Yamaha MT-09 na 2024 w końcu wygląda dużo lepiej, niż niesławny „cyklop”. Otrzymała też kilka innych, ważnych modyfikacji.
Trzecia generacja Yamahy MT-09 w 2021 roku przyniosła wiele niezwykle pożytecznych zmian oraz jedną zmianę, która zjednoczyła prawdopodobnie wszystkich motocyklistów na całym świecie… Przednią mini-owiewkę z reflektorem ochrzczono mianem „cyklopa”, a podobała się ona zupełnie nikomu.
Lifting trzeciej generacji MT-09 na szczęście nadszedł bez zbędnej zwłoki. Yamaha zaprezentowała model na 2024, który otrzymał nowy wygląd (który teraz faktycznie może się podobać) oraz trochę zmian w wyposażeniu i ergonomii.
Praktycznie razem z podstawową Yamahą MT-09, zaprezentowano też wersję MT-09 SP na 2024. Jak zawsze dostała lepsze komponenty podwozia i więcej wyposażenia. Poniżej pełna informacja od importera.
informacja prasowa
Yamaha MT-09 2024 – najważniejsze cechy:
- Bardziej zwarty i ostrzejszy wygląd z przeprojektowanym dwufunkcyjnym reflektorem LED
- Nowy, 5-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT umożliwiający łączność ze telefonem i nawigację
- Wyjątkowe wrażenia z jazdy dzięki ustawieniom systemu Yamaha Ride Control (YRC)
- Modyfikowanie ustawień YRC dzięki telefona z aplikacją MyRide
- Zmodyfikowana pozycja kierownicy i podnóżków zapewnia bardziej aktywną pozycję (regulacja: dwie pozycje)
- Dzielona kanapa
- Nowy, precyzyjnie wyprofilowany zbiornik paliwa
- Maskownica wzmacniająca akustykę
- Najnowszy chłodzony cieczą, trzycylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC CP3 o pojemności 890 cm3, zgodny z normą EURO 5+
- Sześcioosiowy moduł bezwładnościowy (IMU) z pełną gamą systemów wspomagających kierowcę, uwzględniającą pochylenie motocykla z dodatkowym systemem BSR (Back Slip Regulator)
- Tempomat
- Nowa radialna pompa hamulcowa Brembo
- Quickshifter trzeciej generacji
- Nowe Opony Bridgestone Battlax Hypersport S23 M
- Regulowane zawieszenie umożliwiające bardziej sportową jazdę
- Lekka rama ze stopu aluminium wykonana metodą CF
- Koła SpinForged Yamahy zapewniające większą zwrotność podczas jazdy
- Regulowane dźwignie hamulca i sprzęgła
Yamaha MT-09 SP 2024 – najważniejsze cechy modelu SP:
- Kolory inspirowane modelem R1M i wykończenie premium
- Cztery indywidualne dopasowywane tryby TRACK Yamaha Ride Control
- Ekskluzywny motyw TRACK oraz nowy, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5 cali
- Zaciski hamulcowe Brembo Stylema
- W pełni regulowany przedni widelec KYB o średnicy goleni 41 mm z powłoką DLC i w kolorze złotym
- W pełni regulowany tylny amortyzator Öhlins
- Bezkluczykowy system zapłonu Smart Key
- Wahacz ze szczotkowanego aluminium
MT-09 2024 – zdjęcia i film:
MT-09 SP 2024 – zdjęcia i film:
Yamaha MT-09 2024 – nowy, smuklejszy, ostrzejszy wygląd
MT-09 świętuje swoje 10-lecie premierą zupełnie nowego designu, którego celem jest potęgowanie doznań podczas przyspieszania kultowego silnika CP3 o wysokim momencie obrotowym.
Nadwozie MT-09 na rok modelowy 2024, oparte na koncepcji „jazdy 3D”, jest inspirowane motocyklami motocrossowymi Yamahy z serii YZ. I tak jak tam ma ono zapewnić dużą swobodę ruchów oraz większą wolność w przyjęciu optymalnej pozycji za kierownicą.
Koncepcja stylistyczna, będąca podstawą designu MT-09, zawsze opierała się na idei „funkcjonalnego piękna”, eliminacji zbędnych funkcji i hołdowaniu zasadzie „mniej znaczy więcej”. Każdy szczegół został przemyślany od nowa, by podkreślić agresywny wygląd MT-09 i zmaksymalizować wrażenia z jazdy.
