2024 Lincoln Nautilus: luksusowy crossover trzeciej generacji z odświeżoną stylistyką i elegancką cyfrową kabiną

1 rok temu

Lincoln Nautilus 2024 dobrze wykorzystuje zrekonfigurowaną platformę C2, podobną architekturę, która leży u podstaw innych modeli Forda, takich jak Bronco Sport i najlepiej sprzedający się kompaktowy pickup Maverick. Ale w przeciwieństwie do tych pojazdów głównego nurtu, Lincoln Nautilus ma kilka dzwonków i gwizdków, aby potencjalni nabywcy BMW X5 lub Genesis GV80 zatrzymali się na drugie spojrzenie.

Jeśli stosunkowo przystępna sugerowana cena detaliczna i bogate wyposażenie standardowe nie wystarczą, aby przekonać kupujących, przeprojektowana cyfrowa kabina Nautilusa 2024 może załatwić sprawę. „Nautilus 2024 poszerzy naszą ofertę i zaoferuje naszym klientom na całym świecie zupełnie nowy, atrakcyjny SUV z połączonymi doświadczeniami i funkcjami, które sprawiają, iż jazda jest tak samo przyjemna, jak relaks” – powiedziała Dianne Craig, prezes Lincoln.

2024 Lincoln Nautilus: Co nowego?

Nautilus 2024 to wariant trzeciej generacji Lincolna MKX, który zadebiutował w 2007 roku. Po przyjęciu tabliczki znamionowej Nautilus dla modelu drugiej generacji w 2019 roku, Lincoln dokłada wszelkich starań, aby Nautilus trzeciej generacji był godny konkurowania z Europejczykami i Korei Południowej w segmencie. Lincoln porzucił V6 odchodzącego wariantu, aby zrobić miejsce na opcjonalny hybrydowy układ napędowy, bezstopniową automatyczną skrzynię biegów i standardowy napęd na wszystkie koła.

Opcjonalny napęd hybrydowy

Standardowym silnikiem pozostaje 2,0-litrowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik o mocy 250 koni mechanicznych i momencie obrotowym 275 funtów na stopę. momentu obrotowego. Łączy się z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem standardowego napędu na wszystkie koła. Chociaż dane EPA w chwili pisania tego tekstu są przez cały czas dostępne, Lincoln twierdzi, iż Nautilus 2024 przyniesie lepsze wyniki zużycia paliwa niż poprzedni model z tym samym silnikiem (21 w mieście, 26 na autostradzie i 23 łącznie).

Jednak większość rozmów skupia się na opcjonalnym hybrydowym układzie napędowym nowego Nautilusa, wyposażonym w 2,0-litrowy turbodoładowany silnik gazowy i silnik elektryczny o mocy 100 kW, który zapewnia 310 koni mechanicznych. To także ma standardowy układ napędowy na wszystkie koła, ale dostaje przekładnię CVT zamiast ośmiobiegowej automatycznej. Najważniejsze pytanie brzmi: czy hybryda zbierze wystarczającą moc, aby wyprzedzić poprzedni 2,7-litrowy silnik V6, potężną i jedwabistą jednostkę napędową o mocy 335 koni mechanicznych i 380 lb-ft. momentu obrotowego?

2024 Lincoln Nautilus Black Label w kolorze Chroma Caviar. Zdjęcie: Lincoln Motor Company.

Sanktuarium ekranów

Przeprojektowana fasada jest godna pochwały, ale zupełnie nowy pulpit nawigacyjny Lincolna Nautilusa jest teraz dwupoziomowy, co jest mile widzianą zmianą w porównaniu z morzem ciężkich ekranów, które ostatnio otrzymaliśmy. Ma 11,1-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego z przodu i na środku, ale nieco powyżej znajduje się 48-calowy ekran obejmujący całą drugą część deski rozdzielczej.

