Waymo rozszerza flotę autonomicznych taksówek o SUV-y Hyundai IONIQ 5

1 dzień temu
Zdjęcie: Hyundai IONIQ 5 Waymo


Waymo, spółka zależna Alphabet (Google), ogłosiła dziś, iż rozszerzy swoją flotę autonomicznych taksówek o elektryczne pojazdy od koreańskiego producenta Hyundai Motor. Drogowe testy SUV-ów IONIQ 5, produkowanych w fabryce Hyundai w Georgii i wyposażonych w technologię autonomiczną Waymo, rozpoczną się pod koniec 2025 roku.

Partnerstwo z Hyundai ujrzało światło dzienne na kilka dni przed planowaną prezentacją Elona Muska, który ma ujawnić plany dotyczące autonomicznych taksówek. Analitycy oczekują, iż pojazd Tesli będzie budowany od podstaw specjalnie do tego celu. Musk może również przedstawić plany dotyczące uruchomienia platformy przewozowej, która pozwoli właścicielom Tesli na udostępnianie swoich pojazdów, gdy nie są używane.

Waymo, które w tej chwili korzysta z Jaguarów I-PACE, testuje również swoją technologię, wykorzystując elektryczne samochody Zeekr, marki należącej do chińskiego Geely. Rzecznik Waymo powiedział, iż partnerstwo z koreańskim producentem nie zastąpi żadnej z obecnych platform pojazdów.

W tym roku firma udostępniła swoje usługi wszystkim mieszkańcom San Francisco, bez konieczności dołączania do listy oczekujących, jednocześnie rozszerzając działalność w obszarze metropolitalnym Phoenix. Rozszerzyła również usługi na półwysep San Francisco i niektóre części Los Angeles.

Waymo nie jest jedyną firmą, która rozwija technologię autonomicznych taksówek

Pomimo powszechnego sceptycyzmu, ścisłej kontroli regulacyjnej i federalnych dochodzeń w sprawie technologii pojazdów autonomicznych, Alphabet ogłosił w tym roku, iż planuje wartą 5 mld dolarów wieloletnią inwestycję w Waymo. W sierpniu firma poinformowała również, iż podwoiła liczbę płatnych przejazdów do 100 tys. tygodniowo w ciągu zaledwie trzech miesięcy, dzięki rozszerzeniu obszaru świadczenia usług.

Autonomiczne taksówki Zoox wyjechały na kalifornijskie drogi

W wyścigu o autonomiczne przewozy osób biorą udział również inne firmy, takie jak Cruise (General Motors), która testuje przejazdy z kierowcami kontrolującymi poczynania samochodu po tym, gdy ubiegłoroczny wypadek zmusił ją do wycofania wszystkich pojazdów z dróg, oraz Zoox (Amazon), która rozszerza testy platformy pozbawionej kierownicy i pedałów.

Źródło: Reuters

Idź do oryginalnego materiału