Zwycięzca klasy rajdowej faraonów z 1991 r.: Rally Raid Range Rover

1 rok temu

To Range Rover z 1991 roku, który został kupiony i przygotowany do rajdów długodystansowych przez włoskiego dżentelmena Franco de Paoli. Jego pierwotnym zamiarem było ściganie się nim w Rajdzie Paryż-Moskwa-Pekin w 1991 roku, choć niestety impreza została odwołana.

Franco nie siedział bezczynnie i wystawił Range Rovera na Rajd Faraonów w Egipcie w 1991 roku i gwałtownie wygrał nim klasę T2. Później brał udział w Rajdzie Paryż-Dakar w 1993 roku i był oficjalnym pojazdem medialnym Rajdu Paryż-Dakar w 1995 roku.

Szybkie fakty – weteran rajdów faraonów Range Rover

Choć może się to wydawać mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę naturę nowoczesnych Range Roverów, w późnych latach 70. i 80. XX wieku Range Rover Classic z silnikiem V8 był już zwycięzcą Rajdu Paryż-Dakar i popularnym pojazdem do konwersji na specyfikację rajdową. Pierwszy Range Rover wszedł do produkcji w 1969 roku. Został opracowany jako pojazd terenowy o dużych możliwościach, który był jednocześnie luksusowy i łatwy w prowadzeniu na drogach. gwałtownie stał się popularnym wyborem dla poszukiwaczy przygód w terenie. Znany w tej chwili jako Range Rover Classic, pojazd został zbudowany na stalowym podwoziu o przekroju skrzynkowym, z zawieszeniem na sprężynach śrubowych, aktywnymi osiami, hamulcami tarczowymi na cztery koła i 3,5-litrowym Roverem V8 przesyłającym moc z powrotem przez 4-biegową manualną skrzynię biegów i dwuzakresowa skrzynia rozdzielcza. Range Rover, który tu widzisz, to model z 1991 roku, który został kupiony przez znanego włoskiego dżentelmena wyścigowego Franco de Paoli, który miał już wtedy długą historię wyścigów Range Roverów i niestandardowych pojazdów wyścigowych na bazie Range Rovera w Rajdzie Paryż-Dakar i inne ważne rajdowe zawody drogowe.

Rallye des Pharaons „Rajd Faraonów”

Rallye des Pharaons, czyli Rajd Faraonów, to kultowe wydarzenie rajdowe, które poruszyło wyobraźnię entuzjastów rajdów na całym świecie. Po raz pierwszy odbył się w 1982 roku jako wyczerpujący wyścig wytrzymałościowy na dystansie 3100 km (~1900 mil) przez pustynie Egiptu, który był sprawdzianem ducha zarówno zawodników, jak i ich maszyn.

Powyżej wideo: Ten klip zawiera materiał filmowy z Rallye des Pharaons z 1991 roku, nie jest w języku angielskim, ale zawiera mnóstwo doskonałych nagrań z wyścigów i daje dobre wyobrażenie o tym, jak musiało wyglądać to wydarzenie.

Pomysł Rallye des Pharaons wywodzi się z wczesnych lat 80., kiedy to znany organizator rajdów i francuski wizjoner Jean-Claude Morellet wymyślił to wydarzenie. Inspiracją była dla niego starożytna ziemia egipska i wyzwania stawiane przez jej różnorodny i często brutalny teren. Morellet starał się stworzyć wyścig, który zarówno celebrowałby długą historię Egiptu, jak i sprawdzał granice wytrzymałościowych kierowców terenowych.

Rajd po raz pierwszy odbył się w 1982 roku i niedługo zyskał rozgłos jako główne wydarzenie rajdowe w międzynarodowej społeczności off-roadowej. Zawodnicy z całego świata zbierali się, by wziąć udział w wyścigu, poruszając się po rozległych suchych równinach, skalistym terenie i pozornie niekończących się wydmach Sahary.

Zawodnicy musieli stawić czoła trudnym warunkom, w tym skwarowi, ograniczonym zapasom wody, zdradzieckiemu terenowi i awariom mechanicznym. Aby odnieść sukces, musieli nie tylko wytrzymać trudne warunki, ale także konserwować swoje pojazdy przez cały czas trwania imprezy i naprawiać je, gdy wystąpią prawie nieuniknione uszkodzenia.

