Przedstawiciele branży transportowej mówią o kryzysie niespotykanym od lat. Wiele firm pracuje na pograniczu rentowności, a prognozy nie są najlepsze. Czy ta sytuacja przekłada się na działalność warsztatów, zajmujących się serwisem i naprawami pojazdów ciężarowych? Pytamy o to w naszej ankiecie.
Kryzys w branży TSL nie ma charakteru koniunkturalnego, który minie za kilka miesięcy, ale strukturalny. Zdaniem przedstawicieli branży, wynika on z wcześniejszych decyzji politycznych i gospodarczych, szczególnie w zachodnich krajach UE, z którymi Polska jest silnie powiązana. W związku z trudną sytuacją, niektórzy przewoźnicy deklarują choćby 30-procentowe spadki obrotów w relacji rok do roku.
Czy kryzys powoduje poszukiwanie oszczędności, także na serwisie pojazdów. Zachęcamy do udziału w naszej ankiecie przedstawicieli warsztatów, zajmujących się serwisem i naprawami pojazdów ciężarowych.
Ankieta
Jakie tendencje w funkcjonowaniu warsztatu obserwujesz najczęściej w związku z deklarowaną przez branżę transportową sytuacją kryzysową? *
wybierz 1 lub 2 odpowiedzi
Zaznacz pomiędzy 1 a 2 odpowiedzi.
- klienci częściej rezygnują z napraw/odkładają je
- klienci częściej wybierają naprawy na tańszych zamiennikach
- klienci przeciągają interwały serwisowe pojazdów bardziej niż kiedyś
- klienci częściej negocjują ceny usług
- klienci rezygnują z umów długoterminowych
- kolejki w terminarzu planowanych napraw są krótsze
- nie dzieje się nic niepokojącego