Wielton Defence prezentuje nową naczepę na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego

5 dni temu

Wielton Defence po raz kolejny bierze udział w Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego (MSPO) w Kielcach. Głównym punktem obecności firmy na tegorocznym wydarzeniu jest premiera naczepy niskopodwoziowej LB-7, stworzonej z myślą o transporcie ciężkiego sprzętu wojskowego i inżynieryjnego. Spółka zaprasza na swoje stoisko 2Z-14 do Targów Kielce w dniach 02–05 września.

Udział w MSPO to nie tylko prezentacja nowego produktu, ale także kolejny krok w umacnianiu pozycji spółki w sektorze obronnym. Paweł Szataniak, Prezes Zarządu Grupy Wielton, podkreślił, iż decyzja o wejściu do sektora obronnego była trafna, a kooperacja z OBRUM i Jelczem oraz uzyskana koncesja MSWiA na wytwarzanie i obrót wyrobami o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym dowodzą, iż wizja firmy przynosi realne efekty.

Premiera naczepy niskopodwoziowej LB-7

LB-7 to najnowsza konstrukcja w ofercie Wielton Defence. Jej wymiary i parametry zostały dostosowane do wymagań transportu wojskowego, a całość zaprojektowano z myślą o pracy w trudnych warunkach terenowych. Naczepa jest dedykowana do przewozu pojazdów wojskowych, maszyn inżynieryjnych oraz kontenerów morskich (2×10’’, 2×15’’, 1×20’’ lub 1×30’’).

Naczepa została wyposażona w hydrauliczne zawieszenie oraz pięć hydraulicznie skrętnych osi tylnych, co ma zapewnić wysoką zwrotność. Ma również regulowaną wysokość szyi w zakresie 1350–1600 mm, co daje elastyczność operacyjną. Z masą własną wynoszącą około 24 tony, naczepa osiąga administracyjną dopuszczalną masę całkowitą 85 ton, z techniczną możliwością do 109 ton. Całkowita długość LB-7 wynosi 15,4 m, a platforma ładunkowa ma 12 m długości. Pokład załadunkowy wykonano z blachy antypoślizgowej, a konstrukcja powstała z wysokowytrzymałej stali pokrytej powłoką antykorozyjną. Dzięki tym cechom LB-7 umożliwia bezpieczny transport zarówno pojazdów kołowych, jak i gąsienicowych, przy zachowaniu pełnej odporności na warunki eksploatacyjne i interoperacyjności z logistyką NATO.

Dodatkowo, za monitorowanie w czasie rzeczywistym parametrów eksploatacyjnych pojazdu, takich jak układ hamowania, ciśnienie i temperatura w kołach, odpowiada system telematyczny Aberg Connect. W połączeniu z dedykowanym portalem ATP, rozwiązanie to zapewnia stały podgląd aktualnego stanu technicznego oraz alerty o jego zmianach.

Idź do oryginalnego materiału