Luksusowa limuzyna od BMW za 40 tysięcy złotych. Prestiż, klasa i elegancja w promocyjnej cenie

2 godzin temu

Ten konkretny model BMW to przykład samochodu, który pomimo upływu kilkunastu lat od premiery przez cały czas prezentuje się znakomicie. przez cały czas jest bardzo elegancki i prestiżowy – to klasowa limuzyna, która na rynku wtórnym wciąż jest łakomym kąskiem. Szczególnie, kiedy spojrzymy na ceny używanych egzemplarzy. Powiedzieć, iż jest tanio, to w tym przypadku jak nie powiedzieć niczego.

Spis treści:

  • Z założenia… luksusowe
  • Świetne wyposażenie i osiągi
  • Aktualne ceny

To BMW przez cały czas ma „to coś”

BMW Serii 7 od samego początku, czyli od roku 1976, powstaje jako sedan klasy luksusowej. To wręcz definicja słowa limuzyna. Piękny, elegancki i klasowy w każdym calu. Oczywiście trudno dziś podejrzewać, aby ktokolwiek szukał egzemplarzy z pierwszych generacji i traktował je w kategoriach „auta na co dzień”. Dlatego bardzo gwałtownie przenieśmy się do roku 2008, kiedy to zaprezentowano piątą generację samochodu, oznaczoną kodem fabrycznym F01. Pomimo faktu, iż od premiery minęło ponad 17 lat, Seria 7 przez cały czas prezentuje się fantastycznie.

fot. BMW Group

To jeden z tych samochodów, po których absolutnie nie widać upływu czasu. Ktoś, kto nie jest ekspertem, mógłby bez problemu zaryzykować stwierdzenie, iż to samochód nie z 2008, a na przykład z 2018 roku. Oczywiście fakt, iż nie jest to najnowsza konstrukcja, zdradzi chociażby wyposażenie. Nie chodzi tutaj bynajmniej o to, iż było „słabo”, a o to, iż te systemy po prostu mają już swoje lata. Tak czy inaczej, wyposażenie Serii 7 już w standardowej wersji było bardzo bogate. System iDrive z ekranem, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, skóra, bi-ksenonowe reflektory, czujniki parkowania, tempomat, świetne zawieszenie, pełna elektryka – można by długo wymieniać. jeżeli przypomnimy, iż mowa o roku 2008, poziom jest tutaj bardzo wysoki i do dzisiaj dla wielu osób będzie w zupełności wystarczający.

Limuzyna w tej cenie? Hit!

Silniki miały tutaj pojemność od 3 do aż 6 litrów. W najsłabszej wersji BMW Serii 7 dysponowało mocą rzędu 245 koni mechanicznych. Pozostałe wersje to jednak moc przekraczająca 300, 400… dochodząca do 544 koni mechanicznych. W topowej odmianie samochód miał pod maską niesamowitą V12 z dwiema turbosprężarkami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało tam 4,6 sekundy. Co interesujące – w żadnej z wersji silnikowych to przyspieszenie oficjalnie nie przekraczało bariery 7,3 sekundy. Jednocześnie były tutaj wersje, które paliły niecałe 7 litrów paliwa na 100 kilometrów. Pod wieloma względami BMW Serii 7 było popisem technologii.

fot. BMW Group

Nic dziwnego w tym, iż samochód do dzisiaj zbiera tak znakomite opinie i oceny. Na portalu „Autocentrum” średnia wynosi w tym momencie bardzo mocne 4.4 na 5. Dziś jesteśmy w stanie kupić Serię 7 piątej generacji już w okolicach 40 tysięcy złotych. I biorąc pod uwagę to, co dostajemy w zamian, cena ta wydaje się dziś bardzo atrakcyjna.

Zdjęcia: BMW Group

Idź do oryginalnego materiału