Zwycięzca wystawy, Summer Cruiser, europejski Grand Tourer: Audi RS4 o mocy 634 KM

1 rok temu

Próbowałem zaprezentować Audi RS4 Charliego Dunna przez dosłownie rok, w pięciu krajach i na licznych pokazach.

Ilekroć nadarzyła się okazja, atmosfera była wyłączona lub coś było trochę nie tak. Charlie i ja odbyliśmy choćby 1500-kilometrową podróż z Wielkiej Brytanii do Berlina w Niemczech iz powrotem razem z jego RS4 i moim BMW 740, ale jakoś nie mieliśmy czasu w zrobienie „porządnej” sesji.

Ale wystarczyło i dobrze było skorzystać z hal po Ultimate Dubs 2023, biorąc pod uwagę, iż UD ’22 był pierwszym, kiedy osobiście zobaczyłem samochód z bliska.

Zacznijmy od oczywistego… lub nie tak oczywistego dla niewprawnego oka: wielokrotnie nagradzanego malowania RS4.

W momencie, gdy Audi zadebiutowało metalicznym odcieniem Galaxyblau w Q8, Charlie wiedział, iż jego niegdyś czarny RS4 musi mieć ten sam kolor, aczkolwiek z poprawkami płatków i pereł, aby naprawdę pokazać swoje krzywe.

Moją największą trudnością i jedyną skargą Charliego dotyczącą koloru było wydobycie zieleni na zdjęciach. To piękny odcień, ale absolutna PITA do przełożenia na sferę cyfrową.

Pozostając przy modyfikacjach wizualnych, zauważysz, iż Charlie zrezygnował ze wszystkich jasnych elementów wokół samochodu, oprócz kół i końcówek wydechu. Chociaż jest człowiekiem RS, nigdy nie lubił wykończenia ze szczotkowanego „aluminium”, z którym są dostarczane. Zamiast tego Charlie zdecydował się na pełny zestaw włókien węglowych.

Gdyby Charlie kupił BMW M3 zamiast Audi RS4, byłaby to prosta zmiana. Właściciele BMW M pochłaniają w ciągu przeciętnego dnia więcej dwutlenku węgla niż przeciętny las deszczowy, więc rynek akcesoriów z włókna węglowego jest obfity.

Do Audi RS? Nie tak bardzo. Dlatego niektóre części, takie jak osłona chłodnicy, lusterka, rozdzielacz, osłony, dyfuzor i inne, zostały wykonane na zamówienie dla samochodu Charliego.

Sama osłona chłodnicy jest wykonana z kombinacji osłon OEM Audi i RS, które zostały wycięte, uformowane i zmieszane razem, aby stworzyć pojedynczy element z siatki „w ramie z włókna węglowego”. Ta nowa osłona chłodnicy zachowuje zintegrowane czujniki parkowania, jednocześnie eliminując pasek tablicy rejestracyjnej.

Tymczasem lusterka są jedynymi w swoim rodzaju kompletnymi elementami węglowymi do układania na mokro. Obejmuje to podstawy luster; nie ma tu skórowania węglowego.

Nie karbonowe, ale bardzo fajne są reflektory EM Tuning, które mają logo Audi RS na soczewkach projektora i ciemnych obudowach wewnętrznych.

Koła i zawieszenie? Cóż, 20-calowe koła mogą wyglądać jak OEM Audi Rotors, ale znowu są wykonane na zamówienie – 3-częściowe dzielone elementy wykonane przez Forge Wheels USA. Srebrne, malowane proszkowo tarcze z polerowanymi na lustro końcówkami wirnika, wargami i ukrytym osprzętem łączą w sobie wygląd OEM i części zamiennych.

Za przednimi kołami Charliego znajduje się gigantyczny zestaw hamulców węglowo-ceramicznych, a RS4 jest wyposażony w zawieszenie Air Lift Performance z ukrytym bagażnikiem. Elementy zawieszenia z tulejami polietylenowymi i stabilizatory H&R usuwają niechlujstwo z jazdy.

Wewnątrz samochód jest w większości taki, jak opuścił fabrykę, poza, jak się domyślacie, niektórymi wykonanymi na zamówienie elementami z włókna węglowego. Wykończenia deski rozdzielczej i zaślepki końcowe są subtelne, ale gałka zmiany biegów/dźwignia zmiany biegów są frezowane CNC z dopasowanym obramowaniem osłony kęsów.

Nie można jednak omawiać RS4 Charliego bez wspominania o ulepszeniach silnika. B7 RS4 opuścił fabrykę z mocą 414 KM, choć jest to liczba, która dość gwałtownie spada wraz z wiekiem. Wspomnieliśmy choćby o tym wcześniej w Speedhunters.

Jest to kwestia, którą zajął się Charlie… a potem trochę.

Dziś za pokazową maską z dumą prezentowany jest zestaw doładowania TTS/Rotrex C38 z oprogramowaniem „Stage 3” MRC Tuning. Jest to połączone z wlotem zimnego powietrza, a także rurami spustowymi typu „de-cat” i niestandardowym 3-calowym układem wydechowym z rurą x-pipe. System jest wykończony niestandardowymi ukośnymi / ustawionymi pod kątem końcówkami wydechu na tylnych skrzynkach TubiStyle, aby podążać za krzywizną dyfuzora.

Elementem imprezy jest to, iż RS4 jest mapowany tak, aby Charlie mógł „płasko przesunąć” bez zdejmowania stopy z pedału przyspieszenia. W końcu B7 RS4 ma 6-biegową manualną.

Mogę ci powiedzieć teraz, kiedy Charlie stawia nogę, ten samochód po prostu odjebany w oddali. Trudno się dziwić z oponami o mocy 634 KM, Quattro 4WD i Michelin Pilot Sport 4S.

Jeśli sama komora doładowania nie była dla Ciebie wystarczającą atrakcją dla oka, reszta wykonanego na zamówienie włókna węglowego w komorze silnika powinna załatwić sprawę. Nie dziwię się, iż Charlie chce pokazywać swoją komorę silnika.

To jeden z moich ulubionych przykładów B7 i jest to prawdziwy samochód pokazowy na wskroś.

Co przez to rozumiem? Cóż, „Big Chaz” nie pozostawił kamienia na kamieniu w swoim dążeniu do spersonalizowania swojego RS4.

Prawdę mówiąc, pomijając skórę, nie przychodzi mi do głowy żadna część samochodu, która nie zostałaby zmodyfikowana, a wiem, iż kolejnym krokiem jest ponowne wykończenie, wraz z potencjalną zmianą koloru i zestawem ulepszonych tylnych hamulców, aby pasują do frontów.

Ale najbardziej imponująca rzecz w Audi Charliego Dunna? Sama ilość kilometrów, które zrobił i przez cały czas z tym robi. Zwycięzca pokazu, letni krążownik i europejski wielki tourer – to Audi RS4 potrafi to wszystko.

Mario Christou
Instagram: mcwpn

Historie związane z Audi w Speedhunters

Idź do oryginalnego materiału