Bardziej kompaktowa lampa LED w Yamaha MT-09 2024
Nowa lampa LED, zamknięta w przeprojektowanej osłonie, zapewnia bardziej spójne przejście między lampą a zbiornikiem paliwa i czerpie inspirację z genezy serii MT – połączenia słów „Naked” i „Motard”.
Dwufunkcyjny przedni reflektor soczewkowy LED został udoskonalony i wyposażony w soczewkę o kompaktowej średnicy. Jest on mniejszy i cieńszy od poprzedniego modelu, a przy tym przez cały czas zapewnia szeroką i mocną wiązkę światła z miękkimi krawędziami zarówno w przypadku świateł mijania, jak i świateł drogowych.
Podwójne światła pozycyjne LED przedstawiają ciekawą estetykę i dają poczucie koncentracji, przez co dodatkowo podkreślają bardziej kompaktową, dynamiczną i agresywną stylistykę motocykla MT-09.
Tył motocykla wraz z nowo zaprojektowaną, ledową lampą jest kontynuacją tego wiodącego motywu. Tylne światła pozycyjne i stopu są rozdzielone tak, aby pasowały do nowego zewnętrznego kształtu soczewki. Aby wyszczuplić tył motocykla, górna soczewka światła tylnego jest czerwona, a dolna przyciemniana.
MT-09 2024: wyostrzona stylistyka zbiornika paliwa
Nowy zbiornik paliwa został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewniać bardziej zaangażowaną i swobodną pozycję podczas jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu efektownej i dynamicznej estetyki, które stały się synonimem nazwy MT.
Nowy zbiornik, wyprodukowany przy użyciu nowej metody tłoczenia, ma bardziej dynamiczny charakter z wyraźnie zaznaczonymi krawędziami i pełną napięcia stylistykę charakterystyczną dla modeli MT.
Yamaha MT-09 2024 – wzmocniona akustyka układu CP3
Jedną z cech charakterystycznych MT-09 jest ekscytujący ryk silnika, który przy każdym ruchu manetką zapewnia potężny zastrzyk adrenaliny.
Zgodnie z filozofią Jin-Ki Kanno, mówiącą o skoncentrowaniu na zmysłach motocyklisty i zapewnieniu mu poczucia jedności z motocyklem, dźwięk był jednym z najważniejszych aspektów w trakcie tworzenia najnowszego silnika CP3, spełniającego normę EURO 5+.
Brzmienie nowego MT-09 zostało dodatkowo wzmocnione przez zmodyfikowany airbox z dwoma na nowo zaprojektowanymi kanałami wlotu powietrza, które podbijają dźwięki o wysokiej częstotliwości przy jednoczesnym zachowaniu liniowej reakcji przepustnicy.
Dźwięk ten jest wzmacniany, zwłaszcza przy wyższych prędkościach i obrotach, dzięki nowej maskownicy ze wzmacniaczem akustycznym w górnej części motocykla, przybliżającej dynamiczną nutę silnika CP3 do uszu kierowcy.
Yamaha MT-09 2024: nowa pozycja podczas jazdy
MT-09 słynie ze swojej stabilności i zwrotności. Poprawiona ergonomia umożliwiła także modyfikację ustawień kierownica/podnóżek/kanapa w celu zwiększenia komfortu kierowcy i zaoferowania większej swobody ruchu w zależności od stylu jazdy przy jednoczesnym zachowaniu aktywnej, sportowo pochylonej pozycji.
W tym celu obniżono pozycję kierownicy. Dzięki temu motocyklista może wybrać jedną z dwóch pozycji kierownicy w zależności od indywidualnych preferencji i fizycznej budowy ciała. Obniżony zbiornik paliwa zapewnia również większy kąt skrętu.
Nowo zaprojektowane podnóżki zostały cofnięte o 30,6 mm w porównaniu z poprzednim modelem i podwyższone o 9,5 mm. Wysokość podnóżka można regulować w dwóch pozycjach. W celu poprawy komfortu pasażera przeprojektowano również tylne podnóżki, które są teraz zamontowane pod ramą pomocniczą.
