
Końcówka roku to okazja do zakupu nowych aut w wyjątkowo niskich cenach. Volkswagen przygotował zestawy mocnych rabatów, aby podciąć skrzydła wielu rosnącym rywalom. Ta polityka sprawdza się szczególnie w rodzimych Niemczech, gdzie marka z Wolfsburga rozbija bank. Co ciekawe, najpopularniejszy tam samochód, czyli VW Golf jest na polskich wyprzedażach dostępny już za 105 590 zł.
Niemiecki rynek motoryzacyjny jest zdecydowanie największym w Europie. Według raportu KBA od stycznia do października 2025 r. zarejestrowano tam 2 360 481 nowych samochodów. To o 0,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rynek jest na plusie, dzięki udanemu październikowi (250 133 szt.), który był lepszy od zeszłorocznego o 7,8 proc. Warto odnotować, iż samochody elektryczne w Niemczech sprzedają się o 39,4 proc. lepiej niż rok temu o tej porze.
Całe podium dla jednej marki
Bestsellerem października był Volkswagen Golf (7 521 szt.), który umocnił się na prowadzeniu. Po 10 miesiącach ma 70 372 rejestracje, co stanowi o 15,6 proc. gorszy wynik od ubiegłorocznego. W obliczu tego w walce o miano bestsellera wciąż liczy się Volkswagen T-Roc (67 872 szt.), który oczekuje na debiut nowej generacji. Volkswagen ma tam całe podium za sprawą trzeciego wyniku Tiguana 53 219 szt.).
fot. materiały prasoweNajbliżej czołowej trójki jest Opel Corsa (40 829 szt.). Hatchback koncernu Stellantis sprzedaje się już lepiej od Volkswagena Pssata (37 994 szt.), Skody Octavii (37 429 szt.) i BMW X1 (37 039 szt.). Hitem jest tam także SEAT Leon (32 120 szt.), a dziesiątkę zamykają Mercedes GLC (29 976 szt.) i BMW Seria 5 (29 825 szt.). O Top 10 największy rynku w Europie walczą też Opel Astra (29 357 szt.) i Audi A6 (29 016 szt.). Szansę na dostanie się do tego grona ma też produkowany w Polsce Fiat Ducato (28 709 szt.).
Volkswagen bezkonkurencyjny u siebie
Niemal co piąty nowy samochód w Niemczech ma znaczek Volkswagena (468 902 szt.), który ma 19,9 proc. udziału. Wiceliderem wśród marek jest Mercedes (215 323 szt.), a podium uzupełnia BMW (205 163 szt.). O osiągnięcie progu 200 tys. rejestracji może w tym roku powalczyć też Skoda (187 944 szt.) i Audi (165 066 szt.). 6-cyfrowy wynik ma już Opel (112 633 szt.), a blisko tego pozostało Ford (91 379 szt.). Niemieckie Top 10 kompletują Hyundai (78 124 szt.), SEAT (72 540 szt.) i Toyota (69 248 szt.).

3 godzin temu

















