Ten Volkswagen potrafi zawstydzić o wiele nowszą konkurencję. Dziś kupisz go za śmieszną kwotę

4 godzin temu

Volkswagen potrafi produkować samochody ponadczasowe. Wydaje się, iż akurat w Polsce nie trzeba tego nikomu tłumaczyć. Wystarczy wyjechać na drogę i zobaczyć, ile Volkswagenów się po niej porusza. W tym takie wyprodukowane dosyć dawno, 20 lat temu… a choćby więcej. Skoro są to samochody niezawodne i proste w konstrukcji, po co coś zmieniać? Wielu kierowców wychodzi z dokładnie takiego założenia.

Volkswagen, który potrafi zawstydzić niejedno nowe auto

Jeśli myślimy szczególnie o tych starszych samochodach marki Volkswagen, to pewnie jako pierwsze na myśl przyjdą nam takie modele, jak Passat, Golf, czy Polo. To właśnie one są przez wiele osób wspominane z największym zachwytem. Zresztą – to nie musi być choćby kwestia wspomnień. Wiele osób korzysta z tych modeli do dzisiaj – nawet, jeżeli są to modele sprzed 2000 roku. To też obraz niezwykłej jakości wykonania, solidności oraz niezawodności. Są takie modele, które do dzisiaj można polecić z czystym sumieniem i dla wielu osób będą one strzałem w dziesiątkę.

fot. Volkswagen AG

Przykładem na potwierdzenie tej tezy może być chociażby Volkswagen Bora. W gruncie rzeczy aby poznać tło, powinniśmy cofnąć się do 1979 roku, kiedy to na rynku zadebiutowała Jetta, czyli niewielki, rodzinny sedan zaliczany do segmentu C. Czwartą generację produkowano w latach 1998-2005. I tutaj dochodzimy do sedna, bowiem w Europie czwarta generacja Jetty była sprzedawana właśnie jako Bora. Z ciekawostek można dodać, iż samochód ten był przez pewien czas składany w Polsce, a konkretniej w fabryce Volkswagena w Poznaniu.

Samochód na każdy teren?

Na portalu „Autocentrum” Volkswagen Bora ma dziś dobrą średnią ocenę na poziomie 4,1 na 5. Docenia się go m.in. za ergonomię, układ jezdny oraz silniki. Wybór był do prawdy przeogromny. Wśród kilkunastu jednostek benzynowych mieliśmy pojemności od 1.4 do 2.8 oraz moc od 75 do 204 koni mechanicznych. W niektórych wersjach niezwykle popularne było montowanie instalacji LPG. Diesle to w większości 1.9 TDI, których moc oscylowała od 68 do 150 koni mechanicznych.

fot. Volkswagen AG

Warto podkreślić tutaj jedną kwestię. Samochód oferowano z napędem na przód, bądź na cztery koła 4motion. Z osobistych doświadczeń mogę stwierdzić, iż Bora była pod tym względem kapitalnie zestrojona, a ten napęd potrafiłby zawstydzić niejedno nowe auto. Ceny używanej Bory rozpoczynają się aktualnie od okolic 2000 zł. To doprawdy śmieszna kwota. Należy podkreślić, iż wersje z napędem na cztery koła są na rynku aut używanych rzadkością. Ot – wielu osobom po prostu szkoda jest rozstawać się z tak dobrym i niezawodnym samochodem. Natomiast… jeżeli ktoś dobrze poszuka, da się dziś znaleźć takie perełki.

Zdjęcia: Volkswagen AG

Idź do oryginalnego materiału