Yamaha MT-09 2024 – nowe dźwignie hamulca i zmiany biegów
Każdy detal MT-09 został przemyślany od nowa, by jeszcze bardziej poprawić wrażenia z jazdy. Przeprojektowana dźwignia tylnego hamulca jest teraz wykonana z kutego aluminium, natomiast końcówka dźwigni zmiany biegów została znacznie spłaszczona, aby ograniczyć ruch kostki wymagany do zmiany biegów i zapewnić bardziej płynną obsługę.
MT-09 SP na 2024: zaciski Brembo Stylema (wersja SP)
Nadzwyczajne parametry techniczne SP MT-09 dodatkowo wzmacniają jego ekscytujące osiągi zarówno na drodze, jak i na torze.
Zaciski monoblock Brembo Stylema® poprawiają skuteczność hamowania dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej technologii przez tą renomowaną włoską firmę.
Zaciski Brembo Stylema charakteryzują się smuklejszymi obszarami tłoczków oraz klocków hamulcowych w porównaniu z konwencjonalnymi zaciskami, są także lżejsze i sztywniejsze. Zapewniają lepszą kontrolę nad wyczuciem i dozowaniem siły hamowania. Ponadto tłoczki o większej średnicy dostosowano do większych sił hamowania, co pozwala uzyskać jadącemu na MT-09 SP jeszcze wyższy poziom skuteczności hamowania.
Osobne siedzenia kierowcy i pasażera w Yamaha MT-09 2024
Aby dodatkowo zwiększyć poczucie wolności, podzielono kanapę MT-09, co poprawia zarówno pozycję kierowcy, jak i wygodę podczas wsiadania i zsiadania z maszyny.
Stopień między dwoma siedzeniami pomaga również utrzymać kierowcę z przodu i ponad przednią częścią maszyny podczas pełnego wykorzystania momentu obrotowego modelu MT-09, a design kanapy poprawia swobodę ruchów kierowcy.
Gniazdo USB-C zostało zainstalowane pod siedzeniem kierowcy, umożliwiając ładowanie urządzeń elektronicznych oraz zasilanie elektrycznie podgrzewanej odzieży.
MT-09 2024 – radialna pompa hamulcowa Brembo
Aby dorównać wysokiemu momentowi obrotowemu i przyspieszeniu MT-09, siłę hamowania zwiększono dzięki nowej radialnej pompie hamulcowej Brembo, której tłoczek porusza się w tym samym kierunku, co dźwignia hamulca. Dzięki temu uzyskano liniową zależność pomiędzy naciskiem na dźwignię, a wzrostem ciśnienia w układzie hamulcowym, co zapewnia doskonałą kontrolę.
Ponadto nowa, regulowana dźwignia sprzęgła zapewnia kierowcy większą kontrolę podczas przełączania biegów.
Yamaha MT-09 2024 – w pełni regulowane przednie zawieszenie i opony Bridgestone S23
Przedni widelec KYB® MT-09 z goleniami o średnicy 41 mm posiada pełną regulację: napięcie wstępne, kompresja oraz tłumienie do- i odbicia, a teraz zmieniono wyjściowy stetup, by zapewnić jeszcze większą stabilność już od pierwszych metrów.
Zmodyfikowany układ tylnego zawieszenia został wyposażony w regulowany amortyzator KYB®, który zapewnia większą dynamikę podczas pokonywania zakrętów, a nowe opony Bridgestone Battlax Hypersport S23 M dbają o wysoką przyczepność i lekkość prowadzenia.
Yamaha MT-09 SP 2024: Zmodyfikowana wersja w pełni regulowanego zawieszenia klasy premium (wersja SP)
Ekskluzywne zawieszenie premium zastosowane w serii SP zapewnia motocyklom typu Hyper Naked precyzyjne prowadzenie na poziomie klasy Supersport.
Widelec KYB wykończony złotą powłoką (Diamond Like Carbon), z lagami o średnicy 41 mm, oraz zawieszenie Öhlins typu monoshock charakteryzują się wyższą sztywnością sprężyn, co zapewnia wyjątkową stabilność podczas dynamicznej, sportowej jazdy. Poprawiono również charakterystykę amortyzacji, aby zwiększyć komfort jazdy.