Dodatkowo kluczem do sukcesu była precyzyjna nawigacja, ponieważ zgubienie się na pustyni mogło mieć tragiczne konsekwencje. Wiele zespołów polegało na doświadczonych nawigatorach, którzy poprowadzili ich przez bezlitosny krajobraz dzięki map, kompasów i gwiazd, aby znaleźć drogę.

Te (wprawdzie niskiej rozdzielczości) obrazy pokazują Range Rovera startującego w Rallye des Pharaons w Egipcie w 1991 roku, który następnie wygrałby klasę T2. Zdjęcia dzięki uprzejmości Franco de Paoli.

Ostatnia edycja Rallye des Pharaons odbyła się w 2015 roku, obawy o stabilność regionu i bezpieczeństwo zawodników doprowadziły do ​​jej odwołania, jednak jest nadzieja, iż ​​już niedługo będzie można ją powtórzyć.

Pokazany tutaj Rally Raid Range Rover

Ten czterodrzwiowy Range Rover z 1991 roku został kupiony z salonu przez Franco de Paoli i przygotowany przez jego specjalistyczny warsztat w Mediolanie we Włoszech. Jak wspomniano powyżej, pierwotnie zamierzał ścigać się nim w Rajdzie Paryż-Moskwa-Pekin w 1991 roku, jednak impreza nigdy się nie odbyła.

Niedługo potem pojazd został zgłoszony do rajdu faraonów w Egipcie w 1991 r., a Franco wygrał klasę T2, zajmując imponujące 12. miejsce w klasyfikacji generalnej. Miałby wtedy dwuletnią przerwę przed zgłoszeniem się do Rajdu Paryż-Dakar 1993, jednak doznał usterki mechanicznej i nie ukończył imprezy.

Następnie ponownie użyto go w Rajdzie Paryż-Dakar w 1995 r., choć tym razem był to pojazd dla prasy i mediów używany do śledzenia wyścigu w czasie zbliżonym do rzeczywistego i zapewniania relacji dla globalnej publiczności.

Po ściganiu się w wyścigu Paryż-Dakar w 1993 r. i używaniu go jako pojazdu prasowego w wyścigu Paryż-Dakar w 1995 r., ten Range Rover został następnie przerobiony przez swojego właściciela do prawie codziennego użytku przez kierowcę. Teraz przywrócono jego specyfikację z Rajdu Paryż-Dakar w 1993 roku.

Potem dni wyścigowe Range Rovera dobiegły końca, przynajmniej na razie, a Franco de Paoli ponownie zmodyfikował pojazd, teraz do prawie codziennego użytku ulicznego. Po latach przywrócono mu specyfikację z Rajdu Paryż-Dakar w 1993 roku, a teraz byłby doskonałym pretendentem do popularnej klasy Dakar Classic we współczesnym Rajdzie Dakar.

Oryginalny Range Rover był popularnym wyborem wśród uczestników rajdów rajdowych w latach 70. i 80. XX wieku, zwłaszcza w wersji V8 (w przeciwieństwie do diesla, który pojawił się później).

Chociaż nie był tak szybki jak oddany prototyp wyścigowy, miał mocne przednie i tylne osie na sprężynach śrubowych, stalowe podwozie typu drabinowego i wysoce tuningowalny silnik Rover V8, który mógł wytworzyć znacznie ponad 300 KM przy odrobinie regulacji.

W wielu wyścigach długodystansowych często wygrywają najtwardsze pojazdy, niekoniecznie najszybsze, co udowodniono w pierwszym rajdzie Paryż-Dakar w 1979 r., kiedy Range Rover odniósł zwycięstwo w klasie samochodów pilotowanych przez całkowicie francuski zespół Alaina Génestiera , Joseph Terbiaut i Jean Lemordant.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o tym niezwykłym Range Roverze, możesz odwiedzić listę tutaj. Ma pojawić się w bloku aukcyjnym Aguttes 2 kwietnia z ceną orientacyjną od 60 000 do 80 000 EUR lub około 70 800 do 94 400 USD.






Zdjęcia dzięki uprzejmości Aguttes + Franco de Paoli

Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.

Silodrome zostało założone przez Bena w 2010 roku, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.

Idź do oryginalnego materiału