Zupełnie nowy crossover z Europy za 69 900 zł. A jednak da się tanio

6 dni temu

Można sceptycznie patrzeć na chińskie marki motoryzacyjne, ale na pewno zawdzięczamy im korekty cen u zachodnich producentów. Popularne firmy zorientowały się, iż ekspansja z Państwa Środka może przynieść dla nich fatalne konsekwencje, dlatego zaczęli rywalizować o klienta. Dzięki temu zupełnie nowy crossover z Europy jest dostępny w bardzo korzystnej cenie.

Popularny rodzaj nadwozia

Aby jeszcze lepiej korzystać z aktualnie panujących trendów, wszyscy zaczęli uzupełniać swoje gamy najbardziej pożądanymi wersjami nadwoziowymi. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Niektóre modele wraz kolejnymi generacjami ulegają ewolucji, co ma spotkać się z większym zainteresowaniem rynkowym.

Nowy crossover z Europy jest tego znakomitym przykładem. Pierwotnie był konwencjonalnym hatchbackiem z segmentu B. Jego czwarte wcielenie zachowało zbliżone gabaryty do poprzednika, ale jego sylwetka stała się znacznie modniejsza.

Citroen C3 You – przód, fot. Citroen

To Citroen C3, który w tej formie zadebiutował w 2024 roku. Powoli zadomawia się nad Wisłą, co widać na ulicach. Dziś może być odpowiedzią zarówno dla Skody Fabii, jak i MG ZS. Czy osiągnie sukces? Czas pokaże.

Ma potencjał, by zyskać w oczach kierowców, ale należy do mocno obsadzonej grupy pojazdów, gdzie rywalizacja jest wyjątkowo zacięta. Niemniej jednak jego cena sprawia, iż wzbudza duże zainteresowanie w Polsce.

Citroen C4 w trzech wersjach silnikowych

Producent zoptymalizował gamę, by europejski crossover mógł spełniać oczekiwania różnych nabywców. Bazową propozycję stanowi doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, który wytwarza 100 koni mechanicznych i 205 niutonometrów.

Należy dodać, iż to zaktualizowana konstrukcja oferująca rozrząd oparty na łańcuchu. Zastąpił on koncepcję z paskiem w kąpieli olejowej, która nie cieszyła się uznaniem ze względu na awaryjność. Teraz jest w tej kategorii znacznie lepiej.

Citroen C3 You – tył, fot. Citroen

Przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się pięciobiegowa skrzynia manualna. Taka konfiguracja pozwala osiągać 100 km/h w 10,6 sekundy i rozpędzać się do 160 km/h (elektroniczny ogranicznik). Średnie zużycie paliwa wynosi 5,7 litra. Warto dodać, iż ten sam napęd posiada Jeep Avenger.

Alternatywę stanowi miękka hybryda oparta na tej samej jednostce. Oddaje do dyspozycji 110 koni mechanicznych i 205 niutonometrów. Większą różnicę stanowi seryjny automat z sześcioma przełożeniami i dwoma sprzęgłami. Wariant mHEV rozwija setkę w 9,8 sekundy. Pali 5 litrów w warunkach mieszanych.

Na szczycie oferty znajduje się wersja elektryczna, która wytwarza 113 koni mechanicznych i 124 niutonometry. Potrafi osiągać 100 km/h w 11,5 sekundy i rozpędzać się do około 130 km/h. Zużywa średnio 12,4 kWh, co pozwala na pokonanie 212 kilometrów (bateria 29,4 kWh netto) lub 326 kilometrów (bateria 43,8 kWh netto).

Co oferuje crossover z Europy za 69 900 zł?

W tej ofercie cenowej można otrzymać bazową konfigurację, która dysponuje 100-konnym silnikiem benzynowym i sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Taki zestaw sprawdzi się przede wszystkim w mieście. Poza tym, z perspektywy serwisowania powinien być znacznie prostszy, niż miękka hybryda.

Citroen C3 You – wnętrze, fot. Citroen

Bazowe wyposażenie o nawie You może sprostać oczekiwaniom pragmatyków, którzy nie lubią dopłacać do rzadko używanych opcji. Nowy crossover z Europy za 69 900 zł posiada m.in.:

  • tylne czujniki parkowania
  • klimatyzację
  • elektrycznie sterowane lusterka
  • kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach
  • dwukolorową tapicerkę
  • pakiet asystentów jazdy
  • tempomat
  • centralny zamek
  • port USB-C
  • składaną kanapę
  • cyfrowe wskaźniki

Najistotniejszy brak to dotykowy ekran multimedialny (10,25 cala), który występuje z drugim poziomem wyposażenia (Plus), które obejmuje także dodatkowe porty USB, relingi dachowe, dedykowaną tapicerkę, podgrzewane lusterka, czujnik deszczu i sześć głośników.

Nawet w tym droższym wariancie można mówić o ciekawej propozycji. Nowy Citroen C3 świetnie nadaje się do miasta. Może być odpowiedzią na potrzeby singli lub par, które nie chcą dopłacać do większych samochodów, a jednocześnie oczekują modnego nadwozia.

Idź do oryginalnego materiału