Złodzieje przez lata wynosili silniki z zakładów Kii. Uzbierało się ich aż 900

1 dzień temu

Z fabryki Kia Motors w indyjskiej Penukondzie skradziono 900 silników. Proceder trwał rzekomo od 2020 roku, a odkryto go podczas audytu przeprowadzonego pod koniec marca tego roku.

Silnik R4 do samochodu osobowego waży przeciętnie 100-150 kg. Choćby z tego względu jego kradzież jest dość karkołomnym zadaniem. Wyniesienie 900 jednostek napędowych to już z kolei nie lada wyczyn.

Proceder trwał 5 lat

Według raportu indyjskiego Economic Times kradzieże silników z fabryki Kii trwały od 5 lat. Szczegóły nie są znane, jednak musiały być skoordynowanym działaniem jej obecnych i byłych pracowników.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/zlodzieje-ukradli-kola-i-tarcze-hamulcowe-w-7-stuningowanych-autach-abt,aid,4998

„Wstępne dochodzenie wykazało, iż silniki zostały skradzione w sposób etapowy i zaplanowany. Pewne jest, iż są w to zamieszani jacyś insiderzy” – mówi zastępca naczelnika policji w Penukondzie.

Pierwotnie władze uznały, iż silniki kradziono w trakcie transportu do fabryki oddalonej kilkaset km od miejsca, gdzie je wyprodukowano. Jednak dochodzenie wykazało, iż proceder miał miejsce już w Penukondzie, a złodzieje manipulowali dokumentami w celu zatarcia śladów.

Fabryka Kii w Penunkondzie produkuje auta od sierpnia 2019 roku. fot. Kia

Na temat kradzieży głos zabrał rzecznik fabryki Kii. Oświadczył on, iż nie wpłynęła ona w żaden sposób na produkcję. Mimo to wciąż pozostaje bardzo wiele pytań, na czele z tym, gdzie są teraz silniki.

„Utworzyliśmy trzy specjalne zespoły, mające zbadać sprawę. Nasze zespoły podróżują po kraju, aby zebrać najważniejsze dokumenty, a śledztwo postępuje szybko” – mówi Sri Sathya Sai z indyjskiej policji. Kia nie chce udzielać więcej komentarzy.

https://magazynauto.pl/porady/powazne-naprawy-silnika-pierscienie-panewki-glowica-wtryskiwacze-rozrzad,aid,4781

Początek produkcji w 2019 roku

Fabryka Kii w Penukondzie rozpoczęła wytwarzanie samochodów w sierpniu 2019 roku. Jej zdolność produkcyjna wynosi 300 000 aut rocznie, a część z nich trafia również na eksport.

Do tej pory z taśm indyjskich zakładów Kii zjechały modele: Seltos, Carnival, Sonet, Carens oraz elektryczne EV6.

Idź do oryginalnego materiału