Przeprojektowana wersja crossovera Lincoln Nautilus z 2024 roku to najnowszy luksusowy pojazd, w którym zrezygnowano z większych silników i zamiast tego wybrano hybrydę.
Podstawowe wersje Nautilusa będą napędzane 2,0-litrowym silnikiem turbo-4 o mocy 250 KM i momencie obrotowym 275 Nm, podczas gdy znaczna część oferty pojawi się w formie hybrydowej, a nie z odchodzącym modelem V-6. Tam 2,0-litrowy turbo-4 jest częścią układu hybrydowego, który będzie zawierał 134-konny układ silnika elektrycznego i łącznie wytworzy 310 KM.
Jak Lincoln zweryfikował w Green Car Reports, jest to wersja znanego systemu hybrydowego Forda opartego na przekładni planetarnej, który jest używany w mniejszych rodzinach Corsair i Ford Escape – a także we wtyczce Lincoln Corsair Grand Touring i Ford Escape Hybryda plug-in. W Escape Hybrid system zwraca łącznie 39 mpg z oceną EPA.
2024 Lincoln Nautilus hybrydowy Black Label
Pomimo przestawienia na moc hybrydową, rozsądne jest uznanie hybrydy typu plug-in za znacznie mniej prawdopodobną. To dlatego, iż Ford przenosi produkcję Nautilusa do Chin i stamtąd będzie importował amerykańskie wersje modeli – co oznacza, iż nie chcieliby, aby Aviator i Corsair PHEV kwalifikowały się do nowego kredytu na czysty pojazd.
Ford potwierdził, iż fabryka w Oakville w Ontario, w której w tej chwili produkowany jest Nautilus i powiązany z nim Ford Edge, zostanie przebudowana w celu produkcji pojazdów elektrycznych nowej generacji począwszy od 2024 r. – chociaż firma nie potwierdziła, które modele to będą.
Producent samochodów w 2020 roku anulował to, co miało być elektrycznym SUV-em Lincoln z Rivian, który miał być pierwszym pojazdem elektrycznym marki, ale raporty sugerują, iż pierwszym pojazdem elektrycznym, który ma pochodzić z fabryki w Oakville, będzie luksusowy elektryczny SUV Lincoln w tym samym zakres jako Nautilus i Aviator.
2024 Lincoln Nautilus hybrydowy Black Label
Nautilus ma mniej więcej taką samą długość jak Lexus RX czy Cadillac Lyriq. Ma całkowitą długość 193,2 cala, wysokość 68,2 cala i szerokość 79,8 cala. Jeździ na rozstawie osi 114,2 cala – o kilka cali dłuższym niż obecny model. Wszystkie wersje mają kolumny z przodu i tylne zawieszenie z krótkimi i długimi wahaczami z wahaczami wzdłużnymi. Wersje hybrydowe są również wyposażone w adaptacyjne zawieszenie z ciągłym tłumieniem, które powinno pomóc w zapewnieniu miękkiej, odizolowanej jazdy po różnych nawierzchniach.
Początkowy zestaw zdjęć pokazał kilka różnic w projektowaniu i stylizacji między modelami hybrydowymi a innymi. Sylwetka Nautilusa jest kanciasta, ale zaokrąglona i zarysowana z bliska, z wyraźnym uwielbieniem – jeżeli nie imitacją – Land Rovera Range Rovera Sport. Pakiet Jet Appearance, obejmujący dwukolorowy lakier, błyszczące czarne 22-calowe koła i anodyzowane czarne wykończenia zewnętrzne, a także aplikacje z miedzianego aluminium i akcentujące przeszycia wewnątrz. Inspirowany lasem Redwood motyw Black Label wprowadza motyw inspirowany drzewami.
Nautilus obejmuje bezprzewodową łączność Android Auto i Apple CarPlay, wbudowaną Alexę, 28-głośnikowy dźwięk, ekran wyświetlacza obejmujący całą deskę rozdzielczą oraz wersję systemu wspomagania kierowcy Forda BlueCruise, w tym wspomaganą zmianę pasa ruchu i poprawioną zdolność pozycjonowania pasa ruchu. Marka potwierdza, iż wycofuje nazwę ActiveGlide, którą wcześniej nadała temu systemowi.
2024 Lincoln Nautilus hybrydowy Black Label
Lincoln mówi, iż tym razem Nautilus został zaprojektowany dla młodszych klientów na całym świecie, z tak zwanym Lincoln Embrace, w tym oświetleniem, które przepływa od środkowego ekranu wokół paneli drzwiowych i „całkowicie nowe doznania zmysłowe, które zanurzą cię w odmładzającej mocy wzroku, słuchu, dotyku i zapachu”. W przypadku tych ostatnich Lincoln wskazuje na różne opcje masażu dostępne w siedzeniach i trzy poziomy „wyselekcjonowanych cyfrowych zapachów”, wykorzystujące trzy wkłady zapachowe umieszczone w konsoli środkowej.