Lincoln powiedział, iż właściciele mogą personalizować swoje treści na szerokokątnym wyświetlaczu, co oznacza, iż ​​możesz jeździć z dowolną kombinacją nawigacji, informacji o pogodzie, zegara, ustawień muzyki i informacji o pojeździe, wszystko dostępne na pierwszy rzut oka.

Bardziej luksusowe wnętrze

Lincoln Nautilus 2024 ma więcej luksusowych funkcji i detali niż wcześniej. Ma połyskujące pokrętła sterujące, detale inspirowane kryształami, luksusową skórę i więcej miękkich w dotyku materiałów, które wzmacniają poczucie luksusu w kabinie. Co więcej, Lincoln Rejuvenate wykorzystuje adaptacyjne zawieszenie, nastrojowe oświetlenie, efekty wizualne na ekranie, masujące siedzenia i wyselekcjonowane zapachy, aby rozpieszczać pasażerów. Te wyjątkowe, pozornie przesadzone elementy wydają się być inspirowane najnowszymi pojazdami koncepcyjnymi Lincolna.

Standardowe funkcje obejmują bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, obszyty skórą dwuramienny rumpel z płaską górą, podgrzewane i wentylowane siedzenia oraz zdalne otwieranie bez kluczyka. Na zewnątrz ma przeprojektowane reflektory LED, nowe tylne światła LED z animacją, podświetlaną gwiazdę Lincolna i nowy przedni pasek świetlny.

We wszystkich wersjach wyposażenia Lincolna Nautilusa 2024 dostępny jest pakiet Jet Appearance. Obejmuje 22-calowe koła o wysokim połysku, dwukolorowy lakier, anodyzowane czarne elementy zewnętrzne i wiele innych. Tymczasem Black Label oferuje pakiet Redwood do wnętrza, które „naśladuje ciepło i piękno lasu sekwoi” – powiedział Lincoln. Wreszcie dostępny jest system audio Revel Ultima z 28 głośnikami, który zapewnia wyraźne dźwięki podczas jazdy.

2024 Lincoln Nautilus z motywem wnętrza Redwood. Zdjęcie: Lincoln Motor Company.

Lincolna BlueCruise 1.2

Nautilus pojawi się w salonach z Lincoln BlueCruise 1.2, zaktualizowaną wersją technologii jazdy bez użycia rąk marki, która teraz zapewnia „bardziej ludzkie wrażenia z jazdy”. Posiada teraz funkcję zmiany pasa ruchu bez użycia rąk z repozycjonowaniem na pasie ruchu. Ponadto Lincoln Co-Pilot 360 oferuje między innymi zaawansowane technologie wspomagania jazdy, takie jak automatyczne światła drogowe, łagodzenie skutków kolizji z przodu, ostrzeżenia o martwym polu i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu.

Lincoln Nautilus 2024: ceny i dostępność

Lincoln Nautilus 2024 jest dostępny w sześciu wersjach wyposażenia: Premiere (51 810 USD), Premiere Hybrid (53 310 USD), Reserve (56 145 USD), Reserve Hybrid (57 645 USD), Black Label (75 860 USD) i Black Label Hybrid (77 360 USD). Sugerowane ceny detaliczne obejmują opłatę za miejsce docelowe w wysokości 1395 USD.

Ceny są znacznym skokiem w stosunku do odchodzącego Nautilusa, przy czym podstawowa Premiere kosztuje około 5000 USD więcej. Tymczasem portfele zamówień na Nautilusa 2024 są otwarte, a pierwsze dostawy rozpoczną się na początku 2024 roku.

Alvin Reyes jest felietonistą Autoblog i ekspertem w dziedzinie samochodów sportowych i wyczynowych. Studiował lotnictwo cywilne, aeronautykę i księgowość w młodości i przez cały czas jest bardzo zauroczony swoim byłym Lancerem GSR i Galantem SS. Lubi też smażonego kurczaka, muzykę i ziołolecznictwo.

Zdjęcia i źródło: Lincoln Motor Company.

Idź do oryginalnego materiału