfiguracja ma zapewniać do 412 km zasięgu.

1 z 3

Wraz z e:Ny1 debiutuje nowy znak rozpoznawczy elektrycznych modeli Hondy – białe logotypy marki na nadwoziu, kołach i we wnętrzu oraz napis „Honda” na całej szerokości pokrywy bagażnika. W kabinie również czeka niespodzianka – znany z HR-V kokpit został gruntownie przeprojektowany, a w jego centralnym miejscu zainstalowano pionowy ekran dotykowy o przekątnej 15,1 cala.

Idź do oryginalnego materiału