Widelec KYB o wyższej specyfikacji dysponuje pełną regulacją napięcia wstępnego, tłumienia dobicia i odbicia oraz kompresji, dzięki czemu właściciele wersji SP mogą precyzyjnie dostosować ustawienia do różnych sytuacji na drodze.
Amortyzator Öhlins typu monoshock uzupełnia wysokiej klasy zawieszenie w modelu MT-09 SP, dysponując pełną regulacją tłumienia dobicia i odbicia, a także zdalną regulację napięcia wstępnego, co pozwala gwałtownie i łatwo dobrać żądane ustawienie.
Yamaha MT-09 SP 2024: System bezkluczykowy Smart Key (wersja SP)
Kolejnym krokiem w rozwoju technologicznym rodziny Hyper Naked jest zastosowanie bezkluczykowego systemu Smart Key – na 2024 rok jako pierwszy otrzyma go model MT-09 SP.
Silnik uruchamiany jest przez naciśnięcie i przekręcenie nowo zaprojektowanego głównego przełącznika, jednak pod warunkiem, iż inteligentny kluczyk znajduje się w pobliżu, na przykład w kieszeni kierowcy. Zupełnie nowy przełącznik ma również opcję blokowania i odblokowywania korka wlewu paliwa, co dodatkowo upraszcza jazdę dzięki możliwości włączenia i wyłączenia motocykla oraz uzupełnienia paliwa jednym ruchem ręki.
5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT w Yamaha MT-09 2024
Model 2024 MT-09 został wyposażony w szereg zaawansowanych technologii, które poprawiają wrażenia z jazdy przy jednoczesnym zachowaniu wierności koncepcji Ciemnej Strony Japonii, uwielbianej przez wielu motocyklistów.
Całkowicie nowy, zamontowany poziomo 5-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT oferuje atrakcyjny nowy interfejs z możliwością wyboru jednego z czterech różnych motywów, aby umożliwić dopasowanie do szerokiej gamy wrażeń podczas jazdy.
Yamaha MT-09 2024: łączność ze telefonem i nawigacja
Dla urozmaicenia wrażeń z jazdy, w modelu MT-09 zapewniono w standardzie połączenie ze telefonem, co jest zasługą wbudowanego modułu sterującego komunikacją (CCU), który zapewnia łączność telefona z motocyklem dzięki bezpłatnej aplikacji MyRide. Oprócz wyświetlania powiadomień o połączeniach i wiadomościach na 5-calowym ekranie TFT nowy wymiar wrażeń podczas jazdy zapewnia funkcja umożliwiająca odbieranie połączeń i słuchanie muzyki przez zestaw słuchawkowy Bluetooth*. Po sparowaniu telefona użytkownicy mogą również korzystać z systemu nawigacyjnego Garmin StreetCross, który wyświetla szczegółową nawigację na 5-calowym ekranie TFT.
Motocyklista może również personalizować wyświetlacz TFT, wysyłając obrazy ze telefonu za pośrednictwem aplikacji MyRide i wykorzystując funkcję przesyłania informacji.
Istnieje również możliwość zasilania urządzeń zewnętrznych poprzez nowe gniazdo USB-C umieszczone pod siedzeniem.
*Zestaw słuchawkowy Bluetooth nie jest dołączony do modelu MT-09
Yamaha MT-09 2024: nowy, intuicyjny system przełączników
Nowe przełączniki na kierownicy umożliwiają obsługę szerszego zakresu funkcji nowego modelu MT-09, w tym łączności ze telefonem, nawigacji i trybów jazdy, a także korzystanie z dalszych opcji menu.
Przełączniki charakteryzują się przejrzystą, logiczną i prostą konstrukcją, a ich kształt, ruch i ergonomiczny układ zostały zaprojektowane z myślą o intuicyjnym sposobie obsługi, co oznacza, iż kierowca może się łatwo przełączać między różnymi funkcjami.
Yamaha MT-09 2024 – regulowane tryby jazdy z ustawieniami Yamaha Ride Control
Nowością w MT-09 na rok 2024 jest możliwość personalizacji ustawień systemu Yamaha Ride Control (YRC), które pozwalają dostosować charakterystykę mocy silnika i poziom interwencji układów elektronicznych do własnych preferencji i warunków drogowych.
