Zapowiedź nowego modelu MG to kolejne siwe włosy inżynierów Renault, Peugeot i Volkswagena. Tu wcale jednak nie chodzi o najniższą cenę

31 minut temu

Nie jest tajemnicą, iż w MG mają bardzo duże ambicje. jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż słuchają i analizują bezbłędnie potrzeby klientów, to zasadne jest oczekiwanie na nowe modele celujące w różne segmenty. Nowe zapowiedziany już SUV-y S6 i S9 to nie koniec rynkowych nowości w Europie. Kolejna nowość wymierzy mocny cios w oferty z segmentu miejskich samochodów.

Czekający w kolejce na debiut model MG postawi na nogi rynek tanich samochodów

MG Motor osiągnęło wielki sukces ofertą SUV-ów z napędami najbardziej poszukiwanymi na rynku. Teraz zamierza postawić na rozwój katalogu pojazdów z napędem elektrycznym. O tym, iż takie też potrafi doskonale zrobić, może świadczyć na przykład fakt, iż elektryczne MG4 w 2023 roku było trzecim najlepiej sprzedającym się elektrykiem w Hiszpanii. Model przegrał tam jedynie z Teslą Model Y i Model 3.

MG4 długo było samotne w segmencie pojazdów na prąd z logo MG. To miało uzasadnienie w tym, iż rynek pojazdów elektrycznych był mało przewidywalny. Bezpieczniejszą inwestycją były modele uwzględniające zelektryfikowane lub spalinowe napędy. Teraz jednak Morris Garage dorzucił do katalogu MG S5 EV a kolejne S6 i S9 czekają w kolejce na europejski debiut. To jednak nie SUV-y a nadchodzący później elektryczny kompakt martwi inżynierów i projektantów Renault, Peugeot i Volkswagena.

Mały, niedrogi i w 100% elektryczny samochód stanie poniżej MG 4. Tym samym stanie się podstawowym modelem w katalogu pojazdów na prąd byłego brytyjskiego producenta. O nowym, kompaktowym MG2 EV mówiło się już w 2024 roku. Teraz kiedy elektryczne Renault 5 odniosło sukces, MG wprowadzi tak samo atrakcyjny, a choćby bardziej model, który z założenia nie ma być jedynie tańszy.

Wizja nowego MG2 twórcy cyfrowego Avarvarii

Elektryczne MG2 postawi na atrakcyjny stosunek jakości do ceny

Nowym MG2 Morris Garage zamierza podbić rynek miejskich elektrycznych samochodów. Ma być niedrogi, atrakcyjny z wyglądu i jakościowo godny pozycji Renault 5, w które m.in. wyceluje. jeżeli chodzi o wygląd, to jest on jeszcze tajemnicą. Szef MG Motor w Wielkiej Brytanii ujawnił jedynie, iż projekt nadwozia MG2 będzie w sam raz na gusta Europejczyków. Z tą myślą powstaje, by podobać się w każdym aspekcie: designu i ilości wyposażenia względem ceny.

W rozmowie z Autocar szef MG Motor UK, David Allison potwierdził, iż do debiutu rywala Renault 5 chińskiej marki „prawdopodobnie pozostał jeszcze ponad rok”. To oznacza, iż należy oczekiwać jej w 2027 r.

Model Morris Garage będzie jak wszystkie inne dostępne w katalogu marki. Zaproponuje wiele za możliwie najlepszą cenę. Tak jak bestsellerowe SUV-y ZS i HS. Nie należy zatem oczekiwać niczego w stylu Dacii Spring, czy Leapmotor T03. Nowe MG2 sięgnie po modułową platformę elektrycznego MG4. Osiągami zaś musi dorównać konkurencyjnemu Renault 5. W związku z tym mówimy o elektrycznym kompakcie o mocy 150 KM, zasięgu ok. 400 km i z akumulatorem o pojemności 52 kWh. Pozostaje nam wypatrywać pierwszych zakamuflowanych MG2, które ruszą na drogowe testy.

Idź do oryginalnego materiału