Tegoroczni mistrzowie Polski Jakub Matulka i Damian Syty odnieśli jeszcze jedno zwycięstwo w okresie 2025. Załoga Škody Fabii RS Rally2 zdominowała 28. Int. ADMV Lausitz Rallye 2025, zapisując się w kronikach jako pierwsi Polacy, którzy stanęli na najwyższym stopniu podium tych prestiżowych zawodów. Ich sukces dopełniły znakomite występy pozostałych biało-czerwonych załóg – w pierwszej dziesiątce finiszowali również Daniel Chwist z Kamilem Hellerem oraz Adrian Łabuda z Danielem Dymurskim.

Od początku do końca na czele
Już pierwszy dzień rywalizacji pokazał, iż Matulka i Syty przyjechali na Łużyce po zwycięstwo. Polacy zdominowali piątkowe odcinki specjalne, wygrywając oba przejazdy najdłuższej próby – RK Sprey o długości 22,05 kilometra. Szczególne wrażenie zrobił ich wieczorny przejazd, rozegrany po zmroku – to właśnie wtedy odskoczyli rywalom na ponad 20 sekund.
Drugi dzień, stanowiący zasadniczą część rajdu, tylko potwierdził ich formę. Matulka i Syty byli najszybsi na kolejnych sześciu odcinkach, konsekwentnie powiększając przewagę i kontrolując tempo. Z dziesięciu rozegranych prób wygrali aż osiem, a wszystkie ukończyli na podium. Ich końcowa przewaga – ponad minuta nad Matthiasem Kahle i Christianem Doerrem – najlepiej pokazuje skalę dominacji polskiego duetu.
„Było czwarte miejsce, było trzecie, a teraz mamy pierwsze! Wygraliśmy Rajd Łużyc, będąc najszybsi na ośmiu z dziesięciu odcinków specjalnych. Najważniejsza była dla nas możliwość sprawdzenia się w warunkach rajdowych na szutrze oraz przetestowanie kilku ustawień. Taki start to dla mnie najlepszy możliwy trening. Świetna praca Damiana i super przygotowanie całego zespołu LOTTO Matulka Rally Team przyniosły nam kolejny sukces w tym sezonie – dziękuję Wam za to bardzo! Podziękowania należą się także naszym partnerom oraz kibicom za doping” – powiedział po rajdzie Jakub Matulka.
Zwycięstwo w Lausitz Rallye to nie tylko prestiżowy triumf, ale też historyczny moment – po raz pierwszy w 28-letniej historii imprezy na najwyższym stopniu podium stanęła polska załoga. Do tej pory wygrywali tu kierowcy z sześciu różnych krajów, a największą liczbę triumfów – aż sześć – miał wspomniany Kahle, który tym razem musiał uznać wyższość Matulki i Sytego.
Silna reprezentacja Polski
Rajd Łużyc tradycyjnie przyciąga wielu zawodników z Europy Środkowej, a w tym roku Polacy stanowili jedną z najmocniejszych grup narodowych. Obok triumfatorów świetnie spisali się także Daniel Chwist i Kamil Heller w Toyocie GR Yaris Rally2. Doświadczeni zawodnicy, znani z występów w mistrzostwach świata, wywalczyli siódme miejsce w klasyfikacji generalnej, będąc najlepszą załogą w samochodzie innym niż Škoda.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli kolejni reprezentanci biało-czerwonych kolorów – Adrian Łabuda i Daniel Dymurski w Fordzie Fiesta Rally3, wygrywając w swojej klasie.
Nieoficjalne wyniki 28. Int. ADMV Lausitz Rallye 2025
- Jakub Matulka/Damian Syty (Škoda Fabia RS Rally2) – 1:31:35,9
- Matthias Kahle/Christian Doerr (Škoda Fabia RS Rally2) +1:18,1
- Armin Kremer/Ella Kremer (Škoda Fabia RS Rally2) +1:31,2
- Adam Grahn/Christoffer Bäck (Škoda Fabia RS Rally2) +2:09,9
- Jens Hvaal/Stig Rune Skjærmoen (Škoda Fabia RS Rally2) +2:52,0
- Liam Müller/Alexander Hirsch (Škoda Fabia RS Rally2) +3:37,3
- Daniel Chwist/Kamil Heller (Toyota GR Yaris Rally2) +4:39,1
- Robert Kolčák/Julius Lapdavský (Hyundai i20 N Rally2) +4:43,0
- David Tomek/Vítězslav Baďura (Škoda Fabia Rally2 evo) +6:20,6
- Adrian Łabuda/Daniel Dymurski (Ford Fiesta Rally3) +6:21,2
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.














