150 DAF-ów XG we flocie LSP Group

2 dni temu

Dynamicznie rozwijana firma LSP Group – dostawca szerokiej palety usług transportowych – złożyła rekordowe zamówienie na 150 najnowszych modeli DAF XG 480. To największe jednorazowe zamówienie w historii tej firmy, która inwestuje w nowoczesne i efektywne technologie transportowe.

LSP Group istnieje od 2016 roku i operuje ponad 200 zestawami złożonymi z nowoczesnych ciągników siodłowych i naczep. W ofercie przedsiębiorstwa z podwarszawskich Kajetan, oprócz transportu krajowego i międzynarodowego, specjalistycznego, w temperaturze kontrolowanej czy towarów wysokowartościowych, jest również kompleksowa obsługa logistyczna, w tym m.in. magazynowanie i obsługa zamówień.

Miesięcznie flota LSP Group pokonuje ponad 3 mln kilometrów. Jednym z filarów, na którym opiera się motto firmy – „Quality on time” – jest nowoczesna flota. Pojazdy dla LSP Group zawsze są wybierane na podstawie kompleksowej analizy opartej na wielu czynnikach: na danych pojazdu, TCO czy też wynikach testów poszczególnych modeli w warunkach, w jakich firma pracuje.

130 ciągników siodłowych i 20 podwozi

Po rozważeniu wszystkich kluczowych kwestii, LSP Group postawiła na pojazdy marki DAF. Wybrano model XG napędzany 480-konnym silnikiem PACCAR MX-13. Rekordowe zamówienie 150 ciężarówek obejmuje 130 ciągników siodłowych i 20 podwozi do zabudowy, które dostarczy autoryzowany dealer marki – TB Truck & Trailer Serwis.

Po intensywnych negocjacjach i szczegółowej analizie każdego aspektu specyfikacji i umów serwisowych, podpisaliśmy największy kontrakt w historii naszej współpracy. To dowód na zaufanie i wspólną wizję rozwoju oraz potwierdzenie, iż samochody i usługi DAF wyznaczają rynkowe standardy. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w ten złożony, ale satysfakcjonujący proces – powiedział Twan Verhoeven, dyrektor zarządzający TB Truck & Trailer Serwis.

Wydajność i komfort

Do LSP Group trafią samochody w wersjach Efficiency Champion – wyposażone we wszystkie innowacje, które DAF zaprezentował na ubiegłorocznych targach IAA w Hanowerze oraz pełne wyposażenie pomagające obniżać zużycie paliwa, a więc m.in. system DAF Digital Vision (kamery zamiast lusterek) i kompletny pakiet aerodynamiczny. Nie zabrakło również DAF Corner View, znacznie podnoszącego komfort pracy kierowcy i bezpieczeństwo pieszych czy rowerzystów. Ten system składa się z kamery z szerokokątnym obiektywem i ekranu na słupku A, zapewniającymi pole widzenia w zakresie aż 270 stopni. DAF jako jedyna marka na rynku oferuje rozwiązanie, które w praktyce eliminuje martwe pole przed i z boku pojazdu – od strony pasażera.

Nowe DAF-y skonfigurowano również z myślą o najwyższym komforcie kierowcy. Zadbają o niego m.in. nowoczesna, niezwykle przestronna i ergonomiczna kabina modelu XG, zintegrowana klimatyzacja postojowa, fotel Luxury Air czy też materac Xtra Comfort (150 mm grubości i sprężyny kieszeniowe).

Zmiany, jakie inżynierowie DAF-a wprowadzili na rok modelowy 2025, przekładają się na świetne wyniki VECTO. Wartości osiągane przez najnowsze DAF-y, niezależnie od wielkości kabiny, pozwalają rejestrować te pojazdy w klasie 3 niemieckich opłat drogowych (Maut / Toll Collect) i przez sześć kolejnych lat korzystać z najniższych stawek dla samochodów z silnikami diesla.

Strategiczne partnerstwo

LSP Group korzysta z pojazdów marki DAF od 2022 roku, a w tej chwili w firmie pracują 72 ciągniki siodłowe holenderskiego producenta.

Dotychczasowa eksploatacja pokazała, iż ciągniki DAF wspierają naszą codzienną pracę, a firma jest partnerem, na którego możemy liczyć – również na poziomie strategicznym. Potwierdzili to w praktyce, m.in. za sprawą szybkiego i sprawnego serwisu gotowego z zaangażowaniem podchodzić do wyzwań technicznych – tłumaczyła Aleksandra Wolska, wiceprezes LSP Group ds. zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska.

Zanim zapadła decyzja o zakupie 150 pojazdów DAF XG 480, przetestowaliśmy różne marki i konfiguracje w naszym środowisku operacyjnym – zarówno na trasach krajowych i międzynarodowych. Analizowaliśmy dane z systemu FMS, opinie kierowców, KPI projektowe i całkowity koszt posiadania (TCO). Wybraliśmy to, co realnie wspiera nasze strategiczne cele: flota jako jeden z elementów rozwoju – wyjaśnił Robert Maciąg, prezes LSP Group.

Jak podkreślają przedstawiciele LSP, decyzja o wyborze marki DAF opiera się na synergii trzech obszarów. – Pierwszy to zwinność operacyjna, a więc szybki, elastyczny serwis, dostępność części oraz pakiet Uptime Plus. Drugi to zrównoważony rozwój, w który DAF-y z serii Efficiency Champion pomagają nam się wpisywać. Potwierdzeniem jest fakt, iż choćby po zaostrzeniu unijnych wytycznych dot. VECTO, będziemy mogli jeździć w klasie 3 Mautu – najtańszej z możliwych dla pojazdów z konwencjonalnym napędem. Nie mniej istotna jest dla nas trzecia kwestia, a więc komfort kierowców. Chcieliśmy zapewnić im dużą, ergonomiczną, dobrze wyposażoną i wygodną przestrzeń do pracy i odpoczynku – stwierdziła Aleksandra Wolska.

Kontrakt serwisowy Full Care

DAF-y dostarczone firmie LSP GROUP będą realizować zadania zarówno w transporcie krajowym, jak i zagranicznym. Niezależnie od miejsca pracy wszystkie będą objęte kontraktami serwisowymi w wariancie Full Care, rozszerzonym dodatkowo o usługę Uptime Plus. W jej ramach DAF gwarantuje naprawę pojazdu w ciągu ośmiu godzin lub pojazd zastępczy. Pakiety DAF MultiSupport dają pełną przewidywalność i transparentność kosztów serwisu, eliminują ryzyko i pozwalają łatwiej planować budżety, a po zakończeniu okresu eksploatacji – szybciej i korzystniej odsprzedać używany pojazd.

Dla nas liczą się precyzja dostaw, elastyczność operacyjna i najwyższa jakość usług. Dzięki wsparciu serwisowemu TB Truck & Trailer Serwis jesteśmy gotowi odpowiadać na wyzwania rynku szybciej, mądrzej i bardziej ekologicznie – podsumował Robert Maciąg.

Źródło: Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału