Ogłoszenie było charakterystycznie wylewne – ale w istocie jasne: Siddhant Awasthi, szef programu Cybertruck w Tesli, ogłosił w niedzielę wieczorem na LinkedIn , iż po ośmiu latach odchodzi z amerykańskiego producenta samochodów Tesla. Awasthi, który rozpoczął karierę w Tesli jako stażysta, był zaangażowany w rozwój Cybertrucka od samego początku, a ostatnio odpowiadał za strategię produktową, poprawę jakości i zarządzanie powiązanym łańcuchem dostaw.
Awasthi nie był jedynym, który odszedł. Kilka godzin później Emmanuel Lamacchia, kierownik programu odpowiedzialny za Model Y, również ogłosił swoje odejście.
To tylko najnowsze doniesienia z fali odejść producenta samochodów, który ostatnio znalazł się pod presją spadku sprzedaży w wielu regionach świata. Wśród menedżerów, którzy odeszli z Tesli w ostatnich miesiącach, są Troy Jones, szef sprzedaży na rynku północnoamerykańskim; Milan Kovac, szef zespołu odpowiedzialnego za humanoidalnego robota Tesli Optimus ; oraz Vineet Mehta, dyrektor ds. akumulatorów.
Omead Afshar , jeden z najbardziej prominentnych pracowników Elona Muska (54) i wiceprezes odpowiedzialny za produkcję i operacje, również opuścił firmę latem. Według doniesień prasowych, został zwolniony przez Muska.
Tesla przechodzi okres przejściowy i – częściowo ze względu na kontrowersyjne zaangażowanie polityczne Muska, rosnącą konkurencję i brak prawdziwych innowacji produktowych – ostatnio znalazła się pod ogromną presją sprzedaży.
Ponadto producentowi samochodów grozi kilka pozwów z powodu problemów z systemem blokowania drzwi , przez co pasażerowie nie mogli wydostać się z samochodu po wypadku.
Na dorocznym walnym zgromadzeniu na początku listopada Muskowi udało się ponownie uzyskać większość głosów akcjonariuszy popierających jego plany. Teraz uwaga skupia się na humanoidalnym robocie Optimusie – wydaje się, iż samochody elektryczne są w tej chwili mniej istotne dla prezesa Tesli, Muska.

5 dni temu














