[Wideo] Premiera nowych MINI Countryman oraz Cooper w Starym Maneżu w Gdańsku

10 miesięcy temu

Klienci MINI Zdunek mieli okazję poznać najnowszą generację modelową tego producenta, podczas zamkniętego pokazu, który odbył się w poniedziałek 23 października w Starym Maneżu w Gdańsku. Dealer MINI Zdunek zaprosił swoich klientów na pierwsze, oficjalne spotkanie z dwoma nowymi modelami: Cooper i Countryman. W wydarzeniu uczestniczył0 około 100 gości. W stałej ekspozycji nowe MINI zagoszczą w pierwszym kwartale 2024 roku.

Od czasu ponownego wejścia marki na rynek na przełomie tysiącleci, MINI nie tylko przeszło do klasy samochodów premium, ale wielokrotnie zmieniało się na nowo, nie zaniedbując przy tym własnego pochodzenia i tradycji. Ten ciągły rozwój i zdolność do regularnego wyznaczania nowych trendów zapewniły MINI rzeszę fanów na całym świecie. W ramach całkowitego przejścia na napęd elektryczny MINI prezentuje teraz dwa spośród swoich najważniejszych modeli.

Nowocześnie, w starym stylu

Nowa rodzina MINI przenosi markę w nową erę. Tę kompleksową transformację wyznacza nowy język stylistyczny „Charismatic Simplicity”, który łączy tradycyjne wartości MINI z przyszłościowymi innowacjami i redukuje design samochodu do najważniejszych elementów.

Krótkie zwisy, krótka maska, a także długi rozstaw osi i duże koła – nowa generacja modeli ma typowe proporcje MINI. Również wizualny trzyczęściowy podział na karoserię, okalające ją szyby i kontrastujący dach zapewnia natychmiastową rozpoznawalność nowych modeli MINI.

W pełni elektryczne MINI Cooper: oryginał w nowej odsłonie.

W piątej generacji 3-drzwiowe MINI Cooper jest przez cały czas uosobieniem istoty marki. Nowe elektryczne MINI oferowane będzie jako Cooper E oraz Cooper SE z wyższymi osiągami i większym zasięgiem. W nowej rodzinie MINI nazwa „Cooper” odnosi się do wszystkich 3‑drzwiowych i 5-drzwiowych MINI oraz MINI Cabrio i nie oznacza już wersji silnikowej. Przód samochodu wyróżnia się klasycznymi okrągłymi reflektorami i efektowną ośmiokątną atrapą chłodnicy, które razem tworzą charakterystyczne oblicze MINI.

Wersje wyposażeniowe odtąd nazywane będą – Essential, Classic, Favoured i JCW. Silnik elektryczny MINI Cooper E o mocy 135 kW (184 KM) zapewnia moment obrotowy 290 Nm i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,3 s. Mocniejszy MINI Cooper SE ma moc 160 kW (218 KM), oferuje maksymalny moment obrotowy 330 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s. Zasięg określony w cyklu testowym WLTP wynosi w MINI Cooper E 305 km, a w MINI Cooper SE 402 km.

Wewnątrz stylistyka przedniej części kabiny nawiązuje do minimalistycznej stylistyki klasycznego Mini ze smukłą i dużą deską rozdzielczą oraz poręczną kierownicą wielofunkcyjną. Centralny wyświetlacz OLED jako panel interakcji MINI ma aż 240 mm średnicy.

To, co zwraca szczególną uwagę to przede wszystkim powierzchnie tekstylne. Specjalnie opracowany proces tworzy wszechstronną strukturę dwukolorowej dzianiny. Opcjonalnie dostępnych jest choćby siedem trybów MINI Experience. Dzięki specjalnym projekcjom świetlnym kolory okrągłego ekranu rozciągają się na deskę rozdzielczą. Wszystkie wersje elektrycznego MINI Cooper wyposażone są w fotele obite wysokiej jakości sztuczną skórą Vescin, a wszystkie tekstylia i nici tapicerki foteli, powierzchnie obite dzianiną, podsufitka i wykładzina dywanowa wykonane są z materiałów pochodzących z recyklingu.

Nowe MINI Countryman: w pełni elektryczne i żądne przygód.

Druga nowością pokazaną w Gdańsku, jest crossover Countryman. Wyższy i dłuższy – ma 6 cm wysokości więcej (do 1656 mm) i 13 cm długości (4433 mm). Countryman wyraźnie urósł w porównaniu z poprzednim modelem, przez co oferuje więcej miejsca i komfortu.

Silnik elektryczny MINI Countryman E o mocy 150 kW (204 KM) osiąga moment obrotowy 250 Nm i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 s. Silniki elektryczne o mocy 230 kW (313 KM) w MINI Countryman SE ALL4 z napędem na wszystkie koła dają łączny moment obrotowy 494 Nm i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Zasięg określony w cyklu testowym WLTP wynosi w MINI Countryman E do 462 km w, a w MINI Countryman SE ALL4 do 433 km.

Countryman, jako największy i najbardziej przestronny model MINI, z powodzeniem może pełnić funkcję samochodu na co dzień dla 3-4 osobowej rodziny. Podobnie jak w modelu Copper, tak i tutaj konstruktorzy postawili na proste i ekologiczne rozwiązania stylistyczne. Deska rozdzielcza i boczki drzwi obite są plecionymi powierzchniami tekstylnymi. Ich stylistyka dopasowana jest do ośmiu różnych trybów MINI Experience, które poprzez projekcje świetlne, personalizowany interfejs użytkownika i nowe brzmienia silnika, oferują różne możliwości indywidualizacji wnętrza.

MINI Operating System 9 zoptymalizowany pod kątem obsługi dotykowej i głosowej, wraz z centralnym okrągłym wyświetlaczem OLED – panelem interakcji MINI o średnicy 240 mm – i wieloma nowymi, dodatkowymi funkcjami cyfrowymi w pakiecie MINI Connected, zwiększa typową dla MINI frajdę z jazdy. Widać to również w nowo zaprojektowanej dwuramiennej kierownicy wielofunkcyjnej z opcjonalnym paskiem tekstylnym zamiast klasycznego dolnego ramienia. W przeciwieństwie do MINI Cooper, nawiewy powietrza na desce rozdzielczej są ułożone pionowo i wraz z pionową deską rozdzielczą podkreślają charakter nowego MINI Countryman. Klamki drzwi we wnętrzu są płasko schowane w ich powierzchni. Podobnie jak w Cooperze, dostępne są cztery wersje wyposażenia – Essential, Classic, Favoured i JCW.

Nowe modele MINI powrócą do Trójmiasta na początku przyszłego roku. Ceny nowego, elektrycznego Cooper’a zaczynają się od 153 300 zł, z kolei Countryman w wersji spalinowej kosztować będzie od 148 800 zł.

Idź do oryginalnego materiału