
foto: Omoda
SUV Omody charakteryzują imponujące wartości pod względem mocy i zasięguProducenci często zaniżają swoje oficjalne spalanie, którego nie da się osiągnąć w prawdziwym świecie. Ale jak się okazuje, ten SUV ma dokładnie na odwrót. Producent podaje oficjalne spalanie na poziomie 5,3 l/100 kilometrów dla wariantu z hybrydowym napędem. Włoscy dziennikarze sprawdzili, jak w prawdziwym świecie spisuje się Omoda 5 Full Hybrid.
Spis treści
- Omoda 5 Full Hybrid z rewelacyjnym wynikiem spalania na poziomie 3,4 l/100 km
- Dziennikarze osiągnęli dużo niższy wynik spalania niż podaje producent
- Duży SUV w wersji hybrydowej zaczyna się od 119 500 złotych
foto: materiały prasowe producentaSUV Omoda 5 wyjątkowo ekonomiczny
Omoda 5 to SUV oferujący bardzo dużo miejsca na pokładzie. Samochód jest wygodny i cichy. A dzięki hybrydowemu silnikowi o pojemności 1,5 litra i mocy 224 KM charakteryzuje się niskim spalaniem, także poza miastem. Kompaktowy SUV o długości 4,45 metra przybywa do Europy z Chin i ma już bardzo dobrze ugruntowaną pozycję na polskim i europejskim rynku.
Samochód w wariancie SHS-H (Super Hybrid System HEV) ma dobrą wydajność nie tylko w danych homologacyjnych. Ale producent podaje średnie spalanie na poziomie 5,4 l/100 kilometrów. Włoscy dziennikarze z portalu motor1 sprawdzili, jak samochód spisze się na ich tradycyjnej trasie liczącej 360 kilometrów. Podczas normalnego przejazdu zgodnego z przepisami osiągnęli wynik na poziomie 3,95 l/100 kilometrów. Jednakże, podczas przejazdu ekonomicznego, spalanie spadło do zachwycających 3,4 l/100 kilometrów.
Jeden z najlepszych wyników w swojej klasie
W rankingu rzeczywistego zużycia Omoda 5 z silnikiem hybrydowym plasuje się wśród najlepszych w swojej kategorii. SUV przewyższa pod względem wydajności dotychczasowych króli spalania. Omoda wyprzedziła m. in. Toyotę C-HR 2.0 Hybrid (4 l/100 km), Renault Arkana E-Tech 145 (4,1 l/100 km), czy Suzuki S-Cross Hybrid 1.5 (4,2 l/100 km).
Jedynymi w pełni hybrydowymi SUV-ami, które zużywały mniej niż Omoda, są Renault Symbioz E-Tech (3,8 l/100 km) oraz znacznie bardziej kompaktowa Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid (3,55 l/100 km).
Dziennikarze sprawdzali Omodę 5 SHS-S w topowej wersji Premium. Oprócz automatycznej skrzyni biegów i napędu FWD SUV oferuje też bogate wyposażenie. Mamy 18-calowe felgi, relingi dachowe, reflektory w pełni LED, elektryczny hamulec ręczny, czy 2-strefową klimatyzację.

4 godzin temu











