- Zakopianką w rejonie przyszłego węzła każdej doby przejeżdża 40 tys. pojazdów
- Węzeł, tunel i likwidacja lewoskrętów ograniczą liczbę wypadków i kolizji
- Siedem inwestycji ma zwiększyć przepustowość DK7
Bezpieczne przejazdy węzłem z tunelem
Węzeł na zakopiance umożliwi bezpieczny wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. Powstanie też tunel pod tą drogą (z chodnikiem dla pieszych). Przejadą nim kierowcy jadący od Krakowa w kierunku Krzyszkowic. Podziemny obiekt zapewni też przejazdy od tej miejscowości w kierunku Myślenic. Przebudowana będzie droga powiatowa w pobliżu zakopianki. Poprawione zostaną zjazd z DK7 i wjazd na nią.
W rejonie przyszłego węzła zakopianką każdej doby przejeżdża średnio 40 tys. pojazdów. Dzięki jego budowie i likwidacji lewoskrętów poprawi się bezpieczeństwo ruchu. W latach 2017–2021 na tej trasie doszło do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków. Zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne.
Na budowę węzła drogowego zaplanowano 18 miesięcy od podpisania kontraktu (bez trzymiesięcznych przerw zimowych). Obiekt powinien więc powstać w ciągu dwóch lat.
Ruch na zakopiance większy niż na autostradzie A4
Ruch na całej zakopiance bywa większy niż na odcinku autostrady A4 między Niepołomicami a Brzeskiem (57 tys. pojazdów na dobę w pierwszym przypadku i 55 tys. w drugim). Zwiększenie przepustowości ma zapewnić siedem realizowanych inwestycji.
Węzeł w Gaju zastąpi skrzyżowanie DK7 z ul. Widokową i ul. Zadziele (powstanie też wiadukt). Otwarto oferty na budowę węzła w Myślenicach i kładek dla pieszych nad DK7. Złożono wniosek o tzw. decyzję środowiskową dla kolejnego węzła, tym razem w Jaworniku. Taki sam dotyczy modernizacji węzła Kraków Południe i DK7 w Opatkowicach. Przygotowywana jest koncepcja przebudowy zakopianki w Głogoczowie. Podpisano umowę na realizację układu drogowego w Libertowie (z tunelem). Są też wnioski o pozwolenia na wykonanie kładek w Mogilanach i w Głogoczowie.
Przeczytaj także: Droga ekspresowa S52 – na Śląsku powstanie nowy węzeł