Ferrari przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowego hipersamochodu, który zastąpi LaFerrari jako czołową markę. Zwiadowcy samochodów w Europie przyłapali ostatnio muła testowego na drogach publicznych, co widać na tym szpiegowskim filmie wideo udostępnionym dzięki uprzejmości serwisu YouTube Varryx. Warto zauważyć, iż prototyp widziany w ruchu ma jakiś mikrofon ustawiony w pobliżu końcówek wydechu.
Projekt nowego hipersamochodu jest przez cały czas nieznany, chociaż staraliśmy się to przewidzieć na podstawie nieoficjalnego renderowania. Pewne jest, iż następcą LaFerrari będzie hybryda. Komponent napędzany benzyną jest przez cały czas tajemnicą, ale uważa się, iż silnik V12 nie będzie używany, co oznacza, iż po raz pierwszy od dziesięcioleci topowe Ferrari nie będzie wyposażone w dwunastocylindrowy silnik.
4 Zdjęcia
Spekuluje się, iż system hybrydowy nowego hipersamochodu będzie oparty na 4,0-litrowym silniku V8 stosowanym w SF90 Stradale lub 3,0-litrowym silniku V6 w 296 GTB. Mimo iż nowy hipersamochód może stracić połowę cylindrów w porównaniu z LaFerrari, powinien przez cały czas wytwarzać ponad 1000 koni mechanicznych, jak widać w hybrydowym V6 z podwójnym turbodoładowaniem Vision Gran Turismo.
Dołącz do właścicieli i entuzjastów dyskutujących na ten temat na FerrariChat.com!
Podczas gdy niektórzy entuzjaści Ferrari mają nadzieję na ostateczny hipersamochód tej marki napędzany silnikiem V12, Ferrari nie rezygnuje jeszcze z silnika V12. Nadchodzący sukcesor 812 Superfast przez cały czas będzie miał dwanaście cylindrów i ponad 830 koni mechanicznych. Ponadto nowy SUV Purosangue szczyci się tym, iż pracuje na wszystkich 12 cylindrach.
Oficjalnego ujawnienia nowego hipersamochodu nie należy się spodziewać w najbliższym czasie. Jednak plotki sugerują, iż Ferrari pokaże samochód potencjalnym nabywcom za zamkniętymi drzwiami przed końcem 2023 roku. Nowy hipersamochód ma rzekomo nosić nazwę kodową „F250” i może być ograniczony do zaledwie 828 sztuk.
Zgodnie z dokumentami, które wyciekły, produkcja coupe Ferrari ma rozpocząć się w październiku 2024 r., XX w lipcu 2026 r., a Spider w październiku 2027 r. Ostatni samochód zostanie zmontowany w pewnym momencie 2030.