Volkswagen ujawnia, jak mogła wyglądać druga generacja Phaetona

profiauto.pl 2 lat temu

Volkswagen Phaeton skończył 20 lat. Z tej okazji producent z Wolfsburga wyciągnął na światło dzienne prototyp drugiej generacji Phaetona, który nigdy nie wszedł do produkcji.

Volkswagen Phaeton zadebiutował w 2002 roku

I doczekał się w sumie 4 liftingów, zanim ostatecznie został wycofany z produkcji w 2016 roku. Luksusowa limuzyna miała rządzić na rynku aut premium, ale były to głównie płonne nadzieje Ferdynanda Piecha. Volkswagen Phaeton, choć konstrukcyjnie nie odstawał od wielkiej trójki (Audi A8, BMW serii 7, Mercedes klasy S) i był dostępny z szeroką gamą silnikową (m.in. W12), nie znalazł uznania w oczach potencjalnych klientów. Projekt ostatecznie dobiła afera dieselgate i zwrot w stronę elektromobilności.

Jak się okazuje, Volkswagen szykował jednak następcę Phaetona

Zarządzający marką uznali, iż okrągłe urodziny modelu Phaeton to dobra okazja, by zaprezentować prototyp drugiej generacji, który do tej pory stał w przepastnych magazynach marki.

Oto Volkswagen Phaeton D2

Pojazd powstał na platformie MLB, która jest bazą dla wielu modeli w Grupie VW, w tym m.in. Audi A8, czy VW Touarega. Niestety, producent nie podał żadnych szczegółów dotyczących układu napędowego. Potężne końcówki układu wydechowego sugerują jednak coś dużego pod maską.

Za projekt stylistyczny Phaetona odpowiadał Marco Pavone, a za wygląd wnętrza Polak – Tomasz Bachorski.

Druga generacja limuzyny wydaje się nieco dłuższa niż 5060 mm poprzednika. Znajdziemy tu wiele chromowanych akcentów, które kontrastują z czarnym lakierem nadwozia. interesujący jest tył, który układem świateł przypomina trochę Skodę Superb.

Długie drzwi skrywały dostęp do komfortowego wnętrza

Volkswagen nie oszczędzał na przestrzeni i hojnie też wykorzystywał drewno i skórę. Zegary są już cyfrowe, a deska rozdzielcza przypomina tę w Touaregu.

Równie luksusowo jest w drugim rzędzie, gdzie do dyspozycji pasażerów zaprojektowano dwa indywidualne fotele, oddzielone szeroką konsolą środkową.

Ostatecznie nic z tego nie wyszło

Volkswagen nie podjął ryzyka z wypuszczeniem drugiej generacji Phaetona na rynek, chowając do magazynu jedyny istniejący prototyp na wiele lat.

Zdjęcia: carscoops.com

Idź do oryginalnego materiału