Trzy fabrycznie zaprogramowane zintegrowane tryby jazdy „Sport”, „Street” i „Rain” połączone z ustawieniami o różnych poziomach interwencji elektroniki, są dopasowane do zróżnicowanych warunków i uzupełnione dwoma wstępnie zaprogramowanymi trybami Custom, które można dopasować do indywidualnych preferencji. Umożliwia to konfigurowanie ustawień YRC dostosowanych do konkretnych sytuacji (pogody, lokalizacji itp.) poprzez zmianę poziomu wspomagania elektronicznego, takiego jak Power (PWR), system kontroli trakcji (TCS) i LIF (kontrola uniesienia przedniego koła). Konfiguracja odbywa się bezpośrednio z poziomu kokpitu motocykla lub aplikacji MyRide na telefonie.
Te spersonalizowane ustawienia można wysyłać do maszyny ze telefona, a nowy system przełączników umożliwia łatwe przełączanie między ustawieniami w trakcie jazdy.
Yamaha MT-09 SP: Dodatkowe ustawienia YRC na tor wyścigowy (wersja SP)
Model MT-09 SP doposażono w ekskluzywne tryby TRACK uzupełniające ustawienia YRC, dzięki czemu kierowca może dostosować cztery dodatkowe schematy do konkretnych scenariuszy torowych, uwzględniające np. ich specyfikę, czy panujące na torze warunki.
Indywidualne tryby TRACK pozwalają wprowadzić udoskonalone, specyficzne ustawienia, obejmujące opcję wyboru między dwoma ustawieniami hamowania silnikiem (EBM – Engine Brake Management) oraz zmiany poziomu kontroli hamulców (BC – Brake Control). Dodatkowo, aby jeszcze bardziej poprawić osiągi motocykla na torze, kierowca może wyłączyć ABS przy tylnym kole.
Wrażenia z jazdy po torze dodatkowo potęguje specjalny motyw TRACK, opracowany specjalnie na nowy 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT w modelu SP. Na ekranie odczytasz takie informacje, jak czas okrążenia i inne szczegóły jazdy torowej.
Yamaha MT-09 2024 – sześcioosiowy IMU
W 2021 roku trzecia generacja motocykla MT-09 stała się pierwszym motocyklem Hyper Naked wyposażonym w zaawansowany technologicznie sześcioosiowy moduł bezwładnościowy (IMU), bazujący na modelu R1.
Sześcioosiowy moduł bezwładnościowy IMU stale mierzy przyspieszenie w kierunkach przód-tył, góra-dół i lewo-prawo, a także prędkość kątową w kierunkach nachylenia, przechylenia i odchylenia pojazdu, oraz w czasie rzeczywistym przesyła dane do modułu ECU, który kontroluje dopasowanie elektronicznych układów wspomagających kierowcę, m.in. systemu kontroli trakcji (TCS) rozpoznającego pochylenie motocykla, systemu kontroli uślizgu (SCS), systemu kontroli uniesienia przedniego koła (LIF) i systemu kontroli hamowania (BC).
Moduł ten został ulepszony w modelu 2024 MT-09 wyposażonym dodatkowo w regulator poślizgu wstecznego (BSR), który zapewnia stabilizację poprzez regulację poziomu wytwarzanego momentu obrotowego, gdy tylne koło blokuje się podczas gwałtownego hamowania silnikiem. Jest to szczególnie przydatne w sytuacjach, gdy trudno jest uruchomić sprzęgło antyhoppingowe, na przykład przy niskiej przyczepności motocykla.
Yamaha MT-09 2024 – tempomat umożliwiający jazdę bez wysiłku
Oprócz rozbudowanych, elektronicznych systemów wspomagających kierowcę, nowy MT-09 jest wyposażony w tempomat, który poprawia ogólne wrażenia z jazdy i zapewnia większy komfort podczas jazdy po autostradzie.
Tempomat można aktywować od trzeciego biegu wzwyż, a po włączeniu ustawioną prędkość można regulować co 1 km/h dzięki jednego naciśnięcia przycisku lub zwiększać bardziej płynnie, poprzez przytrzymanie naciśniętego w dół przycisku. Układ wyłącza się po każdym naciśnięciu hamulca, sprzęgła lub odkręceniu przepustnicy.
