
Mazda właśnie opublikowała pierwszą (zaskakującą!) cenę swojego bestsellera. CX-5, które w najnowszym wydaniu zdecydowanie urosło, jest wyraźnie tańsze niż poprzednik.
Choć najnowsza Mazda CX-5 stylistycznie stanowi rozwinięcie modelu drugiej generacji, pod względem długości zdecydowanie zbliżyła się do większego o klasę CX-60 (474 cm). w tej chwili między zderzakami mierzy 469 cm (+11,5 cm względem ustępującego modelu), ponadto 186 cm szerokości (+1,5 cm) oraz 169 cm wysokości (+3 cm).

Istotnemu zwiększeniu uległ również rozstaw osi, który wydłużono z 270 do 281 cm. Z tego względu można oczekiwać znacznie bardziej przestronnej kabiny niż do tej pory. Bagażnik w nowej Maździe CX-5 mierzy od 583 do 2019 l.
https://magazynauto.pl/testy/kia-sorento-mazda-cx-60-skoda-kodiaq-porownanie,aid,3435141 zamiast 165 KM
Nowa Mazda CX-5 początkowo będzie oferowana wyłącznie z jednym silnikiem. To 2,5-litrowa jednostka e-Skyactiv-G, wspomagana przez 24-woltowy układ miękkiej hybrydy.
Wytwarza ona 141 KM oraz 238 Nm (3500-3750 obr./min) i standardowo współpracuje ze zmodernizowaną przekładnią automatyczną o 6 biegach. Moment obrotowy trafia albo do przednich kół albo do obu osi.

Mazda CX-5 absolutnie nie powala osiągami. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 10,5 s (FWD) lub 10,9 s (AWD) i jest w stanie pojechać z prędkością maksymalną 185-187 km/h. Średnie zużycie benzyny kształtuje się na poziomie od 7,3 (FWD) do 7,7 (AWD) l/100 km.
W poprzedniku, który pod koniec rynkowego żywota kosztował 160 900 zł, pracował 2-litrowy silnik wolnossący o mocy 165 KM.
Cztery wersje wyposażenia
Cena nowej Mazdy CX-5 to 139 900 zł za bazową wersji Prime-Line. Obok niej dostępne będą również Centre-Line, Exclusive-Line oraz Homura. Ich cennik ma zostać opublikowany na początku września, z kolei pierwsze samochody trafią do klientów w lutym 2026 roku.
Nowa „CX-piątka” za 139 900 zł na swoim pokładzie ma m.in.:
- reflektory diodowe
- aluminiowe felgi 17-calowe
- 10,25-calowy zestaw wskaźników
- 12,9-calowy ekran systemu multimedialnego z usługami Google
- łączność Apple CarPlay i Android Auto
- audio z 8 głośnikami
- tapicerkę materiałową
- kierownicę i gałkę automatu pokryte skórą
- aktywny tempomat
- system automatycznego hamowania awaryjnego.
Zupełnie nowy kokpit
Japończycy chwalą się, iż nowa Mazda CX-5 ma starannie wykończoną kabinę oraz przyjemne oświetlenie ambientowe, zapewniające wybór 1 z 7 kolorów. W stosunku do poprzednika z deski rozdzielczej wyleciały panel klimatyzacji, ale zadebiutowały cyfrowe zegary (10,25”) i znacznie większy niż wcześniej wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego.
W podstawowym wariancie ma on przekątną 12,9”, natomiast w droższych wersjach tego SUV-a – 15,6”. Zapewnia on bezpośredni dostęp do środowiska Google, w tym m.in. do asystenta AI oraz do map czy sklepu Google. Opcjonalnie dostępny jest kolejny ekran w postaci head-upa przekazującego informacje wprost na przednią szybę.

Japończycy obiecują, iż na drodze nowe CX-5 na tle ustępującego modelu zapewnia lepszą przyczepność, bardziej sprężyste wybieranie nierówności oraz niższy poziom hałasu. Poprawiono również pracę układu kierowniczego.
2048