Wkrótce europejską gamę Hondy zasilą trzy kolejne SUV-y – szósta generacja CR-V, zupełnie nowy ZR-V oraz elektryczny e:Ny1. Sprawdź, co już wiadomo na temat tych modeli.
Podczas specjalnego pokazu zorganizowanego w ośrodku badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech miała miejsce europejska premiera aż trzech nowych SUV-ów. Światło dzienne ujrzały: szósta odsłona Hondy CR-V, kompaktowa Honda ZR-V oraz w pełni elektryczna Honda e:Ny1. Japoński producent tradycyjnie już jest dość powściągliwy w dzieleniu się szczegółowymi danymi na temat swoich nowości, jednak tym razem zdradził nieco więcej konkretów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje o nowych modelach Hondy.
Honda CR-V (2023) – oficjalne zdjęcia i informacje
Najnowsze, szóste wcielenie Hondy CR-V zauważalnie urosło względem dotychczasowego modelu i jest teraz dłuższe, szersze i wyższe. O ile dokładnie – nie wiadomo, gdyż japoński producent nie podał konkretnych wartości. Wiemy natomiast, iż rozstaw osi zwiększył się o 3,8 cm (czyli do ok. 270 cm), co przełożyło się na dodatkowe 1,5 cm przestrzeni na nogi dla pasażerów jadących z tyłu oraz o 18% większy bagażnik (oznacza to, iż pojemność kufra wynosi blisko 600 litrów). Przy okazji warto dodać, iż tylna kanapa otrzymała ośmiostopniową regulację kąta pochylenia oparcia.
Od strony stylistycznej obyło się bez rewolucji. Sylwetka i proporcje nadwozia są zbliżone do tych w poprzedniku, choćby wygląd tyłu kilka się zmienił – zachowano charakterystyczny układ świateł i niektóre przetłoczenia. Nowy model zyskał za to bardziej wyrazisty design przodu, kojarzący się z aktualną generacją Hondy Civic. Projekt wnętrza również stanowi rozwinięcie koncepcji znanej ze wspomnianego kompaktu, a istotne różnice między obydwoma modelami są widoczne jedynie w dolnej części konsoli środkowej.
Europejscy klienci otrzymają do wyboru dwie wersje silnikowe – hybrydę e:HEV oraz hybrydę plug-in e:PHEV. W obu przypadkach za napęd odpowiadać będą 2-litrowy silnik benzynowy oraz dwie jednostki elektryczne w połączeniu z bezstopniową skrzynią e-CVT. Dzięki znacznie większej baterii wariant PHEV będzie mógł przejechać do 82 km w trybie elektrycznym. Ponowne uzupełnienie „elektronów” (0-100%) w temperaturze otoczenia 25°C powinno zająć tylko 2,5 godziny.
Honda ZR-V (2023) – oficjalne zdjęcia i informacje
Honda ZR-V to kompaktowy SUV, który jest pozycjonowany między HR-V a CR-V i ma rywalizować przede wszystkim z Toyotą Corolla Cross. Opisywana nowość dzieli podzespoły z jedenastym wcieleniem Civica – oba auta łączy m.in. platforma oraz napęd, czyli 184-konny układ hybrydowy. Producent obiecuje, iż ZR-V będzie oferował adekwatności jezdne na poziomie, który znany jest raczej ze sportowych hatchbacków niż crossoverów.
Projektanci Hondy postawili na dość zachowawczy design. Obłe kształty karoserii z gładkimi bokami i subtelnymi przetłoczeniami budzą skojarzenia ze wspominanym konkurentem spod znaku Toyoty. jeżeli zaś chodzi o wnętrze, to ZR-V w środku przypomina aktualnego Civica, więc o jakość materiałów i łatwość obsługi nie trzeba się martwić. Powodów do narzekania nie powinna dawać także funkcjonalność. Według zapowiedzi w kabinie wygospodarowano sporo schowków, bagażnik pomieści od 380 do 1291 litrów bagażu.
Honda e:Ny1 (2023) – oficjalne zdjęcia i informacje
Honda e:Ny1 to elektryczny crossover, który choć z wyglądu przypomina model HR-V, to został zbudowany na całkowicie nowej platformie e:N Architecture F. Do jej kluczowych cech należą wysoka sztywność, nisko położony środek ciężkości oraz dopracowana aerodynamika podwozia. W podłodze zabudowano litowo-jonowy akumulator o pojemności 68,8 kWh z funkcją szybkiego ładowania prądem stałym (10-80% w 45 minut), a za napędzanie przednich kół odpowiada elektryczny motor, który generuje 204 KM i 310 Nm. Taka konfiguracja ma zapewniać do 412 km zasięgu.
Wraz z e:Ny1 debiutuje nowy znak rozpoznawczy elektrycznych modeli Hondy – białe logotypy marki na nadwoziu, kołach i we wnętrzu oraz napis „Honda” na całej szerokości pokrywy bagażnika. W kabinie również czeka niespodzianka – znany z HR-V kokpit został gruntownie przeprojektowany, a w jego centralnym miejscu zainstalowano pionowy ekran dotykowy o przekątnej 15,1 cala.