Yamaha MT-09 2024: Soft-klik i automatyczne wyłączanie kierunkowskazów
Aby zapewnić bardziej intuicyjną i komfortową jazdę, delikatne naciśnięcie przycisku wskaźnika spowoduje trzykrotne mignięcie kierunkowskazów sygnalizujące zmianę pasa ruchu lub gdy wymagany jest jedynie krótki sygnał. Pełne naciśnięcie przycisku spowoduje miganie kierunkowskazów przez 15 sekund i do momentu, gdy maszyna przejedzie ponad 150 metrów.
Nowy system sygnalizacji hamowania awaryjnego (ESS) aktywuje się podczas gwałtownego hamowania, włączając światła awaryjne, które ostrzegają kierowców jadących za pojazdem o awaryjnym hamowaniu.
Yamaha MT-09 2024: quickshifter trzeciej generacji
Nowy model MT-09 jest wyposażony w quickshifter trzeciej generacji, który zwiększy euforia z jazdy, umożliwiając zmianę biegów w górę podczas przyspieszania, a także redukcję w czasie zwalniania bez użycia sprzęgła.
Aby zachować wrażenie naturalności jazdy, quickshifter trzeciej generacji nie będzie działał w pewnych sytuacjach: gdy obroty silnika są wyjątkowo niskie lub wysokie, a także w sytuacji gdy maszyna ani nie przyspiesza, ani nie zwalnia. W takich okolicznościach ikona quickshiftera na nowym wyświetlaczu TFT wskaże, czy można go użyć.
MT-09 SP 2024: Specjalne malowanie „Icon Performance” (wersja SP)
Zgodnie z ideą czerpania inspiracji z toru wyścigowego, model MT-09 SP jest dostępny w ekskluzywnej kolorystyce: srebrnej, czarnej oraz Yamaha Racing Blue Icon Performance na zbiorniku paliwa i wlotach powietrza, które nadają maszynie bardziej agresywny i ekskluzywny wygląd. Kolorystyka zapożyczona z modeli Supersport podkreśla sportowy charakter MT-09 SP i bliskie powiązania technologiczne z R1M — najbardziej zaawansowanym motocyklem produkcyjnym, jaki kiedykolwiek opuścił fabrykę Yamahy.
O wysokiej jakości wykończenia świadczy elegancki wahacz ze szczotkowanego aluminium, stworzony specjalnie dla modelu MT-09 SP.
Dane techniczne – Yamaha MT-09 2024 oraz wersja SP:
MT-09 2024 oraz wersja SP | |
Silnik | |
Typ silnika | 4-suwowy, Chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy, In-Line Three-Cylinder |
Pojemność | 890 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 78,0 × 62,1 mm |
Stopień sprężania | 11,5 : 1 |
Moc maksymalna | 119,0 KM (87,5 kW) przy 10 000 obr/min |
Limited power version | Wersja A2 z ograniczeniem mocy – 35,0 kW (47,6 KM) przy 6000 obr/min Wersja A2 z pełną mocą – 70,0 kW (95,2 KM) przy 9000 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 93,0 Nm (9,5 kgf-m) przy 7000 obr/min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zapłonu | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | 5,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 116 g/km |
Układ zasilania | Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Podwozie | |
Rama | Diamond |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 24º40′ |
Wyprzedzenie | 108 mm |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec upside-down, Ø 41 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahaczowe, Wahacz |
Skok przedniego zawieszenia | 130 mm |
Skok tylnego zawieszenia | 117 mm |
Hamulec przedni | Hydrauliczny, dwutarczowy o średnicy 298 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny, jednotarczowy o średnicy 245 mm |
Opona przednia | 120/70ZR17M/C (58W) bezdętkowa |
Opona tylna | 180/55ZR17M/C (73W) bezdętkowa |
Wymiary | |
Długość całkowita | 2090 mm |
Szerokość całkowita | 820 mm |
Wysokość całkowita | 1145 mm |
Wysokość siodełka | 825 mm |
Rozstaw kół | 1430 mm |
Minimalny prześwit | 140 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 193 kg (194 kg dla SP) |
Pojemność zbiornika paliwa | 14 l |
Pojemność zbiornika oleju | 3,50 l |