Wyścigowy Fiat Multipla o mocy 1276 KM. Oto największy absurd motoryzacyjny (wideo)

2 lat temu

Wypalacz oczu? Najpaskudniejsze auto na tej planecie? No cóż, ten model jest ojcem hejtu motoryzacyjnego w XXI wieku.

Niestety, kontrowersyjny design przyćmił długą listę zalet tego porządnego samochodu. Nie żartujemy. Prostota i praktyczność sprawiały, iż był to naprawdę dobry kompan rodzinnych wyjazdów. Po latach możemy spojrzeć na niego z innej perspektywy. Co ciekawe, powstają liczne projekty na bazie tego auta. Wyścigowy Fiat Multipla to jeden z nich.

Tak, te słowa wydają się niemożliwe do połączenia w rzeczywistości. Trudno byłoby wyobrazić sobie coś takiego, ale na szczęście ktoś pokusił się choćby o stworzenie wyczynowego minivana włoskiej marki. Nie miało to najmniejszego sensu (szczególnie ekonomicznego), ale nie zawsze chodzi o pieniądze. I bardzo dobrze.

Wyścigowy Fiat Multipla

Projekt pochłonął ogromną sumę i jego realizacja trwała aż cztery lata. Teraz możemy zobaczyć ten samochód na torze, co jest naprawdę egzotycznym obrazkiem. I od razu należy zwrócić uwagę na poszczególne elementy.

Wyścigowy Fiat Multipla został wyraźnie poszerzony i obniżony – nie mogło być inaczej. Body kit sprawia, iż prezentuje się, jakby był przyklejony do drogi. Jego zwieńczeniem jest ogromny tylny spojler, którego mocowanie wygląda jak solidne rusztowanie. Nie ma żartów.

>Fiat Multipla na niemieckiej autostradzie. Spojler nie był przydatny

Zaprojektowanie odpowiedniej aerodynamiki w takim aucie było ważne. Pudełkowate nadwozie oczywiście nie pomagało, ale udało się uzyskać satysfakcjonujący efekt. Na zadowolenie właściciela wpłynął także układ napędowy.

Ta potężna moc trafia na tylne koła, które dzięki pokaźnej szerokości są w stanie przenieść ją na asfalt

Sercem prezentowanej Multiplii jest jednostka z Chevroleta Corvette C7 Z06. To V8 o pojemności 6,2 litra, które generuje aż 650 koni mechanicznych. Przypomnijmy, iż seryjny egzemplarz miał pod maską silnik 1.6 16V oferujący 103 konie mechaniczne. Jak łatwo policzyć, wyścigowy Fiat Multipla ma ponad sześć razy więcej mocy.

A to piskus! Podana wyżej moc nie jest prawdą. Znaczy jest, ale w przypadku oryginalnego V8 amerykańskiej marki. Prezentowana konstrukcja zyskała nowe części i wydajniejszy osprzęt, co zaowocował wzrostem do 1276 koni mechanicznych. Za przenoszenie tej mocy na szerokie, tylne koła odpowiada seryjny automat z Corvette. Zobacz na poniższym materiale, jak jeździ ten piękny brzydal.

Idź do oryginalnego materiału