
Stellantis ma wiele powodów do zadowolenia. Jednym z nich niewątpliwie jest raport finansowy chińskiej marki Leapmotor, w której ma udziały. Ogłoszenie imponującego wzrost zysku to dobry czas, by zaprezentować światu nowy globalny model. Niedużego SUV-a, który ma już nazwę i datę oficjalnej premiery.
- Leapmotor znany ze sprytnej strategii ekonomicznego podejścia wszedł do gry
- Leapmotor A10 to nowość w segmencie małych elektrycznych SUV-ów
Leapmotor znany ze sprytnej strategii ekonomicznego podejścia wszedł do gry
Chińska marka Stellantis odnotowała w trzecim kwartale przychody w wysokości 19,45 miliardów juanów, zysk netto w wysokości 150 milionów juanów i marżę zysku brutto w wysokości 14,5%. Dane o przychodach z niedawno opublikowanego raportu finansowego, oznaczają więc wzrost o 97,3% rok do roku. Łączna liczba sprzedanych egzemplarzy pojazdów w trzecim kwartale wyniosła 173 852, co oznacza wzrost o 101,8% rok do roku.
Jeśli chodzi o sprzedaż poza Chinami, to w trzecim kwartale Leapmotor wyeksportował 17 397 pojazdów. Od stycznia do września zaś łącznie 37 772. Marka Stellantis osiągnęła wyjątkowo dobre wyniki w krajach europejskich, takich jak Niemcy, Włochy i Francja, plasując się w pierwszej trójce chińskich sprzedawców nowych pojazdów elektrycznych.
Polski katalog marki uwzględnia na razie kompaktowego T03 i dwa SUV-y: elektrycznego B10 i C10, który może być elektryczny lub hybrydowy (REEV). Najtańszy model chińskiego producenta, który ma jeden kompletny poziom wyposażenia kosztuje 74 900 zł i ma zasięg w mieście do 395 km.
SUV-a B10 można sobie kupić już za 119 900 zł i wybrać jedną z 2 wersji wyposażenia. Rzecz jasne choćby najtańsza ma wiele do zaoferowania, w tym pompę ciepła, funkcję V2L, czy kluczyk NFC. Taka propozycja ma miejski zasięg w zależności od wersji 512 lub 608 km. SUV C10 zadowoli bardziej wybrednych w tym także tych, którzy nie chcą samochodu w 100% elektrycznego. Leapmotor proponuje Polakom ten model z hybrydowym napędem REEV i w wersji EV w tym z napędem na wszystkie koła. Cennik C10 REEV startuje od 133 200 zł. Tyle płaci się za samochód o mocy 215 KM i zasięgiem do 974 km.
Gorąca nowość, która trafi do polskiego cennika, chce być gwiazdą na miarę VW Golfa. Leapmotor B05 jak informowaliśmy, ma już pierwszą specyfikację i cennik za granicą. Tymczasem świat żyje już nadchodzącą premierą, zupełnie nowego modelu Leapmotor.
źródło: WeiboLeapmotor A10 to nowość w segmencie małych elektrycznych SUV-ów
Leapmotor oficjalnie opublikowało pierwsze zdjęcia zupełnie nowego modelu A10. Debiut odbędzie się 21 listopada 2025 r na targach motoryzacyjnych w Kantonie. Producent zaprezentował nadchodzący model w dwóch kolorach nadwozia: Seaweed Green i Acorn Brown. Oficjalnie wiadomo, iż nowy samochód pozycjonowany jako elektryczny, mały SUV jest jednocześnie pierwszym produktem z serii A.
Przód pojazdu ma zamkniętą konstrukcję, połączoną z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej LED. Na dachu zamontowano czujnik lidar, co jest zapowiedzią obecności inteligentnego systemu wspomagania kierowcy. Profil boczny ma kształt typowy dla SUV-ów, z częściowo ukrytymi klamkami. Przy słupku D znajdują się dwie poziome listwy ozdobne, które mogą przyczyniać się do poprawy aerodynamiki.
Jeśli chodzi o szczegóły, to nowy samochód Leapmotor korzysta z dzielonych reflektorów jak nadchodzący B05 i wyróżnia się przyciemnianymi lusterkami zewnętrznymi i portem ładowania umieszczonym na błotniku po stronie kierowcy. Nadkola podobnie jak słupki B, C i D wykończone na czarno, dodają pojazdowi solidności i elegancji. Poza tym ogólny design wydaje się dość minimalistyczny.
Specyfikacja nowego modelu spółki Stellantis jest przez cały czas tajemnicą, podobnie jak cena. jeżeli Leapmotor utrzyma obecną strategię skupienia się na wysokiej wydajności kosztowej, A10 może bezpośrednio zastąpić obecny model T03. Dobra oferta, stawiająca rywali w szachu pozwoli mu na podbój Europy, gdzie oczekuje się jego debiutu w przyszłym roku.
Z dotacjami i z ceną poniżej SUV-a B10 Leapmotor A10 będzie bardzo dobrą alternatywą dla takich modeli jak BYD Atto 2, KIA EV3, Peugeot e-2008, czy Opel Mokka e. Zwłaszcza iż mówimy o kompaktowym SUV-ie, którego zasięg ma oscylować w granicach 500 km. Taka propozycja na pewno tchnie życie w bardzo konkurencyjny segment B. Będziemy na bieżąco śledzić komercyjną karierę nowego modelu Leapmotor.
Wyższa konfiguracja, lepsza jakość i przystępna cena- to motto towarzyszy Leapmotor A10, źródło: Weibo
źródło: materiały prasowe producenta
1 godzina temu












