Xiaomi oficjalnie zapisało się w historii Nürburgringu. Elektryczny hipersedan SU7 Ultra, pierwszy samochód w portfolio chińskiego giganta technologicznego, ustanowił nowy rekord okrążenia toru wśród seryjnych samochodów elektrycznych. Okrążenie północnej pętli Nürburgringu zajęło mu dokładnie 7 minut i 4,95 sekundy, co czyni go najszybszym seryjnym elektrykiem na tym legendarnym torze.
Szybszy niż Rimac Nevera i Taycan Turbo GT
Tym samym Xiaomi SU7 Ultra pokonało m.in. Rimaca Neverę (7:05,29) i Porsche Taycana Turbo GT (7:07,55), co jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się nieprawdopodobne. Warto podkreślić, iż wynik Xiaomi dotyczy pełnej konfiguracji toru o długości 20,8 km. Co ciekawe, to nie pierwszy rekordowy przejazd SU7 – już w październiku zeszłego roku prototyp tego modelu uzyskał fenomenalny czas 6:46,8. Teraz jednak mamy do czynienia z wersją produkcyjną.
Legalna seryjna wersja – ale z pakietem torowym
Omawiany egzemplarz był w pełni legalnym modelem dostępnym dla klientów w Chinach. Xiaomi przyznaje, iż pojazd był wyposażony w opcjonalny pakiet torowy, ale przez cały czas spełnia kryteria auta seryjnego – nie był specjalnie odchudzony ani zmodyfikowany na potrzeby bicia rekordu. Onboard udostępniony przez producenta pokazuje, iż SU7 Ultra osiągnął na prostej 346 km/h (GPS) – to w tej chwili najszybszy seryjny sedan świata, bez względu na rodzaj napędu.
Dane techniczne robią wrażenie
Xiaomi SU7 Ultra to trzy-silnikowy hipersamochód elektryczny o mocy 1527 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 1,98 sekundy. Samochód ma długość 5115 mm i waży 2360 kg – więcej niż Porsche Taycan. Maksymalna prędkość to ponad 350 km/h, choć w rekordowym przejeździe osiągnięto „zaledwie” 346 km/h. Co zaskakujące, bazowa cena auta w Chinach to 529 900 juanów, czyli niecałe 275 000 złotych.

Rekordy przez cały czas niepobite
Xiaomi może świętować, ale najważniejsze rekordy Nürburgringu pozostają bez zmian. Wśród aut produkcyjnych bezapelacyjnym liderem jest przez cały czas Mercedes-AMG One z czasem 6:29, a absolutny rekord toru należy do Porsche 919 Hybrid Evo – niehomologowanego potwora torowego, który przejechał pętlę w 5:19,55.
Nie zmienia to faktu, iż Xiaomi wkroczyło do świata motoryzacji z przytupem – nie jako outsider, ale jako realny konkurent dla Porsche, Rimaca czy Lucida. o ile firma utrzyma tempo rozwoju, SU7 Ultra może być dopiero początkiem elektrycznej rewolucji Made in China.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.