2024 Lincoln Nautilus kłania się z Chin, pochyla hybrydę

2 lat temu

Przeprojektowana wersja crossovera Lincoln Nautilus z 2024 roku to najnowszy luksusowy pojazd, w którym zrezygnowano z większych silników i zamiast tego wybrano hybrydę.

Podstawowe wersje Nautilusa będą napędzane 2,0-litrowym silnikiem turbo-4 o mocy 250 KM i momencie obrotowym 275 Nm, podczas gdy znaczna część oferty pojawi się w formie hybrydowej, a nie z odchodzącym modelem V-6. Tam 2,0-litrowy turbo-4 jest częścią układu hybrydowego, który będzie zawierał 134-konny układ silnika elektrycznego i łącznie wytworzy 310 KM.

Jak Lincoln zweryfikował w Green Car Reports, jest to wersja znanego systemu hybrydowego Forda opartego na przekładni planetarnej, który jest używany w mniejszych rodzinach Corsair i Ford Escape – a także we wtyczce Lincoln Corsair Grand Touring i Ford Escape Hybryda plug-in. W Escape Hybrid system zwraca łącznie 39 mpg z oceną EPA.

2024 Lincoln Nautilus hybrydowy Black Label

Pomimo przestawienia na moc hybrydową, rozsądne jest uznanie hybrydy typu plug-in za znacznie mniej prawdopodobną. To dlatego, iż Ford przenosi produkcję Nautilusa do Chin i stamtąd będzie importował amerykańskie wersje modeli – co oznacza, iż ​​nie chcieliby, aby Aviator i Corsair PHEV kwalifikowały się do nowego kredytu na czysty pojazd.

Ford potwierdził, iż fabryka w Oakville w Ontario, w której w tej chwili produkowany jest Nautilus i powiązany z nim Ford Edge, zostanie przebudowana w celu produkcji pojazdów elektrycznych nowej generacji począwszy od 2024 r. – chociaż firma nie potwierdziła, które modele to będą.

Producent samochodów w 2020 roku anulował to, co miało być elektrycznym SUV-em Lincoln z Rivian, który miał być pierwszym pojazdem elektrycznym marki, ale raporty sugerują, iż pierwszym pojazdem elektrycznym, który ma pochodzić z fabryki w Oakville, będzie luksusowy elektryczny SUV Lincoln w tym samym zakres jako Nautilus i Aviator.

2024 Lincoln Nautilus hybrydowy Black Label

Nautilus ma mniej więcej taką samą długość jak Lexus RX czy Cadillac Lyriq. Ma całkowitą długość 193,2 cala, wysokość 68,2 cala i szerokość 79,8 cala. Jeździ na rozstawie osi 114,2 cala – o kilka cali dłuższym niż obecny model. Wszystkie wersje mają kolumny z przodu i tylne zawieszenie z krótkimi i długimi wahaczami z wahaczami wzdłużnymi. Wersje hybrydowe są również wyposażone w adaptacyjne zawieszenie z ciągłym tłumieniem, które powinno pomóc w zapewnieniu miękkiej, odizolowanej jazdy po różnych nawierzchniach.

Początkowy zestaw zdjęć pokazał kilka różnic w projektowaniu i stylizacji między modelami hybrydowymi a innymi. Sylwetka Nautilusa jest kanciasta, ale zaokrąglona i zarysowana z bliska, z wyraźnym uwielbieniem – jeżeli nie imitacją – Land Rovera Range Rovera Sport. Pakiet Jet Appearance, obejmujący dwukolorowy lakier, błyszczące czarne 22-calowe koła i anodyzowane czarne wykończenia zewnętrzne, a także aplikacje z miedzianego aluminium i akcentujące przeszycia wewnątrz. Inspirowany lasem Redwood motyw Black Label wprowadza motyw inspirowany drzewami.

Nautilus obejmuje bezprzewodową łączność Android Auto i Apple CarPlay, wbudowaną Alexę, 28-głośnikowy dźwięk, ekran wyświetlacza obejmujący całą deskę rozdzielczą oraz wersję systemu wspomagania kierowcy Forda BlueCruise, w tym wspomaganą zmianę pasa ruchu i poprawioną zdolność pozycjonowania pasa ruchu. Marka potwierdza, iż ​​wycofuje nazwę ActiveGlide, którą wcześniej nadała temu systemowi.

2024 Lincoln Nautilus hybrydowy Black Label

Lincoln mówi, iż tym razem Nautilus został zaprojektowany dla młodszych klientów na całym świecie, z tak zwanym Lincoln Embrace, w tym oświetleniem, które przepływa od środkowego ekranu wokół paneli drzwiowych i „całkowicie nowe doznania zmysłowe, które zanurzą cię w odmładzającej mocy wzroku, słuchu, dotyku i zapachu”. W przypadku tych ostatnich Lincoln wskazuje na różne opcje masażu dostępne w siedzeniach i trzy poziomy „wyselekcjonowanych cyfrowych zapachów”, wykorzystujące trzy wkłady zapachowe umieszczone w konsoli środkowej.

Idź do oryginalnego materiału