[Wideo] Wysyp nowości w Skodzie – nowe generacje Superba i Kodiaqa oraz odświeżona Scala

5 miesięcy temu

Początek roku 2024 w Skodzie to gorący okres wprowadzania nowości. Zaczęło się od liftingów – m.in Kamiq, o czym więcej przeczytasz w archiwalnych artykułach Moto3m.pl, a wraz z końcem I kwartału w trójmiejskich salonach pojawiły się kolejne, wyczekiwane nowe modele. To duży rodzinny SUV Kodiaq oraz Superb, czyli Skoda z najwyższej półki tego producenta. Nowością, chociaż nie tak spektakularną, jest również lifting popularnego modelu Scala.

W 2023 roku, w ujęciu globalnym, Škoda Auto dostarczyła 866 800 pojazdów, czyli o 18,5% więcej niż w roku poprzednim. To potwierdza dobrą kondycję firmy, która z powodzeniem od lat funkcjonuje także w Polsce. Czeski producent jest jednym z liderów sprzedaży, a wspomniane modele mają w tym niebagatelny udział. Superb jest jedną z najpopularniejszych, reprezentacyjnych limuzyn w naszym kraju, z której chętnie korzystają prezesi, ale również burmistrzowie oraz prezydenci miast. Kodiaq natomiast to spełnienie snu o przepastnym, rodzinnym, choćby 7-osobowym SUV’ie.

Nowa Skoda Kodiaq

II generacja Kodiaq reprezentuje nowy styl, który z łatwością można przypisać nie tylko do Skody, ale również… Volkswagena. Z zewnątrz jako pierwsze wzrok przyciągają nowe, opcjonalne reflektory TOP LED Matrix i sześciokątny grill z poziomą listwą świetlną. Model zyskał także nowe, zgodne ze zaktualizowanym CI marki, napisy na tylnej klapie.

Dzięki zwiększeniu długości o ponad sześć centymetrów, Škoda Kodiaq oferuje jeszcze więcej przestrzeni dla maksymalnie siedmiu pasażerów lub dużej ilości bagażu.

Aby poprawić wrażenia z jazdy, do modelu wprowadzono dynamiczne zawieszenie adaptacyjne DCC Plus. Ulepszenie przekłada się na lepszą dynamikę i wyższy komfort, przy jednoczesnym zachowaniu takiego samego prześwitu jak w wersji standardowej. Ponadto eksperci Škody poprawili aerodynamikę modelu, osiągając wartość współczynnika cw na niskim poziomie – 0,282.

Nowa Škoda Kodiaq oferuje ulepszony zestaw elementów sterujących oraz dźwignię zmiany biegów montowaną na kolumnie kierownicy. Centralny ekran systemu Infotainment ma teraz przekątną 13 cali. Pod nim znajdują się pokrętła Smart Dials, które zapewniają szybki dostęp do wielu funkcji pojazdu. Po raz pierwszy w modelu opcjonalnie dostępny jest wyświetlacz head-up, uzupełniający 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.

Jako pierwsza do oferty modelowej wprowadzona została jednostka napędowa 2.0 TDI (193 KM) z napędem na cztery koła w standardzie oraz 2.0 TDI (150 KM). W późniejszym terminie auto będzie dostępne także z innymi silnikami. W drugiej generacji SUV-a zadebiutuje napęd w wersji hybrydowej typu plug-in oraz 1.5 TSI mild hybrid (150 KM), a oprócz tego możemy spodziewać się jeszcze 2.0 TSI (204 KM) z napędem 4×4. Wszystkie jednostki napędowe będą dostępne z automatyczną skrzynią biegów DSG.

Chętni do Kodiaqa muszą liczyć się z wydatkiem minimum 174 850 zł. Odmiana 2.0 TDI 193 KM z automatyczną, 7-biegową skrzynią DSG i napędem 4×4 kosztuje od 209 500 zł.

Skoda Superb IV

Czwarta generacja modelu Superb trafia do Trójmiasta najpierw w wersji kombi, a niedługo także liftback. Nowa Škoda dostępna jest z napędem hybrydowym miękkim oraz z silnikiem diesla. Jako pierwsze do oferty modelu Superb Combi wprowadzone zostają dwa silniki: jednostka z technologią miękkiej hybrydy (1.5 TSI mHEV (150 KM)) – dostępnej dla modelu po raz pierwszy, a także z silnikiem diesla (2.0 TDI (150 KM)). W późniejszym terminie auto będzie dostępne także z innymi jednostkami napędowymi, również z napędem hybrydowym typu plug-in.

Wybierać będzie można spośród sześciu opcji stylistycznych Design Selection. Jako pierwsze w ofercie znajdują się wersja Selection oraz topowa Laurin & Klement.

Stylistycznie Skoda Superb zyskała ośmiokątny grill, logo marki na masce oraz ozdobne listwy w kolorze Unique Dark Chrome na przednim zderzaku. Zwiększeniu uległa zarówno długość jak i wysokość nadwozia, co wpłynęło na ogólne wymiary wnętrza i pojemność bagażnika. Współczynnik oporu powietrza jest o 10% niższy niż w poprzednim modelu i wynosi 0,23.

Cennik otwiera kwota 175 850 zł za wersję 1.5 TSI mHEV w opcji Selection, a L&K kosztuje od 205 850 zł. Wersja 2.0 TDI to odpowiednio 192 900 zł i 222 900 zł.

Skoda Scala po liftingu

Ostatnia z nowości ,która zagościła w salonach w ostatnich dniach to odświeżona Scala. Samochód zyskał przeprojektowane reflektory, zderzaki, a także grill. Pojawił się również nowy napis na tylnej klapie, zgodny z aktualnym CI marki. Zwiększono także udział zrównoważonych materiałów. Zastosowano też ulepszoną gamę systemów wspomagania, dzięki czemu podniesiono poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Gama silników obejmuje trzy jednostki TSI. Podstawowym silnikiem jest trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 95 KM z manualną 5-biegową skrzynią biegów. Jednostka 1.0 TSI o mocy 115 KM jest natomiast dostępna z manualną skrzynią 6-biegową lub automatyczną, 7-biegową DSG. To samo dotyczy topowego, czterocylindrowego silnika 1.5 TSI o mocy 150 KM.

Ceny rozpoczynają się od 87 200 zł.

Idź do oryginalnego materiału